جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مرگ ۴۰ کودک افغان در چند هفته گذشته

جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 210159
یک گروه حقوق بشر بین المللی اعلام کرد جنگ در افغانستان نیم میلیون افغان را که دسترسی به مسکن مناسب غذا و مدرسه ندارند، آواره کرده است
به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس، سازمان عفو بین الملل مستقر در لندن طی گزارشی افزود این وضعیت یک بحران و فاجعه ناگوار انسانی و حقوق بشری است.

بر اساس این گزارش آوارگان افغانی در شهرک هایی زندگی می کنند که فاقد بهداشت مناسب مراقبت های پزشکی و مواد غذایی هستند و حداقل ۲۸ کودک در شرایط سخت اردوگاه های اطراف کابل از بین رفته اند.

بر این اساس بر آوردهای دولت افغانستان نشان می دهد شرایط سخت زندگی حداقل جان ۴۰ کودک را در سراسر کشور طی چند هفته گذشته گرفته است.

مایکل بوچنک مدیر حقوقی عفو بین الملل پس از انتشار این گزارش به خبرنگاران گفت تعداد افغانهای آواره همچنان در حال رشد است .

وی افزود قوانین دولت افغانستان گروه های انسان دوستانه را از ارائه کمک های مناسب بازداشته است.

سام ظریفی مدیر امور آسیا و اقیانوسیه سازمان عفو بین الملل گفت مشکل اصلی این است که بسیاری از مقامهای افغانی نمی خواهند کسانی را که به شهرها کوچ می کنند قربانی تلقی کنند و یا واجد شرایط برای دریافت کمک های بشردوستانه بدانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *