جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وعده وزير بازرگاني به مردم

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 110646
وزير بازرگاني در آستانه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: كالاهاي اساسي مورد نياز مردم به اندازه كافي ذخيره‌سازي شده و با عرضه فراوان از افزايش بي‌مورد قيمت‌ها جلوگيري مي‌شود.
به گزارش فارس، مهدي غضنفري شامگاه جمعه در حاشيه مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد بازرگاني استان سمنان، با بيان اينكه ذخيره كافي اقلام صورت گرفته و در سطح بازار توزيع خواهد شد، گفت: بنابر اين شوك خريد نخواهيم داشت.

وي با بيان اينكه فرآيند ذخيره‌سازي در مورد تعدادي از اقلام اساسي از ماه‌ها پيش آغاز شده است، اضافه كرد: تمام امور مربوط به خريد و ذخيره توسط مباشران بخش خصوصي انجام مي‌شود.

به گفته غضنفري با توجه به امضاي قراردادهاي متعدد با مباشران بخش خصوصي، تسهيلات مورد نياز براي خريد كالاهاي اساسي به آنها پرداخت مي‌شود.

وي همچنين از طرح هدفمندكردن يارانه‌ها به عنوان تحول اقتصادي عميق در كشور ياد كرد و گفت: اين اقدام در دهه‌هاي گذشته كم سابقه بوده است.

به گفته وزير بازرگاني، ميزان آگاهي مردم از ابعاد هدفمندسازي، دولت را در اجراي قانون ياري مي‌كند.

وي در پاسخ به پرسشي در خصوص خدمات پس از فروش كالاهاي رايانه‌اي وارداتي گفت: براي تمام كالاهاي با دوام مانند لوازم خانگي، رايانه‌اي و ساير تجهيزات بادوام، مقررات مشخصي بر اساس قانون تعريف شده، به نحوي كه فرستنده بايد خدمات مناسب را ارائه كند و در غير اين صورت نمايندگي مجاز لغو مي‌شود.

غضنفري همچنين هنگام توديع و معارفه روساي قديم و جديد سازمان بازرگاني استان سمنان، تعامل مناسب ميان مسئولان و بخش خصوصي را در اين استان ستود و گفت: اين روند به معناي حكمراني خوب است.

وي در ادامه تسلط بر دانش ميان پديده‌هاي اقتصادي را تعريف از حكمراني دانست و گفت: فعاليت گروهي و همدلي و پيروي از نظرات و كارشناسي و خرد جمعي و كسب قواعد حاكم بر فعاليت‌ها از آثار حكمراني مناسب است.

در اين مراسم كه با حضور عباس رهي استاندار سمنان برگزار شد، با تقدير از خدمات مهدي يحيايي سرپرست قديم بازرگاني استان سمنان، رسول منوچهري به عنوان رئيس بازرگاني اين استان معرفي شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *