چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

نوجوانان تکواندو ایران نایب قهرمان جهان شدند

دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 216757
پرونده نهمین دوره رقابتهای تکواندو نوجوانان جهان شب گذشته با نایب قهرمانی نوجوانان کشورمان در مصر بسته شد.
به گزارش مهر، این دوره از مسابقات چهارشنبه 16 فروردین ماه با حضور تکواندوکاران 93 کشور جهان به میزبانی مصر در "شرم الشیخ" آغاز شده بود و در نهایت یکشنبه شب  با قهرمانی کره‌جنوبی  به پایان رسید.

چشم بادامی‌های کره جنوبی با کسب چهار طلا و سه نقره در مجموع با 89 امتیاز قهرمان شدند. تیم کشورمان که عنوان قهرمانی دوره قبل را در اختیار داشت موفق نشد از عنوان خود دفاع کند و با دو طلا و دو نقره و مجموع 62 امتیاز و یک پله نزول نسبت به دوره قبل سکوی نایب قهرمانی را کسب کرد.

روسیه با یک طلا، دو نقره و 44 امتیاز سوم شد. اسپانیا با یک طلا و 38 امتیاز و چین تایپه با یک طلا و 37 امتیاز عناوین چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

در بخش بانوان کره جنوبی با 4 طلا و 73 امتیاز قهرمان شد، روسیه با 3 طلا، یک برنز و 63 امتیاز در جای دوم ایستاد و ترکیه با دو نقره، دو برنز و 45 امتیاز سوم شد.  چین تایپه با دو نقره و 38 امتیاز و آلمان با یک طلا، دو برنز و 37 امتیاز عناوین چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

در این بخش تیم شش نفره بانوان کشورمان با دو برنز شعبان نیا و ظهرابی در مجموع با 24 امتیاز در جای یازدهم ایستاد. آمریکا، مکزیک، تایلند، فرانسه  و مصر هم مکانهای ششم تا دهم جدول را  کسب کردند.

در روز پایانی این مسابقات تیم ایران سه نماینده داشت که حاصل تلاش آنها تنها یک مدال طلا بود. حسین کریمی هم در وزن 68- کیلوگرم مردان پس از استراحت در پیکار نخست، 14بر4 "یول مانوئل" از فیلیپین را شکست داد ولی در مرحله بعد 12بر10 به "تانگجای" از تایلند باخت و حذف شد.
سپیده صفری در وزن 44- کیلوگرم بانوان ابتدا  12بر5 مقابل "الکساندرا کارینو" از آمریکا به پیروزی دست یافت و سپس در راند طلایی "لینه مای" از ویتنام را شکست داد ولی در مبارزه سوم خود 7بر2 مغلوب "شیو وانگ" از ویتنام شد و کنار رفت. اما ابوالفضل یعقوبی در وزن 48- کیلوگرم مردان با شکست همه رقبای خود به مدال طلا دست پیدا کرد.
 
وی دور نخست استراحت داشت، سپس "هیئنگ چون" از چین تایپه را 9بر3 شکست داد. وی دور سوم "پراپات" از تایلند را نیز در راند طلایی از پیش رو برداشت و با همین نتیجه هم مقابل "نصیروف" از تاجیکستان پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. یعقوبی در این مرحله 17بر4 "منتو پدیلا" از فیلیپین را شکست و در در بازی نهایی هم 7بر5 از سد "ابوزید" از اردن گذشت به نشان طلا دست پیدا کرد.

به این ترتیب تیم نوجوانان کشورمان با دو طلای یعقوبی و عرفانیان به همراه دو برنز صادقی و مهدوی و عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *