سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
دیدار مسئولان نظام با مقام‌معظم‌رهبری؛

لجاجت، تکبر و توقعات بی‌جا مقابل ملت ایران به جایی نمی‌رسد

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 229131
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در خجسته سالروز عيد مبعث پيامبر عظيم الشأن اسلام، در ديدار مسئولان نظام، سفيران و نمايندگان كشورهای اسلامی و جمعی از خانواده های معظم شهدا تأكيد كردند: از ميان رشته های بيشمار نور بعثت، جامعه بشری امروز به 2 مسئله نياز مبرم دارد: يكی «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگری «تهذيب اخلاق».
لجاجت، تکبر و توقعات بی‌جا مقابل ملت ایران به جایی نمی‌رسد
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با تبريك عيد بزرگ مبعث به ملت عزيز ايران و امت اسلام افزودند: رويكرد پرطراوت ملتهای مسلمان به دين محمدی (ص) نشان می دهد ملتها در سايه تجربه های متمادی دريافته اند كه مكتبهای مادی شرقی و غربی، در برآوردن نيازهای حقيقی بشر، ناتوان و عقيمند و فقط تعاليم بعثت می تواند بشر را به سعادت و پيشرفت واقعی برساند.

حضرت آيت الله خامنه ای، ريشه مشكلات جامعه بشری را دوری از دو مسئله اساسی بعثت يعنی: «فكر و انديشه» و «تزكيه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاريها و ضعفهای اخلاقی، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمينه ساز حل مشكلات اساسی ملتهاست.

رهبر انقلاب اسلامی احيای نيروی خرد و تفكر را از ديگر اهداف اساسی و مهم بعثت پيامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشری، امروز بشدت نيازمند انديشيدن، خردورزی، تفكر و ريشه يابی مشكلاتی است كه از هر سو ملتها را احاطه كرده است.

ايشان با يادآوری مرگ آفرينی و ظلم آشكار قدرتهای زورگو در برخی كشورهای منطقه، افزودند: در نگاه سياه ستمگران جهانی، «بشر» اصولاً جايی و جايگاهی ندارد همچنانكه در قضيه مشكلات اقتصادی كشورهای غربی نيز دنيا شاهد است كه قدرتهای مسلط در پی حل مشكلات صاحبان بانكها و كمپانی های سرمايه داری هستند نه حل مشكلات مردم.

حضرت آيت الله خامنه ای، با دعوت مجدد از ملتها برای تفكر در اين واقعيات آشكار، خاطرنشان كردند: منشأ همه اين مشكلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه گر و سلطه پذير است كه راه حل آن نيز، خروج ملتها از موضع سلطه پذيری و بی تحركی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بی وقفه زورگويان جهانی برای كنترل و منحرف كردن انقلابهای ملتهای منطقه افزودند: ملتها با تكيه بر گنجينه خدادادی تفكر و خرد، و حسن ظن به وعده های نصرت پروردگار، روی پای خود بايستند و با مقاومت در برابر سلطه گران، سرنوشت خويش را رقم بزنند.

ايشان، عزت و اقتدار ملت بزرگ ايران را نمونه روشنی از نتايج ايستادگی و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستی زورگويان جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهيم و كشور عزيز ما، بی وقفه در معرض توطئه همه قدرتهای جهانی بوده است تا شايد اين نمونه زنده ايستادگی و پيشرفت، در چشم ديگر ملتها، الگو نشود اما به فضل الهی، تلاش همه سلطه گران برای خارج كردن ملت ايران از صحنه، اين بار نيز قطعاً و يقيناً ناكام خواهد ماند.

حضرت آيت الله خامنه ای، تحقق وعده های ياری پروردگار را نياز مجاهدت، حركت و خطرپذيری دانستند و با استناد به آيات قرآنی افزودند: صرف مؤمن بودن برای تحقق وعده پيروزی، كافی نيست بلكه مجاهدت و صبر می خواهد.

ايشان به دشمنان نظام تأكيد كردند: از تجربه های ناكام مقابله با ملت مجاهد و صبور ايران درس بگيرند و بدانند كه تكبر، خود بزرگتر بينی و توقعات بيجا، در مقابل ملتی كه ايستادگی و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جايی نمی برد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سياست دشمنان اسلام برای ترساندن شيعه و سنی از يكديگر وحدت را نياز مبرم دنيای اسلام برشمردند و با انتقاد شديد از تفرقه انگيزی برخی عناصر افزودند: كسانی كه اصلاً اسلام را قبول ندارند و تشيع و تسنن را اصولاً نمی شناسند براساس خواست سرويسهای جاسوسی سلطه گران، از توسعه تشيع ابراز نگرانی می كنند و آتش تفرقه می افروزند.
حضرت آيت الله خامنه ای در پايان سخنانشان، ملتهای مسلمان را به خردورزی و اتحاد و ايستادگی توصيه و ابراز اميدواری كردند در پرتو عنايات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پيروز و اهداف بعثت كاملاً محقق شود.

در آغاز اين ديدار كه رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضاييه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن حضور داشتند آقای احمدی نژاد با تبريك عيد بعثت نبی گرامی اسلام گفت: بشر، امروز بيش از هر زمان ديگر، به معارف الهی و پيامهای بعثت پيامبر خاتم نيازمند است.

رئيس جمهور با اشاره به اثبات ناتوانی قدرتهای مادی در تأمين نيازهای جامعه بشری گفت: براساس وعده های مبارك الهی، و در پرتو آگاهی و مجاهدت ملتها، بساط مستكبران و صهيونيستها حتماً برچيده و راه برای صلح و آرامش و سعادت و پيشرفت بشر گشوده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *