يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۶
«شعار مرگ بر آمريكا» مقابل سفارت آمریکا در مصر

آیا سفارت آمریکا نیز به سرنوشت سفارت اسرائیل در قاهره دچار می شود؟

يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب: 185851
آیا سفارت آمریکا نیز به سرنوشت سفارت اسرائیل در قاهره دچار می شود؟
سرویس بین الملل جهان:جوانان مصری، روز شنبه گذشته، با حمله به سفارت رژیم اشغالگر قدس در قاهره، پایتخت مصر، یکی از دیوارهای این سفارت را خراب و پرچم رژیم صهیونیستی را نیز در سفارت این دولت جعلی به آتش کشیدند.

این اقدام انقلابی که بر طبق اظهار نظرهای فعالان انقلابی مصر، حاکی از خشم عمیق مردم و جوانان مصری از سال ها جنایت صهیونیست ها و در ادامه همکاری رژیم حسنی مبارک با این دولت جعلی بود، واکنش های وسیع و در عین حال شتابزده ای را در سطح جهان به همراه داشت.

این در حالی بود که برخی فعالان و گروه های سیاسی مصر از جمله جماعت اخوان المسلمون این حرکت انقلابی جوانان مصری را تقبیح کرده و ضمن محکوم کردن آن، خواستار تحقیق در مورد این اتفاق شد.

در همین رابطه اما یکی دیگر از فعالان سیاسی مصری در گفتگو با خبرگزاری فارس تأکید کرد که "تسخیر سفارت تل‌آویو در قاهره یادآور تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است."

سیدمحمود الجابر افزود: "جوانان مصری احساس کردند که سفارت دشمن صهیونیستی در قاهره خطر بزرگ برای انقلاب مصر به شمار می رود. چرا که این سفارتخانه از رژیم حسنی مبارک و فساد آن رژیم حمایت کرده است. بنابراین جوانان انقلابی مصر سفارتخانه دشمن صهیونیستی را به تصرف خود درآوردند."

این رخدادها و اظهار نظرها در حالی صورت می گیرد که بنا به گزارش خبرگزاری های داخلی و خارجی، انقلابیون مصری پس از ماجرای سفارت اسرائیل، در مقابل سفارت آمریکا در قاهره نیز تجمعاتی را شکل داده و به مداخلات آمریکا پس از وقوع انقلاب و بیداری اسلامی در مصر اعتراض کرده اند.

گفته می شود این اعتراضات همچنان ادامه دارد و تظاهرکنندگان نیز مداوماً شعار "مرگ بر آمریکا" سر می دهند.

در همین حال اما موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال تسخیر بخشی از سفارت اسرائیل در قاهره جالب توجه بود.

به گزارش الجزیره، نتانیاهو تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی مایل است متحد مصر بماند و صلح با این کشور را حفظ کند.

این مقام صهیونیست همچنین ادعا کرده است که سفیر خارج شده خود از مصر را در صورت تضمین امنیت او!!! در اسرع وقت به قاهره باز خواهد گرداند.

او همچنین با بیان اینکه خاورمیانه در حال تجربه یک زلزله سیاسی است، تصریح کرده است که در اسرع وقت نسبت به بازگرداندن سفیر به قاهره تلاش می کند.
نتانیاهو در این سخنرانی از رئیس جمهور آمریکا و نیروهای امنیتی مصر نیز به دلیل کمک به رفع اعتراض علیه سفارت این رژیم تشکر و در عین حال تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، کانال های ارتباطی خود با دولت جدید مصر را حفظ کرده است. 

با این حال از مصر گزارش می شود که صدها جوان مصری پس از تصرف سفارت رژیم صهیونیستی، مقابل سفارت آمریکا تجمع و با شعار مرگ بر آمریکا خواستار اخراج سفیر و قطع روابط با آمریکا شدند.

 یک روز پس از تسخیر و آتش زدن سفارت رژیم صهیونیستی و تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی و شعار علیه مقامات این کشور در قاهره، مردم مصر مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند و خواستار قطع مناسبات با آمریکا شدند.

خبرگزاری یونایتدپرس آمریکا اعلام کرد: صدها مصری روز شنبه مقابل ساختمان سفارت آمریکا در قاهره تجمع کردند و خواستار اخراج سفیر این کشور از مصر و قطع مناسبات تل‌آویو-واشنگتن شدند.

یک شاهد عینی به این خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد که تظاهرات‌کنندگان مصری به جمع اعتصاب‌کنندگان و افراد خاندان شیخ عمر عبدالرحمن رهبر معنوی جماعت اسلامی مصر پیوستند و تلاش کردند با نصب موانعی، خیابان‌های نزدیک به سفارت را که در منطقه «گاردن سیتی» است، مسدود کنند تا نیروهای امنیتی نتوانند در محل مستقر شوند.

همه این اعتراضات فقط یک روز پس از آتش زدن ساختمان چهار طبقه سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره صورت میگیرد که سفیر این کشور را به همراه چندین دیپلمات دیگر برای چندمین بار در چند ماه اخیر به فرار از مصر مجبور کرد.

شاهدان عینی به خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس اعلام کردند، هر چند نیروهای امنیتی پس از حضور، تلاش کردند تظاهرات‌کنندگان را متفرق کنند ولی مردم با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مردم خواستار اخراج آمریکاییها هستند» بر حضور خود تاکید کردند و برخی دیگر از مردم با سر دادن شعار «امام را آزاد کنید» خواستار آزادی شیخ عمر عبدالرحمن شدند که هم‌اکنون در زندان‌های آمریکاست و به دلیل اتهامی موسوم به دخالت در انفجارهای نیویوک به حبس ابد محکوم شده است.

یک مقام امنیتی در وزارت کشور مصر نیز به یونایتدپرس اعلام کرد که واحدهای نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم و ضدشورش اکنون مشغول تامین امنیت سفارتخانه‌ها و دفتر حافظ منافع در قاهره هستند.

بنا بر این گزارش، این واحدها همچنین عهده‌دار تامین امنیت سفارت رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در منطقه جیزه در قاهره نیز هستند و مناطق محل زندگی دیپلمات‌های آنان نیز تحت کنترل قرار دارد.

مصریها روز جمعه در اعتراض به کشته شدن هشت مرزبان مصری در حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در صحرای سیناء در ماه گذشته، مقابل ساختمان و دیوار بتنی تازه احداث شده آن تظاهرات و دیوار را تخریب کردند و پس از تصرف ساختمان سفارت، کنترل آن را در دست گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسمه تعالی
هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید .
بسمه تعالی
هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید .
امام خمینی (ره)
سفارت اسرائيل در مصر اشغال نشد. فقط بخشي از آن تخريب شد.
بنام خدا
آمریکا از شوروی بدتر ، شوروی از آمریکا بدتر ، انگلیس از هردو بدتر.
امام خمینی (ره)
بسمه تعالی
تمام بدبختیهای جهان از آفریقا گرفته تا افغانستان ناشی از سلطه وجنایات آمریکا است .
United States
ایا هنگام برگزاری کنفرانس خاورمیانه بدون اسراییل نیست؟