کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار مسئولان نظام با مقام‌معظم‌رهبری؛

لجاجت، تکبر و توقعات بی‌جا مقابل ملت ایران به جایی نمی‌رسد

29 خرداد 1391 ساعت 12:32

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در خجسته سالروز عيد مبعث پيامبر عظيم الشأن اسلام، در ديدار مسئولان نظام، سفيران و نمايندگان كشورهای اسلامی و جمعی از خانواده های معظم شهدا تأكيد كردند: از ميان رشته های بيشمار نور بعثت، جامعه بشری امروز به 2 مسئله نياز مبرم دارد: يكی «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگری «تهذيب اخلاق».


به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با تبريك عيد بزرگ مبعث به ملت عزيز ايران و امت اسلام افزودند: رويكرد پرطراوت ملتهای مسلمان به دين محمدی (ص) نشان می دهد ملتها در سايه تجربه های متمادی دريافته اند كه مكتبهای مادی شرقی و غربی، در برآوردن نيازهای حقيقی بشر، ناتوان و عقيمند و فقط تعاليم بعثت می تواند بشر را به سعادت و پيشرفت واقعی برساند.

حضرت آيت الله خامنه ای، ريشه مشكلات جامعه بشری را دوری از دو مسئله اساسی بعثت يعنی: «فكر و انديشه» و «تزكيه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاريها و ضعفهای اخلاقی، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمينه ساز حل مشكلات اساسی ملتهاست.

رهبر انقلاب اسلامی احيای نيروی خرد و تفكر را از ديگر اهداف اساسی و مهم بعثت پيامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشری، امروز بشدت نيازمند انديشيدن، خردورزی، تفكر و ريشه يابی مشكلاتی است كه از هر سو ملتها را احاطه كرده است.

ايشان با يادآوری مرگ آفرينی و ظلم آشكار قدرتهای زورگو در برخی كشورهای منطقه، افزودند: در نگاه سياه ستمگران جهانی، «بشر» اصولاً جايی و جايگاهی ندارد همچنانكه در قضيه مشكلات اقتصادی كشورهای غربی نيز دنيا شاهد است كه قدرتهای مسلط در پی حل مشكلات صاحبان بانكها و كمپانی های سرمايه داری هستند نه حل مشكلات مردم.

حضرت آيت الله خامنه ای، با دعوت مجدد از ملتها برای تفكر در اين واقعيات آشكار، خاطرنشان كردند: منشأ همه اين مشكلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه گر و سلطه پذير است كه راه حل آن نيز، خروج ملتها از موضع سلطه پذيری و بی تحركی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بی وقفه زورگويان جهانی برای كنترل و منحرف كردن انقلابهای ملتهای منطقه افزودند: ملتها با تكيه بر گنجينه خدادادی تفكر و خرد، و حسن ظن به وعده های نصرت پروردگار، روی پای خود بايستند و با مقاومت در برابر سلطه گران، سرنوشت خويش را رقم بزنند.

ايشان، عزت و اقتدار ملت بزرگ ايران را نمونه روشنی از نتايج ايستادگی و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستی زورگويان جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهيم و كشور عزيز ما، بی وقفه در معرض توطئه همه قدرتهای جهانی بوده است تا شايد اين نمونه زنده ايستادگی و پيشرفت، در چشم ديگر ملتها، الگو نشود اما به فضل الهی، تلاش همه سلطه گران برای خارج كردن ملت ايران از صحنه، اين بار نيز قطعاً و يقيناً ناكام خواهد ماند.

حضرت آيت الله خامنه ای، تحقق وعده های ياری پروردگار را نياز مجاهدت، حركت و خطرپذيری دانستند و با استناد به آيات قرآنی افزودند: صرف مؤمن بودن برای تحقق وعده پيروزی، كافی نيست بلكه مجاهدت و صبر می خواهد.

ايشان به دشمنان نظام تأكيد كردند: از تجربه های ناكام مقابله با ملت مجاهد و صبور ايران درس بگيرند و بدانند كه تكبر، خود بزرگتر بينی و توقعات بيجا، در مقابل ملتی كه ايستادگی و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جايی نمی برد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سياست دشمنان اسلام برای ترساندن شيعه و سنی از يكديگر وحدت را نياز مبرم دنيای اسلام برشمردند و با انتقاد شديد از تفرقه انگيزی برخی عناصر افزودند: كسانی كه اصلاً اسلام را قبول ندارند و تشيع و تسنن را اصولاً نمی شناسند براساس خواست سرويسهای جاسوسی سلطه گران، از توسعه تشيع ابراز نگرانی می كنند و آتش تفرقه می افروزند.
حضرت آيت الله خامنه ای در پايان سخنانشان، ملتهای مسلمان را به خردورزی و اتحاد و ايستادگی توصيه و ابراز اميدواری كردند در پرتو عنايات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پيروز و اهداف بعثت كاملاً محقق شود.

در آغاز اين ديدار كه رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضاييه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن حضور داشتند آقای احمدی نژاد با تبريك عيد بعثت نبی گرامی اسلام گفت: بشر، امروز بيش از هر زمان ديگر، به معارف الهی و پيامهای بعثت پيامبر خاتم نيازمند است.

رئيس جمهور با اشاره به اثبات ناتوانی قدرتهای مادی در تأمين نيازهای جامعه بشری گفت: براساس وعده های مبارك الهی، و در پرتو آگاهی و مجاهدت ملتها، بساط مستكبران و صهيونيستها حتماً برچيده و راه برای صلح و آرامش و سعادت و پيشرفت بشر گشوده خواهد شد.


کد مطلب: 229131

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/229131/لجاجت-تکبر-توقعات-بی-جا-مقابل-ملت-ایران-جایی-نمی-رسد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com