پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

گلايه خواهر احمد عزيزي از چاپ نشدن آثار برادرش

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 156051
 
ایرنا: خواهر احمد عزيزي از چاپ نشدن سه اثر كردي برادرش پس از گذشت بيش از سه سال از تحويل آنها براي چاپ ابراز گلايه كرد و خواستار پيگيري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه شد. 

«زينب عزيزي» افزود: اين آثار «آواي اورامان»، «ميل سرمه دان» و «شون ميلكان» نام دارند كه به رغم ارائه آنها به منظور چاپ توسط اين شاعر گرانمايه كشور در زمان سلامتي اش هنوز به چاپ نرسيده اند.
وي با بيان اينكه اكنون بيش از سه سال از آن زمان مي گذرد گفت: به خوبي مي توان به ناراحتي احمد از عدم چاپ اين آثار در چهره اش پي برد، زيرا هنگامي كه در اين مورد بحث مي شود، وي با ناراحتي زياد سرش را تكان مي دهد. 

خواهر شاعر شهير كرمانشاهي ادامه داد: همچنين رمان «سرزمين سرمه» از ديگر آثار احمد است كه همراه با سه اثر مذكور هنوز چاپ نشده است. 

وي با اشاره به زيبا و سليس بودن محتوا و الفاظ اين آثار، اظهار داشت: با مطالعه چند خطي از اين آثار، اين ادعا قابل اثبات است، به خصوص سه اثر كردي وي كه به راستي احيا كننده و پاسدار زبان اصلي كردي است. 

زينب عزيزي خواستار پيگيري اين قضيه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد. 

وي در ادامه درخصوص وضعيت جسمي برادرش، گفت: وضعيت عمومي و علايم حياتي احمد بسيار خوب و طبيعي است و تنها مشكل وي، عارضه تنگي در لوله تراشه است كه روز به روز بيشتر از قبل مي شود. 

وي اظهار داشت: براي رفع اين مشكل، برادرم دو بار براي انجام عمل جراحي باز به تهران منتقل اما هر دو بار بدون نتيجه، دوباره به بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بازگردانده شد. 

عزيزي ابراز داشت: پزشكان اعتقاد دارند كه به منظور برطرف شدن اين مشكل، برادرم بايد به خارج از كشور منتقل شود كه اين امر ممكن است تا پايان امسال عملي شود. 

عزيزي ۱۵ اسفند ماه ۸۶ بر اثر سكته و اختلالات كليوي در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بستري شد. 

كفشهاي مكاشفه، شرجي آواز، باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رويا، ملكوت تكلم و سيل گل سرخ از مهمترين تاليف هاي احمد عزيزي، شاعر اهل بيت كرمانشاهي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *