شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

کشوری که بدترين هتل جهان را مي‌سازد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 158833
دولت كره شمالي در صدد است كار ساخت مرتفع‌ترين هتل اين كشور را كه به بدترين هتل جهان معروف شده بود، پس از سال‌ها فراموشي از سر گيرد.
به گزارش فارس،‌ اين هتل كه ريو گيونگ نام داشته و طراحي و ساخت آن توسط يك شركت مصري در سال ۱۹۸۷ آغاز شده بود،‌ پس از ديدار رييس كنوني اين شركت با رهبر كره شمالي، مراحل جديد ساخت و ساز خود را پشت سر مي‌گذراند.

هتل ريو گيونگ در حومه شهر پيونگ يانگ با ارتفاع ۱۱۰۰ فوتي خود، يكي از مرتفع‌ترين بناهاي دهه ۸۰ به شمار مي‌رود كه در سال ۹۲ به دليل قطع بودجه از سوي دولت فروپاشيده اتحاد جماهير شوروي، ادامه ساخت آن متوقف شد.

با اين وجود، شركت مصري مسوول ساخت اين هتل، پس از امضا توافق نامه‌اي با دولت كره شمالي در آوريل سال ۲۰۰۸، ادامه ساخت اين پروژه را به عهده گرفت و طبق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ همزمان با جشن يكصدمين سالگرد تولد بنيانگذار كره شمالي افتتاح خواهد شد.

اين هتل ۱۰۵ طبقه‌اي، از سه هزار اطاق برخوردار بوده و زميني به مساحت چهار ميليون فوت مربع را در بر گرفته است. علاوه بر آن بر اساس طراحي‌هاي نخستين، سه بال به زاويه ۷۵ درجه‌اي نيز در اطراف آن قرار دارد كه مختص پنج رستوران و بالكن‌ است.

برخي از كارشناسان و منتقدان با بيان اينكه دولت بايد كل ساختمان را تخريب مي‌كرد عنوان كردند؛ هزينه اتمام و تعمير و نگهداري اين هتل پس از نزديك به ۲۰ سال بيش از دو ميليارد دلار خواهد بود كه با توجه به شرايط بد اقتصادي هيچ توجيه اقتصادي ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *