شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۸
۲۸۷
سیدحسن خمینی در یادمان آیت‌الله هاشمیان:

برخی تازه از راه رسیده‌اند/ آیت‌الله هاشمی کم کسی نیست/ امام مشعل راه است نه خاطره

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب: 396244
رئیس تولیت آستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کم کسی نیست، گفت: ایشان به خاطر تبلیغ امام میان حوزویان در قم به وزیر خارجه امام مشهور بود.
برخی تازه از راه رسیده‌اند/ آیت‌الله هاشمی کم کسی نیست/ امام مشعل راه است نه خاطره
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت الاسلام سید حسن خمینی که به منظور شرکت در سومین یادمان رحلت عالم مجاهد، آیت‌الله حاج شیخ محمد هاشمیان به رفسنجان سفر کرده بود، در جمع فعالان سیاسی استان کرمان اظهار داشت: در فرهنگ اسلام تقوا و سابقه ایمان معیار تمایز میان افراد شناخته می‌شود؛ چنان که در قرآن نیز کسانی که قبل و بعد از فتح ایمان آورده‌اند یکسان تلقی نشده‌اند.

وی با اشاره به آیات سوره فتح، گفت: بنابر آیات سوره فتح، وقتی باد به پرچم می‌خورد، مردم فوج فوج می‌گرویدند که ارزشمند است، اما ایمان کسانی که قبل از فتح، در دوره غربت پیامبر(ص) و در حالی که آن زمان خبری از حتام دنیا نبود، متفاوت است.

رئیس تولیت آستان امام خمینی(ره) با اشاره به سختی‌های پیامبر(ص) در آغاز انجام رسالت خویش و تفاوت میان ایمان آورندگان در دوران سختی‌ها و مومنین پس از فتح پیامبر(ص) متذکر شد: امروز هم اگر کسانی از امام سخن می‌گویند خوب است، اما امروز بیان این حرف‌ها ساده است؛ زیرا از امام گفتن دیگر حبس و شکنجه ندارد و وضعیت آنان متفاوت با کسانی است که نه چشم‌اندازی از آینده داشتند و نه منصب و اموالی پیش رویشان بود.

وی یادآورد شد: آیت‌الله شیخ حسن صانعی از قدیمی‌ترین یار امام نقل می‌کنند که وقتی امام تبعید شدند، من و پدرت (مرحوم سید احمد خمینی) روزها در خانه می‌نشستیم، اما کسی در آن خانه را هم نمی‌زد. در نجف هم کسانی که الان هم هستند، وقتی امام به حرم امیرالمؤمنین(ع) می‌رفتند به ایشان پشت می‌کردند.

رئیس تولیت آستان امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که کسانی که بنای ارزش‌گذاری دارند باید حواسشان به این تمایز باشد، گفت: البته همراهان بعد از فتح، آدم‌های بدی نیستند مخصوصا این که برخی از آن‌ها جوان هستند و آن زمان نبودند. اما برخی از کسانی که تازه از راه رسیده‌اند، با بمباران تبلیغاتی برخی چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند. به عنوان مثال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کم کسی نیست. او زیر تیغ اعدام رفته بود و با لطف خدا از زیر تیغ بیرون آمد. ایشان به خاطر تبلیغ امام میان حوزویان در قم به وزیر خارجه امام مشهور بود. اکنون ممکن است اختلاف سلیقه‌ای پیش بیاید اما اینکه از ابتدا کسی را نفی کنیم صحیح نیست.

سید حسن خمینی افزود: مرحوم هاشمیان نیز از مومنین قبل از فتح است که شخصیت بسیار ارزشمندی بودند. ایشان چه در نوق و بهرمان و چه در قم در بحث زنده نگه داشتن وجوهات دفتر امام نقش پر رنگی داشتند و یکی از منابع ادامه مبارزات، وجوهاتی بود که رفسنجان سهم مهمی از آن داشت و در این میان شیخ عباس پورمحمدی نیز نقش مهمی در ادامه مبارزات در رفسنجان ایفا می‌کرد.

رئیس تولیت آستان امام خمینی(ره) با بیان این که امام را باید از نگاه همین یاران امام بشناسیم به موضوع امام تاریخی و امام تاریخ‌ساز پرداخت و گفت: امام تاریخی دیروز ما را ساخت و امام تاریخ‌ساز، فردای ما را. ما به امام به عنوان مشعل آینده راه نیاز داریم نه به عنوان خاطره گذشته. امام مانده درگذشته را باید به او ادای دین کنیم و از این لحاظ او به ما محتاج است اما در مورد امام تاریخ‌ساز، ما به او محتاجیم و اوست که دست ما را می‌گیرد.

سید حسن خمینی با بیان این که امام به عنوان یک مکتب تلاقی سه آرزوی دیرینه استقلال، آزادی و دین‌داری است، تاکید کرد: باید مراقب بود که نه استقلال فدای آزادی نه دینداری فدای آزادی و نه آزادی فدای دینداری شود، زیرا تفکر امام در بردارنده تمام این سه بعد است؛ اما گاهی اوقات فقط به یک بعد توجه می‌شود.

وی با بیان این که اسلام ما کاریکاتوری است، گفت: از دید پیامبر برخی گناهان از برخی دیگر بزرگترند، اما در جامعه امروز ما این گونه نیست. در اندیشه پیامبر اکرم(ص) شرب خمر کجا و آبروی مومن کجا؟ تهمت و دروغ کجا و بی‌حجابی کجا؟ لذا برای یک دیدار ممکن است شرب خمر مهم باشد و با کسی که این کار را انجام می‌دهد رفاقت نکند اما با کسی که غیبت می‌کند زندگی هم می‌کند. این فرد دینش کاریکاتوری شده است اما امام این گونه نبود و اگر کسی غیبت می‌کرد، انگار هزار بار شرب خمر کرده و اگر کسی تهمتی می‌زد، انگار بدترین کارها را انجام داده است.

وی ادامه داد: مراقب باشیم به بهانه آزادی، دینداری و به بهانه دینداری؛ آزادی های مشروع مخدوش نشود و به بهانه آزادی، استقلال سیاسی از بین نرود.

وی یاد آور شد: همواره در سده‌های اخیر، قدرت‌های خارجی در کشور ما موثر بودند، اما امروز یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، استقلال سیاسی است. البته باید مراقب باشیم که به بهانه استقلال، آزادی از بین نرود، زیرا آزادی نقد و سخن یکی از دستاوردهای انقلاب است.

یادگار امام تاکید کرد: دینداران جامعه باید بیش از همه دغدغه ابعاد متعدد اندیشه امام را داشته باشند و اندیشه امام را به عنوان پلی که هر کدام از پایه‌های آن جای خود را دارند به آن نگاه کنند که به امام تاریخ‌ساز نیاز داریم که راه را به ما نشان دهد.

سید حسن خمینی با تاکید بر این که مومنین قبل از فتح را فراموش نکنیم، با روایت خاطره‌ای از حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی گفت: مرحوم ابوی ما در یکی از وصیت‌های خویش هنگامی که با ایشان صحبت می‌کردم، با اشاره به چند نفر از یاران امام که برخی از آنها امروز از دنیا رفتند، گفت که مراقب این‌ها باشید؛ این‌ها روزی دور امام در نجف آمدند که هیچ قدرت، منصب، بارگاه و پولی در کار نبود و اگر اینها آن روز نبودند، امام در نجف غریب بود. اتفاقا آن روز که ایشان سخن می‌گفت، از دید من برخی از آن افراد با ابوی من بد کرده بودند اما پدرم بر مراقبت و توجه به آن افراد تاکید کردند.

وی ادامه داد: البته این مومنین قبل از فتح ممکن است زبان‌شان تلخ باشد زیرا اگر اهل مماشات بودند در همان زمان مبارزات این کار را می‌کردند. آنها نسبت به هر نکته منفی زبانشان تند است و اگر این ویژگی‌شان نبود، از همان روز نخست به جایی می‌رفتند که قدرت و منصب بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بودم بودم حساب نیست. ماجرای مک فارلین هم بگو. حالا چی هست بنده خدا.
از نوه امام حمایت از دنیاطلب ها بعیده
مهردادبابصیرت
من به سیدحسن خمینی مدظله العالی ارادت زیادی دارم و نبوغ و اخلاص ایشان را میستایم متاسفانه عده ای گمان میکنند که سیدحسن خمینی با فتنه گران همدست و همداستان است و ایشان تالی تلو خاتمی و ه... است در حالی که من معتقدم واعتقاد راسخ دارم که سیدحسن خمینی تقیه کرده و ولذا جوری موضع میگیرد که فتنه گران بهش مشکوک نشوند و بتواند با به دست آوردن اعتمادمنافقین داخلی در میان آنها نفوذ کند و به نقشه ها و دسائس آنها برضد انقلاب و نظام اشراف پیداکند و مقام معظم رهبری را درجزیان توطئه های دشمنان داخلی و خارجی قراردهد تا بتوانند این توطئه ها را خنثی کنند من نمیتوانم باورکنم که این همه زیبایی معقول و معنوی که درسیمای ایشان متجلی است محصول خیانت باشد بلکه این زیبایی معنوی نشان از اخلاص و مردانگی و هوش سرشار او دارد متاسفانه امربر بسیجی ها و نیروهای ارزشی و ولایتمدار مشتبه شده و پنداشته اند که ایشان دستش باخاتمی و هاشمی دریک کاسه هست درصورتی که سیدحسن خمینی به فرمان رهبری تقیه کرده تا به وطن فروشانی مثل خاتمی نزدیک شودو بانفوذدرآنها نقشه های ستون پنجم ایران را نقش برآب کنند همینجا به صراحت به اصلاح طلبان رادیکال و ه... و سیدمحمدخاتمی ملعون میگویم سیدحسن هیچ سنخیت فکری با شمانداردبلکه تقیه کرده تا ازپشت به شماخنجر بزند سلام و صلوات ذات اقدس ربوبی بر سیدحسن خمینی رو حی له الفداء
البته افراط در تقیه هم خیلی خوب نیست !
اگه اینطوری که شما میگید، چرا اصلا گفتید...
Iran, Islamic Republic of
هه هه هه دمت گرم ! خیلی خندیدم ازین بصیرت و تحلیلت !!!
زینب
من به هوش شما وسید حسن غبطه می خورم.چطور شما متوجه تقیه سید حسن شدید و آقایان نشدند عجیب است!!!!!!!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
با اينحساب شما يكي از افراد كليدي را كه در صفوف منافقين رسوخ كرده براحتي لو دادي و اونها حساب كار مياد دستشون و ديگه به حسن خميني به عنوان يك رفيق همراه نمي نگرند .
دوست عزیز که اینقدر نگاه مثبتی به ایشون دارید فقط یه سوال دارم .ایشون چندساله تولیت حرم امام(ره) را دارن ولی هنوز گنبد مرقد امام تکمیل نشده در صورتیکه یه مسجد در محله های شهر چندساله گنبدش تکمیل میشه.حالا این سوال پیش میاد که این پولهای حرم امام صرف چه هزینه هایی میشه؟؟
Iran, Islamic Republic of
همونطوری که امور فرهنگی عرفانی سالهای 78 و 88 خرج داشته ، سال 98 هم خرج داره.
...
صرف چند دستگاه ماشین ضد گلوله و .... !!!
هایون
نیاز کشور اتحاد و همبستکی ملی است ما مسلمان و شیعه هستیم و باید با دیگران که مثل ما فکر نمی کنند با تکریم و احترام برخورد شود دین اسلام مودت است نه نفرت افکنی... .
با بصیرت اگر اینطوری باشه شما می فرمایید (که صد در صد اشتباهه) این کار اسمش جاسوسی است نه تقیه ...از کی تا حالا حمایت آشکار و پنهان از فتنه گران و نشست و برخاست با آنها و فاصله گرفتن از اهداف انقلاب و امام معنایش شده تقیه !!!
محمد
خدا پدرشما و پدر ماراهم بیامرزد. حالا وقته تقیه است؟!!
تقی خوش تیپ
آ تقی محله ما هم خیلی خوش سیما است ...
امید
اگه حرف شما راسته پس چرا صانعی را با آیت الله خطاب کرد؟؟
Iran, Islamic Republic of
نواده روح الله
سید حسن نصرالله

نه سید حسن مصطفوی
عباس
سیدحسن خمینی می خواد به فتنه گرا از پشت خنجر بزنه؟! اینکه خیلی نامردیه!!
Iran, Islamic Republic of
تو که همه تقیه شو به باد دادی با بصیرت!
حسین ف
آقای مهرداد با بصیرت ضمن احترام به جنابعالی باید بگویم سید حسن خمینی بعد از فتنه 88 همیشه در کنار خاتمی بوده است ، همین سخنان وی را مجددا بخوانید ایشان دو پهلو سخن نمیگوین بلکه هزار پهلو سخن میگویند ، آیا واقعا ایشان در حدی هستند که بگویند دوستان و یاران واقعی امام چه کسانی هستند امیدوارم خدا همه ما را به راه راست هدایت فرماید
سید امیر
سلام جناب با بصیرت .عزیز برادر شما خودتان منوجه شدید با فرمایش هایتان چه دسته گلی به اب دادید؟؟ شما از نوه ی امام یک جاسوس . یک انسان چند چهره .یک فردی که برخلاف نص صریح قران که با جاسوس و جاسوسی درتضاد است یک مامور کارکشته ی جاسوس ساختید .شما با چه دلیل و با کدام جسارت اورا به فردی که خنجر از پشت میزند متهم و اینچنین کثیف و آلوده میکنید ؟ کسی که تا اینحد خنجراز پشت زن باشد وچنین خصلت مشخصه ی داشته باشد در قاموس اسلام جائی ندارد وچطور شما همچو کسی را این اندازه مقدس و معتبرش میدانید ؟ ازهمه ی این تراوشات مسموم ذهنی ائی که شمارا وحیط کرده اگر بگذریم با این نسبت تلویحی که ایشان همه ی این خصاص را به امر و دستور ولی امرمان .مولا و مقتدایمان امام سیدعلی خامنه ای حفظ الله داده اید که ایشان نعوذ بالله وزبانم لال تا اینحد میتوانند آلوده ی پلیدی ها باشند را چطور از شمای با بصیر بپذیریم؟؟ عزیزبرادر مشاطه گری کار شما نیست و بهتراست شغلی دیگر پیش بگیرید .. شما کسی هستی که بقول معروف میخواهی ابروی طرف را وسمه کنی چشمش را هم از کاسه در میاوری /
دوستان اين مطلب بين خودمون باشه كسي نفهمه !!!!!!!!
به اين مي گن آخر آخر آخر مثبت انديشي يعني انشاالله گربه .
مسافر
با بصیرت !!! من قبلا هم چندباری کامنتهای مختلفی از شما خوندم... ماشالله خیلی لا بصیرت و تحلیلگر تشریف داری !!!
جناب مهرداد با بصیرت! اگه اینطوره که شما می گی، پس شما هم باید تقیه می کردی و مشت سید حسن رو باز نمی کردی!!! با این کامنت شما، خاتمی و سوروس و موسوی و کروبی و غیره هشیار شدند و فهمیدند که سید حسن، نفوذیه. اگه واقعا بهش اعتقاد داری، پس چرا افشائش کردی؟؟؟
داستان خوبی بود حیف که باودش سخته
شاخ در آوردم
يعني دهنم همين جور وا مونده . نكنه اوباما هم تقيه كرده باشه و فقط جناب سرهنگ خبر دارده .
سيد حسين
France
دوست عزيز كه واقعا احساس ميكنم از سر صدق حسن مصطفوي را اينگونه ميشناسي،
ما هم اگر ايشان واقعا اينگونه باشند فداييش ميشويم و دوستار دوستدارانش، اما كمي دقت نشان ميدهد قضيه عكس اين صحبتهاست و اتفاقا اين وابسته نسبي به امام بزرگوار ما ب قول خودش در ايام سخت كه براي ايشان همان زمان فتنه ميشد، از هيچ ....
مهردادبابصیرت
درود برسیدحسن خمینی و مرگ بر خاتم... و ....
توفیقی از قزوین
بنطرم ‌‌همه این ادبیات مشترک مانند تازه به دوران رسیده درمقابل سابقه هاشمی که تازگی به راه افتاده برای خلاصی م ه اقازاده است
توفیقی از قزوین
نمره منفی نشان از میزان بصیرت شماست
كلاه قرمزى !!؟؟
خيلى بصيرت، دارى !!!!؟؟؟؟؟
تو اصلاً ، جيگرِ منى جيگر جان !
مهردادبابصیرت
حقا و انصافا روح خمینی در کالبدسیدحسن خمینی دمیده شده خداوند برعزت و توفیقاتشون بیفزاید مرگ بر سران فتنه ...
مسافر
کالبد شناس بابصیرت چند سالته ؟؟؟!!!
مسافر
امام خمینی فرمودند : پشتیبان ولایت فقیه باشید ....
تقریبا تمامی ملت ایران در ایام فتنه شاهد بودند که چه کسانی به جایگاه و شخص ولی فقیه هتاکی کردند و از آن جمله همین یوسف صانعی که فیلم هتاکی کردنش به ساحت مقدس حضرت آقا موجود هست و با چه الفاظی ایشان رو مورد بی احترامی قرار میده ...
حالا حسن خمینی با این حرفا چه راهی رو داره دنبال میکنه الله اعلم ... ولی بدون شک آب در آسیاب دشمن میریزه
France
اشتباه مثبت دادم
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب سید حسن آقا
لطفا یه بار دیگه وصیت نامه حضرت امام را بخوان. مخصوصا بند آخر وصیت نامه را.
حضرت امام ره بارها فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد. لطفا شفاف بگویید عملکرد آقای هاشمی در ایام فتنه ب... معنای دیگری داشت؟
متاسفانه دیدگاه شما در بیشتر موارد با حضرت امام 180 درجه تفاوت دارد و مردم به خوبی این مطلب را فهمیده اند. امیدوارم شما هم بیش از این مورد سوء استفاده جریان نفاق قرار نگیرید
علی
Iran, Islamic Republic of
مومنین قبل از فتح اگر استقامت بر ایمان داشته باشند الان هم عزیزند ولی طلحه و زبیرها چه؟
آقازاده بهتر است زلفتان را به کسانی گره بزنید که اگرچه مومنین بعد از فتح هم باشند ولی صداقت داشته باشند چرا که خداوند فرموده کونوا مع الصادقین
وگرنه شما هم سقوط خواهید کرد.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
شمر ملعون هم از یاران آقا امیرالمومنین و جانبازان جنگ صفین بودند و همه دیدند که عاقبتش چه شد . ملاک وضع فعلی افراد است
Finland
منطورتون از اون مردمی که میگید فهمیدن همون تعدادی که به آقای جلیلی رای دادنه دیگه؟
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز منظور مردمی هستند که حماسه 9دی را رقم زدند
فعلا که هر کسی رو که میبینی که یه روزی مچبند بنفش بسته بود الان با این.. که دولت تدبیر و امید توی اقتصاد و سیاست خارجی و فرهنگ به بار افتاده میگه من که به روحانی رای ندادم...
محامد
Iran, Islamic Republic of
جهان جان مصاحبه آسيد محمد خامنه اي را راجع به مك فارلين پوشش بده خواهشا
درود و سلام بر یوسف آل خمینی سید حسن خمینی
یوسف سیرت بودن مهمه نه یوسف صورت بودن !
سید حسن هم به صیرت هم به صورت یوسف آل خمینی هستند
فرهاد
ما اگر بصیرت داشته باشیم باید از تاریخ عبرت بگیریم...
محسن
Iran, Islamic Republic of
یادمان نرود زبیر هم زمانی سیف الاسلام بود!
... مصلحت رها کن
United States
مک فارلین یا ماجرای ترور؟؟؟
آسد حسن خود شما هم جز تازه از راه رسیده ها حساب می شوید!
زبیر بن عوام هم از مؤمنين قبل الفتح بوده است. کسی منکر گذشته آقای هاشمی نيست، صحبت از الآن است که بسياری از ارزش های کسب شده دوران جهاد و انفاق قبل الفتح را حبط کرده است!
دکتر طالقانی؛ حقوقدان
امام در وصیتنامه خود کاری به قبل الفتح و بعد الفتح نداشتند؛ بلکه قریب به این مضمون فرمودند من در گذشته از کسانی تعریف کرده ام؛ اما حال فعلی افراد ملاک است. این بیان شما نشان می دهد که شما حالا حالاها باید کار بکنی. یک نگاه به تاریخ صدر اسلام بینداز و ببین که قبل الفتحی ها چقدر ریزش کردند و علی (ع) با آنها چه کرد. از آن طرف رویشهای بعد الفتحی ها را هم ببین. این ملاک شما، اصیل نیست. شما می خواهید به هر قیمتی که شده از هاشمی و صانعی و امثال اینها دفاع کنید لذا می نشینید و به خیال خودتان فلسفه بافی می کنید. ملاک در اسلام، زمان نیست؛ قبل و بعد نیست و ... ملاک، فقط تقواست؛ تقوای ایمانی، تقوای عبادی؛ تقوای اجتماعی؛ تقوای سیاسی، تقوای اقتصادی وووووو حال هرکسی را فقط باید با این الگو سنجید و ارزیابی کرد و بس. آقای سید حسن آقا. با این تحلیل، خود شما، تازه به دوران رسیده اید. پدر بزرگ شما فرمود که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد و فرمود که ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله و ولایت ائمه است. دکترین فقهی پدر بزرگ شما در انقلاب اسلامی، ولایت مطلقه فقیه بود. او ملاک ایمان و عمل صالح را پیروی از ولایت فقیه می دانست. این ملاک قبل الفتح و بعد الفتح نمی شناسد. مقام ولایت فرمودند که فتنه 88 خط قرمز ماست. این یعنی اینکه برخی از قبل الفتحی ها، همه گذشته خود را در این فتنه، باختند و با آب زمزم هم تطهیر شدنی نیستند مگر این که توبه نصوح کنند و مثل حر ریاحی، توبه خود را به ولی زمانه عرضه بدارند؛ بلکه بخشیده شوند. از یکسال قبل از انتخابات، بر طبل تقلب کوبیدن و دو روز به انتخابات، نامه توهین آمیز و بدون سلام و والسلام به مقام ولایت نوشتن و در آن تهدید به بلند شدن دود و آتش در خیابانها کردن و بعد هم فراخوانهای مکرر مقام ولایت، خطاب به خواص را که از آنها می خواست با دشمن و منافقین مرزبندی کنند، بی پاسخ گذاشتن ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو عمری مبارزه و عمل صالح را هبط و هباءاً منثورا می کند. این منطق قرآن است که یک شبه می توان همه اندوخته های یک عمر را نابود کرد و یا ره صد ساله را یک شبه رفت. لطفا برای تطهیر فتنه گران، فلسفه نبافید.
هادی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اول فکر کردم دکترید ولی اینطور که پیداست نه دکترید نه حقوق دان .انسان های بزرگ روح بزرگی دارند به افراد جامعه با دید محبت و وحدت نگاه می کنند شما و امثال شما مشکلتان این است که فکر می کنید شما علی ع هستید و مخالفین شما طلحه و زبیر ...
آقای دکتر لطفا تصحيح کنيد: حبط درست است نه هبط.
دکتر طالقانی؛ حقوقدان
دوست عزیز، ممنون از تذکر شما اما لطفا به فرهنگ لغت مراجعه کنید. هَبَطَ یعنی «فرود آمد ، كاهش يافت ، پايين آمد ، سقوط كرد ، تنزل پيدا كرد ، افت كرد ، انحطاط پيدا كرد» من به این معنا هبط را بکار بردم و منظورم سقوط و انحطاط عمری مبارزه بود. البته در زیان عربی، «حبط» هم داریم که به معنای باطل شدن است اما معنای مورد نظر شما، بیشتر با احباط تناسب دارد به معنای: «شکست , ناکامي , شکست دادن , ناکام کردن , خنثي کردن , بي اثر کردن , نافرجام نمودن». باز هم ممنونم.
اهالی طالقان رزاقی
دکتر طا لقانی خدا نگهه دارت باشد
خوب فر مودی
البته بعضی ها منکرن .
Denmark
سید عزیز یک مؤمن باید هر لحظه به تکلیف عمل کند
United Kingdom
احسنت
Finland
حتما تشخیص تکلیف هم با شماست؟
United States
ملاک حال فعلی افراد است
امام خمینی(ره)
فرهاد
پس چرا در استخدام ها و خیلی جاهای دیگر سوء پیشینه می خواهند؟؟؟ مگر ملاک حال فعلی افراد نیست؟؟؟؟؟
سفسطه نکن اون استعلام چه ربطی به جمله ملاک حال فعلی است دارد. خوشحالم شدی که چه جوابی دادم.
صادق
سوءپیشینه نباید داشته باشی حسن پیشینه خوب است اگر به سوء پسینه تبدیل نشود انگاه می شوی ...
مسلم صادق
یکی نیست به این اقا بگه توکی به دوران رسیده ای ...؟
Iran, Islamic Republic of
سوء پیشینه ها دارها رد هستند، منتها اونها که حسن پیشینه دارند هم قبول نیستند مگر آنکه حال فعلی آنها نیز مثل سابق باشد و از آن برنگشته باشند. افتاد؟؟؟؟
دکتر طالقانی؛ حقوقدان
عزیزم فرهاد جان؛ دلبندم! خوب دقت کن. امام (ره) فرمود که من قبلا از بعضی افراد تعریف کرده ام. این یعنی این که آنها حسن پیشینه داشته اند. اما آدم عاقل، به حسن پیشینه اکتفا نمی کند بلکه دقت می کند که مبادا به سوء حال مبتلا شده باشد. شما اگه بخواهی با دختری ازدواج کنی، می روی و تحقیق می کنی. اگه همه گفتند که ما تا پنج سال پیش از او خبر داریم که بسیار دختر خوب و عفیفه ای بود اما بعد از آن را خبر نداریم. مسلما آن حسن پیشینه برای تو کافی نخواهد بود و وضعیت فعلی او را باید بررسی کنی. اما اگه همه به تو گفتند که تا پنج سال پیش خبر داریم که دختر فاسدی بود؛ بعد متوجه شدی که اول دوست پسرش آرش بوده، بعد با منوچ دوست شده و سپس با داریوش و آنگاه با نادر و پس از آن با سیامک ووووووو. بعد متوجه شدی که اخیرا دیگه دوست پسر نداره و قرائن نشون می ده که دیگه دور و بر این قرطی ها نمی گرده، آیا باهاش ازدواج می کنی؟؟؟
من تو رو از این ازدواج منع نمی کنم اما بهت توصیه می کنم که خیلی حواست رو جمع کنی، چون فساد سابق، محرز است اما احراز سلامت لاحق، کاری بس دشواره و اصولا عقلا، با وجود فساد سابق، به این راحتیها، سلامت لاحق را احراز شدنی نمی دانند. ببین عزیزم! این مورد در خصوص سلامت سابق و فساد لاحق، خیلی فرق می کنه؛ زیرا سلامت سابق، با فساد لاحق، لجن مال می شود. افراد هرچقدر هم که در گذشته خوب باشند، اگه فسادشون در حال حاضر احراز شد، اون سلامت سابق دیگه به چه دردی می خوره. همه معتادها، قبلا معتاد نبوده؛ بلکه پاک بوده اند اما مهم اینه که حالا ناپاکند و مثلا پاکی ده سال پیش اونا، الآن دیگه وجود خارجی نداره. اما آدمی که قبلا معتاد بوده و حالا نتیجه آزمایشش مثبت نیست، درسته که حالا پاکه اما بهر حال یه سابقه ناپاکی داره و خیلی سخته که آدم بهش اطمینان کنه چون هر لحظه ممکنه که دوباره آلوده بشه. پس به کسی که قبلا زاهد و عارف دهر بوده و الآن فاسده، اصلاً اعتماد نکن؛ اما به کسی که قبلا فاسد بوده و اکنون ظاهرا پاک شده و قرائنی دال بر ادامه فسادش نیست، خیلی با احتیاط برخورد کن و همه عقلا هم قطعا کسی رو که هم حسن پیشینه داره و هم در حال حاضر پاکه، بر کسی که سوء پیشینه داره اما حالا ظاهرا پاک شده، ترجیح می دند.
فرهاد
اگر ملاک حال فعلی افراد باشد پس از مجلس می خواهیم قانون ارائه سوء پیشینه را در استخدام ها و سایر جاها لغو کند .
ده ثانیه فکر کن بعد نظر بده . ملاک حال فعلی افراد است یعنی این که طرف گذشته اش پاکه ولی اون گذشته برای قضاوت شرایط حال کافی نیست . اگه طرف سوء پیشینه داشته باشه که شرایط سخت تر هم میشه .
اخذ عدم سو پیشینه برای کشف حال فعلی افراد است لذا طبق قانون خیلی از سوابق بعد مدتی مانع استخدام و ... نیست
Iran, Islamic Republic of
مژبوری نظر بدی؟!
تازه به دوران رسیده ام
کاملترش اینه:
۱ ملاک حال فعلی افراد است
۲ حفظ نظام از اوجب واجبات است
از پدر بزرگ عزیز شماست این دو سخن گهربار، حالا میشه حال فعلی و اخیر این اقایان قبلا انقلابی را نسبت به حفظ نظام و ابروی نظام انهم نظام امام خمینی توصیف کنید البته منصفانه. (در حفظ نظام اختلاف سلیقه معنا ندارد) 
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
کسانی که منفی داده اند انشا الله منظورشان این نبود که این شکلی از آقای هاشمی حمایت کنند.
این که جمله امام است پس شما جمله امام را قبول ندارید که منفی دادید
خوبه یه کم پرده از روی شما کنار بره چهره کریه تان معلوم بشه
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
اقای سید حسن هیچ کس منکر اینکه هاشمی رفسنجانی وشیخ حسن صانعی روزی با امام خمینی(ره) همراه بوده اند نیست اما انقلابی بودن وپیروی محض از رهنمودها ودستاوردهای ان امام راحل سعادتی می طلبد که این دو فرد فاقد انند. متاسفانه بصیرت حلقه مفقوده انهاست.
دوست عزیز....فرق داره
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز آقایان حسن صانعی و یوسف صانعی با هم فرق دارن!
مهدی
یکی از همین تازه به دوران رسیده ها خود ... که به غیر از نسبت با ... چیزی ... و ... خوراک برای فتنه گرانی چون ... و ... و امثالهم
Iran, Islamic Republic of
خودت فهمیدی چی گفتی؟
نیلوفر
جناب اقای سید حسن، ممکنه این صحبت پدربزرگتون رو که گفتند معیار حال فعلی افراده رو برای ما تازه از راه رسیده ها توضیح دهید؟
Finland
اگه خود امام هم بیاد توضیح بده شما نمی پذیرید .بهشون میگید ملاک حال افراد .
مهدی
راستی ... امام یه نکته مهمی هم گفته بود در مورد اینکه ملاک شناخت افراد، حال فعلی اونهاست منتها شما که وظیفه نشر اون رو دارید در خواب غفلت به سر میبرید
جوادی
بنا به فرمایش امام خمینی ( ره)ملاک حال فعلی افراد است که هاشمی و صانعی ماهیت فعلی آنان حمایت از فتنه بوده.
سربارسازندگی
ماهیت فعلی آنان حمایت از فتنه بوده یا خود خود فتنه؟یکی نیست از این بابا که اسم با عظمت خمینی کبیر را بدنبال خود یدک میکشد بپرسه که خودش از کدام دسته مسلمونهاست فبل از فتحه یا از اون تازه از راه رسیده ها ضمنا چون خیلی کوچکه رفسنجانی را بزرگ میپندارد مثل بچه ها که راه مدرسه را با قدمهای کوتاه طولانی میبینند ولی وفتی بزرگتر شدنند تازه متوجه میشند که از خونه تا مدرسه راهی نبوده
والا آقای صانعی رو نمیدونم ولی بسیار بسیار بعید میدونم نیت آقای هاشمی از سخنرانی نماز جمعه حمایت از فتنه بود....
بهلول !!؟؟
هرچه گرفته باشى !؟
بازنده اى. !!!!
م ث
بهلول...، منظورت پسته که نیست؟
ناشناس
طلحه وزبیر هم کم کسانی نبودنند
محمد بهرامی
نگاهی به حال خودت کن ببین چه روزنامه هایی سخنان دربارت راتیتر می کنن (اگر مقام معظم رهبری منع نکرده بود دوباره حرم امام حالت را می گرفتیم )
خدا عاقبتشو به خیر کنه
بنيادى
خداوند، ميفرمايد: كسانيكه طاقوت را، ولّى خود قرار دهند، ازنور ،
به ظلمت فرستاده، واصحاب آتشند تاابد ،
( آية الكرسى ) : قرآنِ كريم ،
Finland
اگه 1 رو.ی امثال شما درست حرف بزنید آدم باید تعجب کنه.ادب مرد به زدولت او
اصغری
دقیقا درست گفتی در این قوم درست حرف زدن حکم کیمیا رو داره
پس مشخص شد شماها در روز ارتحال امام عزیز اختششاش کردید و حرمت امام را حفظ نکردید
چه روی دارید شماها
خدا حفظ و هدایتت کنه
تازه به دوران رسیده امثالهم هستید که به جزنوه امام هیچی قرابتی با امام ندارید
حسن خطرناکه حسن
..... خطرناکه ...
دوستان گفتند که طلحه و زبیر هم کم کسانی نبودند
من هم می گم که شمر از یاران علی(ع) در جنگ صفین بوده است
حسین
Ghana
انقلابی بودن و انقلابی ماندن ،نه اینکه انقلابی بودن و صاحب ایران بودن ،سیف الاسلام بودن ملاک نیست سیف الاسلام ماندن ملاک است
navid
شما خودت کی از راه رسیدی ?
حسن
سایت جهان فقط برای اینکه نظرات مخالفان را منتشر کنه سخنان یادگار امام را منتشر کرده.
Iran, Islamic Republic of
اونوقت اگه منتشر نمیکرد چی میگفتی؟
هادی
Germany
...
خدا بر درجات حضرت امام (ره) بیافزاید که فرمود : تاریخ اسلام پر است از خیانت سرانش است ( خیانت همان اصحاب قبل الفتح است که حسن آقا بعد از هزاران سال وکیل مدافع آنان شده است ) .. جل اخالق !!
خدایا عاقبت ما راختم بخیر کند
اینطور شنیدم که: آقای هاشمی زمان ریاست جمهوری این سید عزیز رو همراه خودش به مسافرت های تفریحی خودش می برده، همچنین فرزند گرامی آقای مطهری و بهشتی رو .
الله و اعلم
مردم واقعا بی نظیر هستند و فضل کسی رو به حساب فرزندان آن شخص نمیگذارن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
براي همين فرزندان شهيد بهشتي و شهيد مطهري و سيد احمد خميني را با خودش ميبرده ...
مصطفی
طلحه و زبیر هم از بزرگان قبل الفتح بودند. یکی را پیامبر اکرم طلحه الخیر نامید و دیگری را سیف الاسلام
اما چه شد؟
علی
شمرهم زمانی دررکاب علی)ع)بوده.
بیان چنین الفاظی وداشتن چنین احساسی از جانب سید حسن به هاشمی بسیار طبیعی است!!!در خاطرات هاشمی بارها بیان شده که سید حسن همنشین و مهمان سفره هاشمی و بچه هایش بوده و خصوصا بعد از رحلت حاج سید احمد کلا سید حسن زیر چتر حمایتی هاشمی بوده
فرهاد
پسر نوح با بدان بنشست ...خاندان نبوتش گم شد
Serbia
مگه شایع نشده بود آقای هاشمی ........
کیانوش
ایشان مطالب دیگری نیز در همان روزفرموده اند که تعجب میکنم یادتان رفته چاپ کنید. مثلا فرمده اند:
او یادآور شد: آیت الله شیخ حسن صانعی از قدیمی ترین یار امام نقل می کنند که وقتی امام تبعید شدند، من و پدرت (مرحوم سید احمد خمینی) روزها در خانه می نشستیم اما کسی در آن خانه را هم نمی زد. در نجف هم کسانی که الان هم هستند، وقتی امام به حرم امیرالمؤمنین(ع) می رفتند به ایشان پشت می کردند.
حال اینجا این بحث پیش می آید که :
ایشان همراهان قبل از فتح را به دلیل سابقه وخدماتشان ارج می نهند. این خیلی هم خوبه .اما این سابقه داران آیا نباید پشت سر رهبری باشند؟ اساسا مگر ولایت فقیه از نظر ماهیت فقط به یک شخص مثل امام تلقی میگردد؟ آیا مقام معظم رهبری بر اساس قانون و به لحاظ شانیت در مقام ولایت فقیه نیستد که امروز اطاعتشان واجب باشد؟آیا اطاعت از مقام معظم رهبری همان اطاعت از امام نیست؟ آیا اطاعت از ایشان نمیتواند دلیل استمرار قبول داشتن ولایت فقیه از امام تا مقام معظم رهبری باشد؟ اطاعت از رهبری که نباید کاریکاتوری ونمایش باشد!! آخرچطور میشود کسی دلباخته امام باشند وچه قبل و چه بعد از انقلاب همراه ایشان باشند اما امروز به جای قرار گرفتن در پشت سر رهبری در روبری ایشان صف بکشند؟؟؟آیا به این افراد باید اعتماد داشت؟ که اگر این طور بود علی (ع) با شمشیر با طلحه و زبیر روبرو نمیشد.
احترام افرادی که خون دل خوردند و با انقلاب وامام همراهی کردند خیلی عالیه اما اگر این افراد رسما جلوی رهبری بایستد باز هم باید به ایشان احترام گذاشت؟
ببیند ، اصل داستان اسلام است! خود امام هم فرمودند که اگر من هم از مسیر اسلام وقرآن دور بشوم مردم از دور من دور خواهند شد.( نقل به مظمون) احترام به افراد به خاطر در خط بودن انقلاب وپشتیبانی از ولایت فقیه زمان است حالا چه امام باشند چه مقام معظم رهبری ! فرقی نمیکند.بد نیست به مردم آدرس درست بدهیم.انقلاب وکشور شرکت سهامی هم نیست.صف هم ندارد که هر کسی زود تر آمد زود تر به مراد دل برسد. ببینید ملاک چیست!.ملاک هم گذشته است هم حال وآینده
ایشان همراهان قبل از فتح را به دلیل سابقه وخدماتشان ارج می نهند. این خیلی عالیه.اما این سابقه داران آیا نباید پشت سر رهبری باشند؟ اساسا مگر ولایت فقیه از نظر ماهیت فقط به یک شخص مثل امام تلقی میگردد؟ آیا مقام معظم رهبری بر اساس قانون و به لحاظ شانیت در مقام ولایت فقیه نیستد که امروز اطاعتشان واجب باشد؟آیا اطاعت از مقام معظم رهبری همان اطاعت از امام نیست؟ آیا اطاعت از ایشان نمیتواند دلیل استمرار قبول داشتن ولایت فقیه از امام تا مقام معظم رهبری باشد؟ اطاعت از رهبری که نباید کاریکاتوری ونمایش باشد!! آخرچطور میشود کسی دلباخته امام باشند وچه قبل و چه بعد از انقلاب همراه ایشان باشند اما امروز به جای قرار گرفتن در پشت سر رهبری در روبری ایشان صف بکشند؟؟؟آیا به این افراد باید اعتماد داشت؟ که اگر این طور بود علی (ع) با شمشیر با طلحه و زبیر روبرو نمیشد.
احترام افرادی که خون دل خوردند و با انقلاب وامام همراهی کردند خیلی عالیه اما اگر این افراد رسما جلوی رهبری بایستد باز هم باید به ایشان احترام گذاشت؟
ببیند ، اصل داستان اسلام است! خود امام هم فرمودند که اگر من هم از مسیر اسلام وقرآن دور بشوم مردم از دور من دور خواهند شد.( نقل به مظمون) احترام به افراد به خاطر در خط بودن انقلاب وپشتیبانی از ولایت فقیه زمان است حالا چه امام باشند چه مقام معظم رهبری ! فرقی نمیکند.بد نیست به مردم آدرس درست بدهیم.انقلاب وکشور شرکت سهامی هم نیست.صف هم ندارد که هر کسی زود تر آمد زود تر به مراد دل برسد. ببینید ملاک چیست!.ملاک هم گذشته است هم حال وآینده
تا زمانی که هر کس ، جدیدی و قدیمی هم نداره ، در خط انقلاب ورهبری و اسلام باشد باید اگر خدمتی انجام داد تشکر کرد...اما......
حامد
آقای سید حسن خمینی نظرش در مورد تهمت زدن به نظام در فتنه 88 چه بود؟ تهمت تقلب به نظام و حتی رهبری! و شخص احمدی نژاد. و صد ها هزار مجری انتخابات.
یا همان تهمت یک میلیارد دلاری به احمدی نژاد در 88 که بعد از انتخابات اعتراف کردن مشکلی نبوده؟
حسین
نکنه هاشمی بهش قول ... داده؟!
انتخابات 88 فتنه اکــبـــر بود.
اصغری
فتنه اصغری بود
دختر ایرانی
آقای حسن خمینی شما گویا فقط به بعضی از قسمتهای بیانات امام اعتقاد دارید و به بضعی از بیانات ایشان که با مواضع شما و هم حزبی هایتان نمی سازد اصلا اعتنایی ندارد.
امام فرمودند هرگاه دیدید رادیو های بیگانه از شما تعریف و تمجید می ند و یا آمریکا و اسرائیل برای شما کف و سوت می زند بدانید که مسیر را اشتبه کرده اید. مگر جز این است که خیلی از افرادی که در انقلاب با امام همراه بودند حالا از امام و خط امام بریده ان ودر مقابل ولی فقیه می ایستند. جناب موسوی و کروبی و .... کم کنار امام بودند اما عاقبت در مقابل جانشین بر حق ایشان ایستادند و شمشیر بر روی نظام وارمان های امام کشیدند اما شما و اما شما فقط لبد فرو بستید و گاها از آنها حمایت کردید.
علی.
ببخشید شما کجای ماجرایی؟
تو جنگ بودی؟
انقلاب؟
در سازندگی کشور کمک کردی؟
آقا جان. یه سوزن به خودت اول بزن بعد یه جوال دوز به مردم. آره .
شما کجا بودی؟
علی از اراک
وقتی زبیر کشته شد اما علی (ع) بالای جنازه ایشان حاضر شدند و با اشراه به شمشیر زبیر گفتند: چه قدر زبیر با این شمشیر غم و اندوه از چهره پیامبر اسلام زدودند و... بعد در ادام امام علی (ع9 فرمود اما شیطان در زبیر رخنه کرد و کار او را به آنجا رساند که در مقابل امام خود ایستاد و بر روی او شمشیر کشید.

آقای حسن خمینی این طور نیست که هر کس یه زمانی در کنان پیامبر بوده باشد و یا در کنار امام خمینی حتما آدم خوبیست و باید اعتماد ما به او نسبت دیگران بیشتر باشد.

آقای حسن آقا سخنان سما در مورد افراد نزدیک به امام امت همچون سخنان اهل تسن است که مدعی هستند همه اصحاب رسول خدا عادل هستند و به خاطر همین هم می گویند مگر می شود چنین انسان هایی به خانه حضرت زهرا حمله کرده باشند در صورتی که این بر خلاف نص صریح قران و روایات پیامبر اسلام اس.
Hassan
نکنه ایشون خودشون تازه از راه رسیده نیستن شاید مکه رو ایشون فتح کرده باشن ای دل غافل
میثم
آقای حسن اقا امروز چه کسانی منتقد دولتند. خیلی از مراجع معظم تقلید به فعالیت فرهنگی دولت انتقاد دارند. خیلی از ائمه جمعه و که سن آنها یا اندازه سن آقای هاشمی است و یا بیشتر انتقاد دارند. خیلی از نمایندگان مجلس و خیلی از فرماندهان نیروهای مسلح که عمر گرانمایه خود را در راه این انقلاب و آرمانهای امام امت گذاشته اند انتقاد دارند و از همه مهمتر رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه بارها نگرانی خود را نسبت به مسائیل فرهنگی کشور و دانشگاه ابراز داشته آیا همه این تازه به دوان رسیده هستند ؟آیا اینها تازه اسلامی ها هستند...
محرم
Spain
حاج حسن عزیز و بزگوار ، متناسب سن خودت حرف بزن ، وزارت خارجه هاشمی اگر صحت هم داشته باشد ، اصلا متناسب با سن شما بزرگوار نیست.اندازه نگهداشتن خوب است.
ذوالقدر
"آیت الله هاشمی کم کسی نیست" همانطور که طلحه الخیر وزبیر سیف الاسلام نیز کم کسانی نبودندولی وقتی به محک و ملاک "حال فعلی"سنجیده شدند نمره قبولی نیاوردند.ملاکی یادگار امام ترجیح داد آنرا بیاد نیاورد تا ارادتش نسبت به جناب آیت اله کم نشودحتی اگر فرزندانش وهمسرش واقوامش... حتی اگر اشرافیگری در زندگیش... حتی اگر نامه بی سلام به رهبری بنویسد وکشور راتا لبه پرتگاه ببرد...حتی اگر یک دانشگاه حیات خلوط مالی ومدیریتی...وحتی بی اعتنا به استکبارستیزی امام هرروز یا خاطره ای ویا خوابی از امام تعریف شود... خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند
همین بچه های هاشمی هستند که باعث بدبینی مردم نسبت به نظام و اسلام شده اند! همین جوان های مستعد کشور هستند که با دیدن تبعیض های فراوان و امتیازات ویژه ی امثال فرزندان هاشمی از یافتن موقعیت پیشرفت مایوس می شوند.
فتنه
ماست من شیرین است... برای مسافران خارجی نه برای هموطنان.
زنده باد سید حسن عزیز وکورباد دزد... دوروبرش!!!
فاقد پلاک
United States
من از راه اومدم.نبودی......
خخخخخخخخخخ
سید محسن
سید بزر گوار هم مرحوم پدرت وهم مرحوم پدر بزرگت انسانهای بزرگ وشریفی بوده اند جنابعالی باید مرتب ازجانفشانیهای رزمندگان وجانبازان وشهدا بگویید نه اینکه مرتب دنبال آنهایی باشید که از امام وانقلاب فاصله گرفتند هر کس دوپهلو صحبت کند دردام فتنه گرفتار میشود خدایا هر چه فتنه گر روی زمین را نابود کند
اکبرشاه
با این منطق که خود جناب حسن خمینی هم نباید در خصوص امام راحل حرفی به میان بیاورند!!!ایشان کجا بودند وقتی امام در تبعید بودند؟
اکبرشاه
دوستان اشتباه نکنند آن جیره خوار انگلیس و فتنه گر یوسفعلی صانعی است نه حسن صانعی!که در صحبت ها آمده است
با این لجن پراکنی های نه تنها کمکی بهتون نمیشه بلکه هر روز منفورتر میشین...
اکبر...
"وی ادامه داد: مراقب باشیم به بهانه آزادی، دینداری و به بهانه دینداری؛ آزادی های مشروع مخدوش نشود و به بهانه آزادی، استقلال سیاسی از بین نرود."
قابل توجه جناب روحانی که دوسال در دانشگاه ها حاضر شد و اما ما نقدی از دولت در جلسات نمی بینیم!
Romania
کوری آید وعصا کش کور دگر شود
میرزایی
نوه محترم امام جهت یادآوری ایت ا... العظمی منتظری هم قائم مقام رهبری بود.
صرفا جهت یادآوری!
اکبرشاه
از سیره خود امام راحل نیز اینطور نمی شود استنباط کرد که می بایست با مومنین قبل از فتح در هر شرایطی مصالحه و مدارا نمود!
بد نیست نوه بزرگوارامام عزیز به صحیفه امام مراجعه کنند.
برخورد امام با مرحوم منتظری چگونه بود؟برخورد امام با بازرگان چگونه بود؟ و ...
اکبر....
ایشان کجا بودند وقتی در ماجرای فتنه 88 برخی امام خامنه ای را زیر سئوال می بردند؟کجا بودند که گریبان پاره کنند؟مگر ایشان یار دیرینه امام و قبل از فتح نبوده و زجر کشیده مبارزات نیستند؟
آقای هاشمی با وجود اطرافیان و دولت محترم و پروپاگاندای رسانه هایی که در اختیار دارند همه ما را بمباران کرده اند!
بمباران مربوط به رسانه های غربی است که اصل ولایت و ولایت فقیه را زیر سئوال می برند!
فرزند انقلابي امام
اقاي تازه بدوران نرسيده!؟ امام فرمودند مردم ولي نعمت هستند . من يك موي كوخ نشينان را برهمه كاخ نشينان ترجيح مي دهم ايا شما هم همانگونه هستيد و انطور فكر مي كنيد يا با كاخ نشينان واشراف دمخوريد و از اشرافيت دفاع مي كنيد .
نوه امام بودن مهم نيست بلكه مبلغ راه امام ره و در راه ان يگانه دوران بودن مهم است . مگر امام عزيز نفرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است ؟ مگر نفرمودند ملاك حال فعلي افراد است ؟ اسلام شما شايد كاريكاتوري باشد ولي اسلام مردم انقلابي ايران اسلام ناب محمدي است كه به رهبري امام انقلاب كردند و مروج ان حضرت امام بوده است
اکبر
توصیه مردم ایران به نوه امام این است که از اصول دفاع کنند نه از اشخاص!اشخاص که با رخدادهای زمان به اعوجاج می افتند!اما این اصولند که باید پابرجا بمانند!سئوال ما این است که ایشان در بزنگاه های انقلاب اسلامی تاکنئن چندبار از اصل ولایت دفاع کرده اند؟
صادق موحد
آقا سیدچرا وصیت پدر بزرگوارتان درمورد ولایت ومقام معظم رهبری را فراموش کرده اید ؟ آگاهانه به سمت فتنه غش کردن گناه بزرگی است ان شاالله شما ازاین گناه به دورباشید.
علی
چرا نظرات رو سانسور می کنید؟
به نظر شما هاشمی کم کسیه؟
هاشمی از همه بیشتر به این نظام و انقلاب خدمت کرده از همه همه ها همه
بعدش بید کهن با این نسیم ها نیلرزه
تیرختور
زبیر از مؤمنين قبل الفتح بود اما او هم مثل ..... خود و دین خود و همه مجاهدت های خود را فدای فرزندان خود کرد.
سعید جان بزرگی
ببخشید ایشون سابقه اش از من در انقلاب کمتر است و از همه رزمندگان در جبهه عقب تر است . فکر کنم عنوان تازه به دوران رسیده برای ایشون مناسب تر است
هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب ، حاج آقا اولا انقدر سوابق ایشان را برزخ مردم نکشید ما همه رنج کشیده زمان تاقوت و دارای سوابق 86 ماه جبهه وجنگ بوده ایم و الان هم فرزندانم اگر خدای نا کرده اتفاقی پیش بیاید پا به جفت در کنار رهبری و از دستورات ولایت اطاعت امر میکنند اما یادتان باشد که من و امثال من هم در همین مملکت فرزند تربیت کردیم اما حتی زره ای چشم داشت نه خودم ونه فرزندانم به مال مردم و بیت المال نداشته ونداشتند و اصلا صحبت ایشان نیست صحبتی هم اگر هست هول و هوش فرزندان ایشان است که در زیر چتر ایشان قرار گرفته اند یا شما با مردم ودر کنار مردم نیستید یا اسم ایشان و سوابق شان شما را گرفته و بقیه هم بیخیال و در پایان اگر ایشان از فتنه بصورت محسوس و نامحسوسس دفاع نمی کردند و همانند دیگر سیاسیون مقابل فتنه ایستاده بودند .
سید مهدی
حالا هدف از این حرفا چیه؟
کسی که واقعا درستکار باشه نیاز نداره یه همفکرش ازش تعریف کنه
ایرانی
وای که چه شط العربی شده است. من بخش اول صحبت هایش برایم مهم نیست که در مورد یاران قبل از فتح بوده است چون در اسلام هم خلاف این ادعا کم نیست و نبوده ...
مهران
حاج حسن عزیز ! مرجعی که شما از اون نام برید مگه همان کسی نیست که با رسانه های دشمن مصاحبه کرد ؟ آقای هاشمی مگه همون کسی نیست که در فتنه 88 خود را در معرض اتهام قرار داد و با سکوتش و مواضعش جانشین خلف امام (ره) را تنها گذاشت ؟ جای تامل است که چرا خود شما به رغم روشن شدن ماهیت همین افراد برای مردم کماکان در صف حامیان اینها قرار گرفته اید و همواره سعی دارید اینها را تطهیر کنید و درست بر خلاف مشی و مسلک سیاسی و دینی آن پیر مراد یعنی امام خمینی (ره) و مرحوم پدرتان قدم بر میدارید ؟ شما عزیز گرامی بهتر است اولویت خود را معطوف به مهار و هدایت بعضی از بستگان نسبی و سببی خود قرار دهید که با مواضعشان راه و اهداف امام و انقلاب را مخدوش میسازند .
اکبر شاه
هاشمی جزء ساکتین نبود برادر!آتش فتنه باهمان نامه بی سلام شروع شد که اشاره به فوران آتش فشان ها و ... داشت!
آقا سید به قول آن سفر کرده عزیز و امام انقلاب اسلامی ملاک وضعیت حال افراد است.راستی یک سئوال. .اگر امام الان در قید حیات بودند فکر می کنید راجع به خانواده هاشمی...جرایم مهدی...فائزه هاشمی ...تحریک مردم از سوی همسر هاشمی به شورش و آشوب مردم علیه نظام و انقلاب در انتخابات و نامه بدون سلام هاشمی به امام خامنه ای و ...چه نظری داشتند؟ آقا سید هر چه تلاش کنید و بخواهید به مردم تلقین کنید شب سفید است آنها باور قلبی شان را دارند و مطمن هستند شب سیاه است. بهتر نیست در این شرایط بد اقتصادی کمی به فکر بهبود اوضاع باشید! هر چند سیر از گرسنه خبر ندارد..آقا سید اخیرا نان خریده اید؟ از کرایه های تاکسی خبر دارید؟ از وضعیت ارتزاق مردم خبر دارید و...چیزی بگویید کنه دنیا وآخرت تان در گرو آن باشد. آقا سید زود دیر می شود.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كجاي كاري برادر تازه مي خواهند سال آينده بنزين و نان رو ساير چيز ها مثل آب و برق و گاز را هم سي چهل درصد گران كنند ....
رسولی
حداقل شما نباید از واژه تازه از راه رسیده ها استفاده کنید چون حضرتعالی هم چندان سن و سالی ازت نگذشته و هم عملکردتان بعد از رحلت ابوی مرحومتان حاج احمد آقای عزیز خیلی خوشبینانه بخواهیم بگوئیم بی شائبه نبوده است و خوشایند بد خواهان و دشمنان نظام و خط امام بوده است .
عده ای در برهه ای خداماتی به انقلاب داشتند، ولی بعدش بیش از خدمتشان، از انقلاب منفعت بردند
رضا
Romania
می گم این همه تعریف برای ..، نکنه...
ستوده
یه سوال از حاج حسن آقای عزیز و گرامی : آیه الله منتظری مگر از همراهان اصلی فتح به تعبیر شما ! نبود ؟ لابد شما هم دردنامه ابوی مرحومتان را یا نخوانده اید و یا آنرا نفی و تکذیب میکنید .!!! مگر امام ما رحمت الله علیه که پدر بزرگ شما بود و حالا عنوان تولیت آستان ایشان و نشر آثار این بزرگ مرد را بدوش میکشید نفرمود تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام ... پس چرا با تمسک به مغلطه و سفسطه قصد دارید چهره بعضی از خائنان و غافلان را تطهیر کنید ؟
عمار
شمر ملعون جانباز صفین بوداما میا سر امام زمانشو میبره
یوسف
با این حساب جناب سید حسن با این سن کمشان خودشان تازه از راه رسیده اند و حق اظهار نظر ندارند. واقعا خجالت نمیکشه اسم صانعی رو میاره؟
كريم
واي چقدر عصبي شده ؟ چه خبره؟ ما هم هستيم!
صادقی قهساره
Finland
خدایا چی شده
یاد فرزندان و نوه های اصحاب پیامبر افتادم ...
اراکی
جناب آقای حاج حسن آقا
آیا این فرمایش و فریاد امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه ) درمورد تازه از راه رسیده ها بود یا غصه و درد و خون دلی بود که بقول شما همراهان فتح به دل پدر بزرگتان کرده بودند ؟
من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته‏ ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم. تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام؛ سعى كنند تحت تأثير دروغهاى ديكته شده كه اين روزها راديوهاى بيگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مى‏كنند نگردند. از خدا مى‏خواهم كه به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان را بيش از اين نچشد. ما همه راضى هستيم به رضايت او؛ از خود كه چيزى نداريم، هرچه هست اوست
حسین
حسن اقاخودت هم که تازه به دوران رسیدهای...
محمد حسین
خیلی از هین کسانی که الان امنیت کشور و اقتدار نظام و انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت های آنهاست اصلا نه زندان رفته اند و نه شکنجه شده اند و اساسا شرایط سنی اشان اقتضای همراه فتح بودن را نداشته پس نمیتوان گفت اینها تازه از راه رسیده اند .چه بسا خدمتی که اینها به اسلام و انقلاب کرده اند اگر بیشتر از به زعم شما همراهان فتح نبوده کمتر نیست .
تقوی
بله درسته آیت الله هاشمی کم کسی نیست . آدم بزرگی ست ولی اشتباه ، خطاها و گناهان آدم های بزرگ هم مثل خودشون بزرگه .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر آن اسناد و مداركي كه در بمباران هواپيماها و هليكوپتر هاي بجامانده امريكايي كه براي نجات گروگانهاي جاسوس در طبس از بين رفت بدست شهيد منتظر قائم افتاده بود معلوم ميشد افراد مورد اعتماد امريكا در ايران چه كساني هستند گرچه الان هم كم و بيش بعضي هاشون براي مردم مشخص شدند .
سروش
آیت‌الله شیخ حسن صانعی قدیمی‌ترین یار امام !!!!
یاران واقعی امام اونایی بودند که تا آخرین نفس و قطره خونشون پای نظام و انقلاب و امام ایستادند و امام از خدا می خواست با آنها محشورشود . نه این آقا که ار فتنه و فتنه گران حمایت و با شبکه های ضد انقلاب و معاند مصاحبه کرد . پرا مردم را گوگول فرض میکنی آقای حاج حسن خمینی !
Iran, Islamic Republic of
با یوسف صانعی فرق داره
این حسن آقا چنان می گوید تازه از راه رسیده ها که انگار خودش مالک این انقلاب و پیشکسوت آن است .
میگوید تهمت بدتر از شرب خمر است ؟؟ عجب ! این برای همه است یا فقط برای شما و هاشمی و ... وقتی شما و دوستانتان شبانه روز به غلط و دروغ بر علیه احمدی نژاد دروغ می بافید و لجن می پراکنید این حرف را نمی زنید ولی تا کسی با سند و مدرک یک تخلفی را به هاشمی و ا روحانی و صانعی و موسوی و ... نسبت می دهد یاد محبت اسلامی و رفتار بدون تهمت می افتید؟؟!
...
United Kingdom
با توجه به سخنان شما و نقل از پیامبر بزرگوار وامام خمینی ، خیلی ها در سن سالها بخاطر قدرت، گناهان بسیاربزرگی بر دوش دارند چون کسی که مسئولیتی ولو هر چند کوچک را قبول می کند در پیشگاه خداوند مسئول است و اگر خطایی نه از آن مسئول حتی در زیردستانشو در دورانش به مردم رود حق الناس بوده و باید جوابگو باشد و متاسفانه این روزها بعضی ها با رفتار و افکار تندشان در اذهان مردم این خطا را انداخته اند و گناهش هم بر گردنشان میباشد.
میزان چی بود؟
خسرو
Russian Federation
باید خیلی مواظب این حسن مصطفوی بود . ...
...هاشمی بزرگ مراقبش هستند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مومنان قبل از فتح کم کسانی نیستند به شرطی که بعد الفتح هم همراه ولی امر خود بمانند.
حسن خمینی به راه خمینی بازگرد
خودِ ایشون قبل ازفتحی هستند یا بعدازفتح باز دیگران یه چیزی از خودشون دارن ایشون که سمتشون فقط یادگاربودنه پس بهتره همون یادگار باشنو حرف نزنن
این بزرگوار حتما خودشونو تازه به دوران رسیده وجوان نمیدانن که اینطوری صحبت میکنن
صادق
شخصیت زدگی عامل انحرافه ببین چه کسی با یادگاراصیل امام یعنی ولایت فقیه همراه دین به دنیای دیگران نفروش
باعلی دربدر بودن شرط نیست. ای برادر نهروان درپیش وروست
یک بنده خدای تازه به دوران رسیده
این حرفا برای غیر شیعه ی مولا علی امیرالمومنین خوبه اما شیعیان 1400 سال است که برای جهالت برخی خواص دنیا زده قبل الفتحی دارند خون میدهند فتامل جیدا سید.
جناب سید بزرگوار
بزرگترین یار امام علی(ع) مالک اشتر بود که نه تنها از مومنین قبل از فتح نبود و جز سابقون و مهاجر و انصار حساب نمی شد بلکه از تابعین هم نبود بلکه از شاگردان تابعین بود ولی با این حال به بزرگترین ستون و یاور مولا علی(ع) تبدیل شد در حالی که بسیاری از مومنین قبل از فتح و حتی بعضی از افرادی که جز 10 و 20 نفر اول گرایش به اسلام و قبول پیامبری حضرت محمد (ص) بودند تبدیل به دشمنان مولا علی(ع) و حضرت زهرا (س) شدند.
چه کسانی قاتل حضرت زهرا(س) بودند؟ جناب ابوبکر و عمر که جز مومنین قبل از فتح هستند. چه کسانی در مقابل حضرت در جنگ جمل ایستادند؟ همان مومنین قبل از فتح و اصحاب و نزدیکان پیغمبر.
کمی بیشتر در رفتار و حالات خود تفکر کنید.
من فکر می کنم جوانی مثل سید حسن نصر الله از خیلی از این یاران به اصطلاح دیرین امام به شخص امام خمینی (ره) نزدیک تر باشند.
فرهاد
ان نامه بدون بسم الله ان مرد ...ان پسر خلف ان دختر ساندویچ خور حقوق بشر خواه ان تحریم کنندگان پل صراط با این تبلیغات فراموش نخواهند شد این ملت لبو فروش بیسواد... تازه به دوران رسیده حافظه شان به حمدالله مثل ساعت کار میکند جهان مدیونی یک کلمه کم و کسر کنی من اقازاده نیستم اما یک ایرانیم که بقول ریسجمهور انتقادپذیر حق اظهار نظر دارم بگذار خوانندگان نظرم را تصدیق یا رد کنند
فرهاد
کاش ادم زیر تیغ جلاد با دل پاک و وجدانی اسوده بمیرد تا کاخها بسازد و با ضلالت و خیانت زنده بماند و آوازه بگیرد و ملتی ارزوی نبودنش را هر شب به خواب ببیند
کاوه
گیرم پدر تو بود فاضل
این بود ثمر و حاصل؟

ما عدوی خود خوب شناسیم
خدع و کلکت نکرد حاصل
هیوا
اقای یادگار امام مگر خدایی نکرده اقای رفسنجانی اجازه میدهد که حتی دادگاه ...
شیدا
وای چقدر هم مایه گذاشته ما که مشکوکتر شدیم
چیا
وای چه سقوط ازادی !!!
برای جفتشون ارزوی سلامت روح و روان میکنم
شاهو
چه شاهد وشهادت شهادت طلبانه ای در راه مقام و تعالی درجات دنیوی
جالب اینه که بنده فوری یاد/..........
دیاکو
حداقل یه مقدار مراعاته شعور ملت رو بکن جناب سید این ملت شاگرد اقا امام خمینی کبیره فقط حیا داره احمق نیست
شورش
از شما بعیده سید مصلحت یه ملت رو برای یک خانواده معلومالحال زیر پا بزارین
Iran, Islamic Republic of
موضوع خیلی ساده تر از این حرفهاست..
ملاک حال فعلی افراد است.. والسلام...
فکر کردی هاشمی از زبیر خیلی بزرگتره؟! و یا ایمان خیلی کامل‌تری داره؟!!!!

زبیر هم که باشی باز هم از دست شیطان در امان نیستی...
هاشمی با رفتار چند سال گذشته به خوبی نشان داد که زبیر انقلاب است...
هنوز یادمان نرفته آن نامه بی سلام و والسلام که رمز آغاز فتنه بود...
Iran, Islamic Republic of
انقلابی بودن مهم نیست... انقلابی ماندن مهم است....
الذین قالو ربنا الله ««ثم استقاموا»».....
عباس
اگر تازه به دوران رسیده امروز که یک اصطلاح موهنی است چرا زمانی که ما نوجوانی بیش نبودیم ووارد عرصه های انقلاب وجنگ وجانبازی شدیم کسی آن روز چیزی نمی گفت ؟ ما آن روزها تازه به دوران رسیده بودیم نه تنها به ما تازه به دوران رسیده نمی گفتند بلکه ما را زاهدان شب وشیران روز می نامیدند .
چرا امروز که زمان تقسیم غنائم است تازه به دوران رسیده ایم ولی آن روز.....
دیروز هرچه بود گذشته است .....
قابل توجه آقایان ملاک حال فعلی افراد است و....کثرت دلیل بر صحت نیست .
حسين
Iran, Islamic Republic of
چه اتاف افتاده كه اينجور ميشن نزديكان امام من همش ميگم رفاه طلبي و تجمل گرا كردن انان از زمان حكومت هاشمي تا خاتمي
آیا پدرتان شمارا به اطاعت از رهبری امر نکردند پس فاین تذهبون
یوخ بابا(آذری)
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم چرا نمیشود از هاشمی گذشت اما میشود از اسلام و ولایت و عزت ایران گذشت.
واقعا کدام ارجحیت دارد. نمیدانم اینها که عزت ایران را در مذاکرات به تاراج گذاشتند و به بر علیه نظام فتنه کردند و به امام تاختند و ... را نمیبینید و فقط از هاشمی نمیشود گذشت.
دم زدن از امام خمینی (ره)همیشه ارزشمند است. اما اکنون که امام خمینی (ره) نیستند، زنده نگه داشتن ارزشهایی که ایشان برآن تاکید داشتند، خیلی مهم است. برخی از عناصر یار غار محسوب می شوند، اما با مصلحت پرستی باعث می شوند انقلاب به دست نامحرمان بیفتد. حمایت آقای هاشمی که حقیقتاً مرد سیاست است از برخی عوامل اختلاف انداز تلویحاً ویا به وضوح ، بعید است. وعلت گله مندی دوستداران امام از ایشان نیز همین است . برای شما وبرای تمامی دست اندر کاران سیاست، علم واجتهاد و شهامت روزافزون آرزومنداست.
Iran, Islamic Republic of
کم کسی نیست که فرزندانش نصف ثروت ایران رو تو انگلستان سرمایه گذاری کرده.
کوروش گاری چی
کم کسی نیست که شاه عبدالله ... بهش میگه اخوی یا همان برادر
سید دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
ملاک حال کنونی افراد است
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا حسن آقا لطفا همه جوانب را بررسی کنید نه فقط از دید خودتان. هاشمی همان کسی بود که به همه گفته بود نگذارید احمدی نژاد رای بیاورد هاشمی همان کسی بود که ... فتنه 88...بقول رهبر عزیزمان که فرمودند (حتی سخنان امام راحل عزیز هم می باشد) که حال افراد مهم است نه گذشته آنها. امام عزیزمان در روزهای آخر فرموده بودند در بعضی از جاها از بعضی از اشخاص پشتیبانی کرده ام که نباید می کردم لطفا همه جوانب را بسنجید هر کس یکطرفه به نزد قاضی برود شاد و خرم بر می گردد. چون هاشمی شما را به سمت دانشگاه آزاد منصوب کرد مجبورید اینگونه از وی دفاع کنید. شما هم در فتنه 88 از دید ملت شهید پرور ایران اسلامی مردود گردیده اید. همان عکسی که با سران فتنه و فتنه گران گرفتید مردود شده بودید. هیچکدام از نوادگان امام راه امام عزیز را پیشه راه خود نکردند. یا حق
Iran, Islamic Republic of
همینه که می گن هیچ دعایی بهتر از دعای عاقبت به خیری نیست
ميلاد
Iran, Islamic Republic of
در بزرگي ايشان شكي نيست واحترامش واجب است.ولي اي كاش بزرگي حودرا در رابطه با فرزندانش هم اثبات مي كرد وانقلاب را فداي آنها نمي كرد.جناب آقاي حسن آقا جاي پدر بزرگوارتان(رحمت اله عليه) شديدا خاليست.اگر ايشان اكنون در قيد حيات بودند هنوز هم تابع ولايت بودند ودينشان را به چند روز دنياي زرق وبرقي مثل شما نمي فروختند.چون ايشان فرزند امامي بود كه در برابر يكي از نوه ها ايستاد ومصالح انقلاب را به خانواده اش ترجيح داد.
سرور
معلوم شد آبشخورحرفهای حسن روحانی با حسن خمینی از یکجا است.اینها که از خود حرفی ندارند هرچه هاشمی درخفا گوید در ظاهر گویند.
باران
درود خدابرنوه امام روح الله سیدحسن نصرالله
میان ماه من تاماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است امام کجا این برادر که از اقوام آقایان اشراقی است کجا
تکلیف آقای هاشمی هم مشخص ومعلومه (تازمانی که امام خامنه ای ایشان را تحمل می کند مانیز ایشان را تحمل میکنیم وتا زنده ایم نامه بی سلام ایشان به نائب امام زمان یادمان نمیرود)
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
کاش همینقدری که برای هاشمی دلسسوزی می کنید،در دفاع از ولایت فقیه هم در دوران فتنه ها همینطور از خودتون مایه می گذاشتید، قربون امام خمینی(ره) برم که چه جور به اسم ایشون….هی ولش کن حرف زیاده….
دلم به حال هاشمی می سوزه که دیگه کارش به جایی رسیده که تازه به دوران رسیده ای مثل شمادارین ازش حمایت میکنه
خدا رحمت کند صاحب این جمله را، انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است. خیلی ها در تاریخ مبارزات ارزشمند پیامبر گرامی اسلام همراه و یاور او بودن اما بعدها سر از کجا در آوردند...
maryam_old@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
شما کاسبان ................تمامیت خواه ادب ندارید.آقای صانعی جز مراجع بزرگ ومستقل وحامی ملت آزاد ایران..............میباشد
بابا این بی مغزهای متحجر هنوز نفهمیدند سید حسن عزیز ...
خود سید حسن هم تازه از راه رسیده است
Iran, Islamic Republic of
بله حسن آقا بگو پدر فائزه و مهدي هاشمي هم هستند و ...
این سید حسن هم انگار یه چیزیش میشه....
Iran, Islamic Republic of
پیر جماران فرمودند : من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هرکس حال فعلی او است.
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
در لشگر معاویه هم چند هزار حافظ قرآن داشتیم که با قرآن ناطق امام علی (ع) می جنگیدند.
...
... هم ياران قبل الفتح بودند.
ساکت
هاشمی چی بهت داده نمی دونم
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
رو فکرش کاررده همين !!!
ميناب
Iran, Islamic Republic of
يادش بخير معلم ما روزي اين موضوع انشا را بهمان داد:انقلابي بودن مهمتر است يا انقلابي ماندن؟
سوفیا لوره
رفسنجانی ...که انقلابی بماند
منيب
Iran, Islamic Republic of
راجع به نحوه ترور هاشمي در اول انقلاب و در حرم امام مفصلا توضيح بدهيد تا ابهامات رفع شود
صادق خان
.... این بابا وبهزاد نبوی را خداوند برای سال 88 ذخیره کرده بود
مجيب
Iran, Islamic Republic of
حاج حسن آقا خود حضرتعالي از كدوم دسته اي؟ جز انتساب به بيت امام نكته برجسته ديگري داريد؟شزكت در دفاع مقدس؟ مبارزات؟؟/
سوفیا لوره
نکته برجسته اش اینه که [وزنش بالاست]...
کیوان
Iran, Islamic Republic of
من که دارم شاخ در میارم
چطور میشه آدم تو بیت امام و سید احمد آقا بزرگ بشه و مواضعش اینطوری باشه؟
یکی منو توجیه کنه
Iran, Islamic Republic of
شما نمیخوای توجیه بشی اخوی
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
... اون مقع هاشمي رئيس جمهور بوده و همه قدرت و مجلس دستش بوده و دانشگاه آزاد هم كه پشت قباله همسرش بوده چه بسا.....
صادق موحد
اقا کیوان عزیز پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
مجاب
Iran, Islamic Republic of
"امام مشعل راه است نه خاطره" اين جمله را به همسايه محترمتان حاج آقا خاطره بفرماييد
جالب بود
شمس
Iran, Islamic Republic of
میدونی آسید خودتم از بعد از فتح هستی و به عبارتی تازه از راه رسیده ای . پس لطفا ....
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در همین خصوص یک نامه سرگشاده خطاب به سید حسن منتشر کرده...
مودی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای سید حسن خمینی ،همه اینها که گفتید درست ؛کسی منکر ارزش خدمات و کارهایی که آقای هاشمی و سایر انقلابیون در قبل از پیروزی انقلاب و حتی بعد از آن انجام دادند نیست؛اصلا بحث چیز دیگری است بحث این است که کسانی با آن سابقه انقلابی گری انتظار و توقع بسیار بیشتری از آنان میرود، به قول معروف هر که بامش بیش برفش بیشتر ؛ انقلابی گری و در مسیر انقلاب ماندن مهمتر از انقلابی بودن در گذشته است.
تاریخ اسلام از زمان پیامبر اعظم (ص) تا کنون کم ندارد از همین کسانی که به قول شما کم کسانی نبودند اما در مسیر راه متاسفانه کم کسانی شدند.... من خجالت میکشم که بخواهم به شمایی که یقینا در معلومات و دانش دینی از بنده بیشتر میدانید آدرس اینگونه اشخاص را در تاریخ اسلام بدهم.... ولی چه کنیم که مسائل بسیاری باعث میشود که خواص با تمام علم و اطلاعی که دارند گاهی اوقات در چنبره مسائل جناحی و خانوادگی و قببیله ای گرفتار میشوند از این خواص در صدر اسلام کم نبودند در تاریخ انقلاب هم کم نیستند ؛جناب سید حسن خمینی ، انقلابیون بسیاری در قبل از انقلاب و حتی چند سال بعد از پیروزی انقلاب بودند که مقابل و رودرروی پدربزرگ شما که بنیانگذار انقلاب بودند ایستادند...
خواص بسیار دیگری بودند که بخصوص در جریان فتنه 88 هنگامی که ندای این عمار رهبر انقلاب به گوششان رسید خودشان را به نشنیدن زدند و کنج عافیت و سلامت را انتخاب کردند و صد افسوس خواصی مانند آقای هاشمی رفسنجانی نه تنها به این ندای این عمار رهبر انقلاب جواب ندادند که خود در کوره فتنه دمیدند و آتش آنرا سوزان تر و شعله ورتر کردند....
بله جناب سید حسن خمینی ما هم مثل شما معتقدیم که هاشمی رفسنجانی کم کسی نبود اما امان از حب فرزند و فرزندان ناخلف و .....
نقل مشهوری است از امام علی (ع) که ایشان فرموده اند (نقل به مضمون) زبیر از ما بود تا آن هنگام که فرزند ناخلفش بزرگ شد و او را از ما جدا کرد.... همان عبدالله بن زبیر که بعدها خود را خلیفه خواند و در مکه حکومت آل زبیر را به راه انداخت...
ا
کوروش گاری چی
سوابق قبل از انقلابش هم ...
اگرماسربازان جان فدای روح الله شدیم،فقط بخاطر این بودکه علیه ظلم واستبدادوبیدادگری قیام کردند.شمابه عنوان نوه امام چراازجریاناتی دفاع میکنیدکه تاتوانستنداقوام وفرزندانشان رادرمسندکارها گذاشتند؟!چرابایدکسانی که فرهنگ اشرافی گری رادنبال میکنند،موردتوجه شماقرارگیرند؟
United States
وزیر خارجه امام مشهور بود ولی حالا چی به ستون پنجم دشمن تبدیل شده به قول امام ملاک امروز اشخاص هست نه سابقه
Iran, Islamic Republic of
اولا خود ایشان نیز جوان و فاقد تجربه کافی هستند در ثانی امام فرمودند (میزان حال فعلی افراد است ) مگرنه اینکه کروبی هم نماینده ویژه امام بود
حمزه
خداوند عاقبت مارو ختم به خیر کند
آشنا
شمر لعنت الله هم در رکاب حضرت امیرالمومنین علی (ع) شمشیر میزد ولی روز عاشورا بروی سینه امام حسین (ع)نشست و...
کوروش
Iran, Islamic Republic of
با سلام
شما بادعوت آقای هاشمی به عضویت هئیت امناء دانشگاه اذاد در امدید .الان باید از فتنه دفاع کنید
جای تعجب ندارد بهتر هست که خودت را از زیر بار منت آقای هاشمی با استفااز هئیت امنا دانشگاه ازاد رها کرده وسربلند وبا عزیت زنگی کنی----
عاقبت به خیر بشن
Iran, Islamic Republic of
خود ایشان بسیار قدیمی اند// این کلید واژه چیست که این روزها همه از تازه به دوران رسیده ها سخن می گویند
محمد
نواده ی روح الله سید حسن نصرالله
ملت ایران
پسر نوح با بدان بنشست خاندان امامش گم شد ؟ ...
این چه ادبیاتی است که دارند ترویج میدهند! ...
خیلی تازه رسیده ها هستند که فدائی رهبر وانقلاب وپاسدارنظام هستند ولی عده ای ازکهنه های نظام هستند که اب به اسیاب دشمن میریزند ....
حجت
سلام
آقاى محترم ما افتخار ميکنيم راى آقاى جليلى راى گفتمانى بود نه راى موج سوارى بر کارهاى اشتباه احمدى نژاد...عزيز من يادت باشه دريا هميشه طوفانى نيست و موج نابود مى شه...درياى صاف بودن هميشگي هستش
امين
United States
...يه بنده خدايي كه.. سن داره ي...توهين نكن ..
ثارالهی از کرمان
سید جان بخدا حیف توئه که توی جرگه کسانی هستی که از حشر ونشر با دشمنان جد بزرگوارت ابا ندارند همین چند روز پیش بود که عیسی سحر خیز {که به صراحت اعلام کرد اصلاح طلبان خمینی را دوست ندارند} با شخصی که اینهمه براش مایه میذاری به راحتی ملاقات کرد این آقا زحمت کشیده برمنکرش لعنت وبهره اش روهم خودش وهم خونواده اش برده ولی به فرمایش همون شخصی که مردم همچنان پروانه وار دور حرمش طواف می کنن میزان حال فعلی افراد است واین فرد در فتنه سال88 درامتحان رفوزه شده توچرا خودت روخسرالدنیا والاخره می کنی برادرمن مواظب خودت باش
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
من يادم هست از زماني كه مرحوم سيد احمد خدا بيامرز خودش را مطيع و حامي و پيرو ولايت فقيه دانست و از همگان بخصوص خانواده اش خواست پشتيبان ولايت فقيه باشند تا آسيبي به كشور و اسلام وارد نشود از همان موقع ....
Iran, Islamic Republic of
شما کی رسیده اید حسن آقا؟
Iran, Islamic Republic of
سیدجان شکم سیراست از گرسنه ها خبرنداری.محض رضای خدا تو یکی دیگه ولمون کن وبرو دنبال عشق وحالت.
Iran, Islamic Republic of
وقتی ساواک در سال 1342 به امام گفت سربازان و یاران شما کجا هستند امام فرمودند در قنداقه هستند. همین بعد فتحی ها بودند که هشت سال حماسه دفاع مقدس را آفریدند. اما ابوموسی اشعری بخاطر حب مقام بر ولی امر خود پیشی گرفت و خود را سزاوارتر و باتجربه تر انگاشت ولذا در جنگ صفین شد آنچه نباید میشد
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
جناب سید حسن به کجا چنین شتابان

خداوند پدر و پدر بزرگت را بیامرزه و غرق رحمت و مغفرت الهی قرار بدهد انشالله

هاشمی مقامش از پیامبر بیشتره ؟!
هاشمی مقامش از حضرت نوح بیشتره ؟!
...
United States
یک کسی این حرف را بزنه که خودش تازه به دوران رسیده نباشه !!! حسن خان مگر تو خودت چندسالته که دیگران را تازه به دوران رسیده می خوانی زمانی که امام زنده بودند تو دوران کودکی و درحال گذران بچه گی ات بودی!!! البته هرچند هیچ چیز صدردرصد نه خوبه نه بد نه می توانی بگویی صددرصد تازه به دوران رسیده ها را نباید میدان داد و بد هستند نه گذشتگان صدرصدخوب و باید تا قیامت همه کاره باشند اگر اینجورباشه حسن خمینی که برای آینده خودش خوابهایی در سر دارد ممکن است هیچگاه به امید خدا این خوابهاش به جامه عمل پوشیده نشود ! پس ایشان نباید زیاد به تازه دوران رسیده ها بتازد و تمام پلهای پشت سرش را جوری ویران بکنه که دیگر قابل برگشت نباشه!
موسوی
سیدحسین خمینی فرزندشهیدسیدمطفی بجرم انحراف از خط انقلاب توسط امام راحل طرد و توسط مردم منزوی شد.0اینه عبرت.
سلام و درودبر هاشمی و خاتمی و سید حسن خمینی
شادی
میخواهی بگی حسن هم جزء فتنه است که اسمش را همراه با خاتمی آوردی
چند وقته كه پيچ راديو تلويزيون رو باز نكردي ؟هنوزم داري از همون شعارهاي ايام فتنه را سر مي دهي؟؟!!!!!!!!
صانعی ومنتظری و بنی صدر وبازرگان رو یادت رفت
Iran, Islamic Republic of
خداوندرحمت فرمایدحضرت امام ودعای ما بدرقه مرحوم حاج احمداقا.اماداداشی حتما شماهم ازسال 42شکنجه شدی 57رنج انقلاب وحفظ انراکشیدی وتاامروزهم ذی طلبگی پیشه کردی تا از میراث ان بزرگ سفرکرده محافظت کنی؟؟؟!!!اگراین طور بوده حتما جاپا اسلاف پاکت گذشتی وگرافسوس وصدافسوس؟؟؟!!!
شادی
حالا حسن آقا بگو ...
حلما
منتقدان جدید سید جون همچین بچه هم نیستن دیروزو میدونن ازامروزم خبردارن .والا شمرم ازاصحاب بود اما بعد باولی خودش چیکار کرد .اونوقتم کسی نگفت ک شمرقبلا چ کارها ک واسه اسلام نکرده حالام همه جام مورد لعن.والا کارنامه هاشمی مشخصه شما نمیخواد دفاع کنی شما خیلی آدم خوبی هستی جانب دار ولایت و حق باش.قصه نخور هاشمی خیلی آدم خوبی بود توفتنه اونم اون اتفاق ننگ و قضیه ساز ررسانه های خارجی نقش نداشت
امیر
هنوز نامه بدون سلام و والسلام آقای هاشمی به حضرت آقا در سال 88 از یادمون نرفته!!!
مجیدتقی پورگلسفیدی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی{ره} میزان حال فعلی افراد است
...
امیر
سلام بر سید حسین
با این حساب خود سید حسن هم تازه به دوران رسیده است چون در زمان انقلاب کودکی بیش نبودند. همینطور بسیاری از رزمندگان جنگ در اواخر جنگ تازه به بلوغ رسیدند و در سن 13- 14 سالگی به دفاع از انقلاب پرداختند در صورتی که در ابتدای انقلاب کمتر از 10 سال سن داشتند. فرق امام با این جماعت در این است که امام خود را بدهکار انقلاب می دانستند و می گفت با رفتن من انقلاب مشکلی نمی بیند اما این جماعت همیشه به گردن انقلاب حق دارند. اگر زبانم لال این بزرگان پس از 200 سال به رحمت خدا رفتند کی باید مسیر انقلاب را طی کند؟ بالخره یک زمانی شماها می میرید و تازه به دوران رسیده ها باید راه امام را ادامه بدهند. نکند عمر انقلاب را به اندازه عمر برخی ها حساب کرده اید؟!!
Iran, Islamic Republic of
دوباره نطق این گل پسر باز شد میگم محمود بیادا
علی
چقدر هم اونایی که نظر شما هستند در خط امام‌اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
براستی حرف های سید حسن خمینی باید از نوع تازه به دوران رسیده عنوان کرد.
انگار حسن آقای خمینی تازه وارد این کشور شده است . البته دور از انتظار هم نیست . کسی که برای استراحت و تفریح اروپا را به کشور
خود ترجیح می دهد ، نمی توان توقع داشت که
ملاک کنونی افراد و شخصیتها را در حال حاضر مد نظر قرار دهد نه اینکه طرف 20 سال پیش آدم خوبی بوده ! و الان هم بر آن خوبی ها پافشاری کرد . خاتمی یه زمانی رئیس جمهور بود اما
بعد از آن تبدیل شد به یه کودتا چی و با همکاری غربی ها ایران داشت تبدیل می کرد به سوریه دوم
حالا حسن خمینی بیاد جارو جنجال کنه که آی هوار که خاتمی روحانیست ، سید است و فلان و فلان .....
جناب سید حسن آقا راهی که می روید به ترکستان است
ممد
United Kingdom
رفسنجانی سید حسن خمینی صانعی اینها همه خوبند اگر مقام معظم رهبری را ناراحت نکنند...
javaddddddddd
Iran, Islamic Republic of
باعلي در بدر بودن شرط نيست/اي برادر نهروان در پيش است.
يه خواهش از همه دوستان دارم، فكر نمي كنم بيراهه رفتن به قول بعضي از دوستان يوسف آل خميني نه براي نظام و نه براي خود خانواده خميني ها خوب باشه پس همه با هم خاضعانه و خالصانه دست به دعا برداريم و سربراه شدن ايشونو رو از خدا ازخدا بخوايم. اگه هركدوم از دوستان احيانا اين پيام دارن تو هر كدام از شهرهاي مذهبي مي خونند خاضعانه خواهش مي كنم يه روز با توجه و نيت خالص به و با آداب زيارت به حرم حضرات(ع) رفته و پس از نماز و توسل خالصانه براي ايشون و ساير مومنین قبل از فتح دعا كنند. علي الخصوص دوستاني كه در كربلا هستند(آخه ميگن دعا زير قبه حضرت اباعبدالله(ع) رد خور نداره). التماس دعا ...
رزمنده دوران دفاع مقدس از نوع تازه به دوران رسيده هاش!
سيدجان !اگر علاوه بر قرابت نسبي كه با امام روح الله و فرزندخلفش سيداحمد رحمة الله عليهما داري ,واقعا" پيرو سيره عملي و منش ورفتار وگفتار اين دو عزيز سفر كرده بودي و ذره اي از بصيرت و دين داري و دين فهمي و دشمن شناسيشان را داشتي, هرگز دنيا و آخرت خود را به ثمن بخس نمي فروختي و فداي دنياي امثال هاشمي و خاتمي و اطرافيان اينها نمي كردي.
تا دير نشده به خود بيا و خود را از گردابي كه دنياي پست ديگران براي تو مهيا ساخته ,نجات بده.گوش جان بسپار به خلف صالح خميني (س) مقتدا و ناخداي كشتي اين انقلاب ,سيد علي مظلوم و مقتدر كه نجات دنيا و آخرت تو و همه مدعيان ,در اطاعت محض از اين فقيه مجاهد وارسته بصير و حكيم و دشمن شناس است نه پيروي از قدرت طلبان و ثروت اندوزان قارون صفتي
كه دائم گذشته خودشان را توي سر صاحبان اصلي اين نظام يعني كوخ نشينيان زده و همواره خود را صاحب اختيار و همه كاره ملت و كشور ونظام دانسته و از زمين وآسمان طلبكارند.
محمد
سید جان. خدا وکیلی قبل از انقلاب چند سالت بود؟!!
تازه از راه رسیده
Iran, Islamic Republic of
حسن آقا، کسی که تازه از راه رسیده باشد بهش خسته نباشید میگن و ادب حکم می کند به شما هم خسته نباشید بگم.
Iran, Islamic Republic of
امام را باید از نگاه همین یاران امام بشناسیم ؟ یعنی اگر امام بود با فتنه 88 شان همراه بود؟ نفرمایید، لطفا" بفرمائید.
يوسف
زبير هم زمان پيغمبر جزء ياران صديق بود . ولي با امام علي عليه السلام دشمن شد . به گفته امام خميني حال فعلي افراد ملاك است .جناب سيد حسن مگر شما زمان انقلاب وجنگ چقر سن داشتي كه الآن جوانان را تازه به دوران رسيده ميخواني .همين جوانان بودند كه در فتنه 88 قيام كردند وفتنه گران را جاي خود نشاندند آنگاه شما كجا وپشتيبان چه كساني بوديد واكنون از چه كساني طرفداري ميكنيد .پس همين تازه به دوران رسيده ها هستند كه فدائي اسلام وانقلابند ، نه فتنه گران سال88 وايادي آنا ن كه چشم به دست دشمنان اسلام وانقلاب دارند ودست خفت وخاري به سوي آنان دراز كرده اند
يونس
جناب سيد حسن لطفا يك بار ديگر منشور روحانيت امام را با تدبر وتفكر وتعقل بخوان وخوب در آن بينديش و......
مرید امام
اصلا نمی دونم در خاندان خمینی کبیر چه اتفاقی افتاده که همه 180درجه با ایشان فاصله گرفتند اون از نوه ی دختری شون که کانادا بااون پوشش نامناسب آبروی زن مسلمان را برده کسی نیست رسیدگی کنه آخه اینا پیش دست کی دارن تربیت می شوند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Latvia
نظر آقاي سيد حسن خميني را در مورد وارونه نشان دادن عكس امام در سخنراني دوستانشون بپرسيد لطفا !!
حمید
شما نوه همان امامی هستید که فرمودند: میزان حال فعلی افراد است ( نه گذشته ایشان).
میبایست میفرمودید: "هاشمی کم کسی نبود...!"
نواده روح الله سیدحسن نصرالله. علی مطهری و شما. چرا...
کورش
صحبت های ایشان خیلی برایم جالب بود، فقط نمی دانم چرا وقتی این مطالب را میخواندم نا خداگاه به فکر کسانی که در فتح مکه با حضرت رسول اکرم ص بودند ولی بعد ار حضرت رسول به ولی امر علی ع پشت کردند و در حقش چه ها روا کردند، همانطور که امام عزیزما فرمودند ملاک افراد عملکرد زمان حالشان است، این افراد با ولی امر زمانه چه دارند روا میدارند؟ در فتنه که میرفت انقلاب این را دو دستی تحویل آمریکا دهد، این افراد چه کردند؟ و ...
حسين
Iran, Islamic Republic of
شما كه اصلا نرسيده اي.
آقای طالقانی حقوق دان!! مشکل اساسی ما این است که در دانشگاها می خواهیم حقوق اسلامی بخوانیم. کتب بزرگان وحقوقدانان بزرگ غربی وشرقی را پاس می کنیم و خرسندیم که به ما حقوقدان بگویند. حقوق اسلامی را تنها با اجتهاد واشراف نسبت به مسائل دینی و اجتماعی و... با مبنا ودیدگاه اسلامی می توان یافت. اظهار نظر نسبت به اینکه چه کسی علی است و چه کسی طلحه وزبیر است، کار هرکسی نیست . واگر هم این موضوع به ظن برخی واضح است، بیان آن در این برهه از زمان به نظر عاقلانه نمی رسد.مثبت نگری توصیه قرآن است و اگر قبل از فتح بودن عده ای بتواند روند مثبتی در ایجاد اتحاد داشته باشد ،بیان این موضوع باید باعث خشنودی ما باشد. سید حسن مرد حوزه است،و اطلاق لفظ «فلسفه باف»برای ایشان در شان یک حقوقدان که به تبعات توهین به اشخاص آگاه است ، نیست.
آقای حامد عزیز:
بیشترین تهمتها به نظام ،.. در مناظره انتخاباتی و از سوی جناب اقای احمدی نژاد مطرح شد. ایشان با زیر سوال بودن برخی مسئولین گاه به وضوح وگاه تلویحاً تمام اساس .. را زیر سوال بردند. والبته سایر شرکت کنندگان نیز ، سخنانی گفتند که مستقیم ویا غیر مستقیم، به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت لطمه ها زد. به نظر شما تهمت با تهمت فرق می کند ومثلاً یکی منظور بدی نداشته و این یکی قطعاً فتنه گر بوده است.
United States
حاج حسن مراقب خودت باش
منتظران ظهور
اللهم عجل لولیک الفرج
کاش هر چه زودتر بیایند و پرده از این همه اختلافات بردارند و فتنه گران واقعی به سزای اعمال پلیدشان برسند انشاالله
اسمال
شما بعد از انقلاب و در دوران انقلاب چند سال داشتید ...
ما كه نفهميديم بالاخره كي هستيم ؟ ولي فهميدم راي مي تونيم بديم.
منطورت از اين سوال چيه ؟ يعني مي خواي بگي تازه به دوران رسيده اس ؟؟