جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وزیر‌دفاع‌عربستان دست به‌دامن الاصلاح شد

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 441838
وزیر دفاع عربستان از احزاب یمنی که با ریاض همپیمان هستند خواسته که از مرزهای جنوبی این کشور دفاع کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقام‌های عربستانی از احزاب یمنی همپیمان خود از جمله حزب اخوانی «الاصلاح» خواسته که از مرزهای عربستانی محافظت کنند.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری «نبأ»، با «وهابی» خواندن حزب «الاصلاح»، گزارش داد که «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد عربستان از این احزاب از جمله «الاصلاح» خواسته فعالیت نظامی خود را در برخی استان‌های یمن افزایش دهند و بن سلمان از حزب الاصلاح خواسته نیروهای خود را به مرزهای جنوبی عربستان فرستاده تا با نیروهای ارتش این کشور در سه استان جیزان (جازان) و نجران و عسیر با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مبارزه کنند.

سه استان مذکور در جنوب عربستان و در شمال یمن، در حقیقت مناطقی یمنی هستند که در دهه دوم قرن گذشته میلادی، عربستان آن را به خاک خود ملحق کرد اما بسیاری از یمنی‌ها معتقدند که عربستان آن را اشغال کرده است.

منابع یمنی گزارش دادند که این خواسته محمد بن سلمان از طریق «خالد بحاح» معاون «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به احزاب همپیمان عربستان در یمن اعلام شده است و ریاض این احزاب را تهدید کرده در صورتی که این خواسته اجرا نشود کمک‌های مالی دولت عربستان از آنها قطع خواهد شد و از ریاض نیز اخراج می‌شوند.

بر اساس این خبر بحاح همچنین در نشستی که با سران احزاب یمنی همپیمان باعربستان در ریاض داشته از آنها خواسته نقش خبرچین را برای عربستان بازی کنند و محل استقرار موشک‌های بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به آنها اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *