جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰
۶۴

واکنش تند شریعتمداری به عزل متکی توسط رئیس جمهور

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 148645
کیهان:در اصل يكصد وسي و ششم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران آمده است؛ «رئيس جمهور مي تواند وزراء را عزل كند» و در اصل يكصدوسي و پنجم همان قانون تصريح شده است كه؛ «رئيس جمهور مي تواند براي وزارتخانه هايي كه وزير ندارند، حداكثر براي مدت 3 ماه سرپرست تعيين نمايد». بنابراين عزل آقاي منوچهر متكي از وزارت امور خارجه و انتصاب همزمان آقاي دكتر علي اكبر صالحي به سرپرستي اين وزارتخانه كه عصر ديروز طي دو حكم جداگانه از سوي رياست محترم جمهوري صورت پذيرفت، اقدامي كاملا قانوني و در حوزه اختياراتي بوده است كه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به رئيس جمهور محترم كشورمان داده است. اما در قانون اساسي نيامده است كه رئيس جمهور مكلف است وزير امور خارجه كابينه خود را دقيقا هنگامي كه به عنوان ماموريت رسمي در يك سفر خارجي به سر مي برد، از وزارت بركنار كند! و يا در هيچ رساله اي به رئيس جمهور محترم توصيه نشده است كه مثلا؛ «مستحب است وزير امور خارجه در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني(ع) عزل شود و تاخير در بركناري او تا پايان تاسوعا و عاشورا، كراهت داشته و خلاف احتياط است»!

نگارنده به هر دو برادر بزرگوار، آقايان متكي و صالحي ارادت داشته و آنها نيز از اين ارادت بي خبر نيستند، و اساساً موضوع اين وجيزه درباره چرايي پايان دادن به مسؤوليت يكي از آن دو برادر عزيز و سپردن مسؤوليت به برادر عزيز ديگر نيست، سخن آن است كه اين عزل و نصب بر فرض ضرورت - كه تشخيص آن مطابق قانون اساسي بر عهده رئيس جمهور و از اختيارات ايشان است - مي توانست به دور از برخي جوانب احتمالاً توهم آفرين نيز صورت پذيرد.

عزل آقاي منوچهر متكي در حالي كه وي به عنوان وزير امور خارجه در ماموريت رسمي خارج از كشور به سر مي برد، اين توهم را در اذهان عمومي و طرف هاي خارجي پديد مي آورد كه كدام ضرورت و مسئله فوري و فوتي در كار بوده است كه آقاي دكتر احمدي نژاد حتي درنگ يك روزه يا چند ساعته براي عزل وزير خارجه كابينه خويش را هم جايز ندانسته و نه فقط حكم عزل او را صادر كرده است بلكه لازم ديده خبر مربوط به صدور اين حكم را بلافاصله در اختيار رسانه ها نيز قرار دهد! چرا...؟! در عرف شناخته شده سياسي، عزل يك وزير در حال ماموريت- آنهم ماموريت خارجي وزير خارجه- علاوه بر آن كه نشانه بروز ناگهاني اخلال در سياست خارجي يك كشور تلقي مي شود، اهانت آشكار به شخصيت وزير عزل شده نيز هست و اين تلقي را - چه بخواهيم و چه نخواهيم- در پي خواهد داشت كه يكي از رخدادهاي اخير سياست خارجي كشور- روي واژه اخير تاكيد مي شود- رضايت رئيس جمهور را به دنبال نداشته است! و اما، چرا يكي از رخدادهاي اخير؟! پاسخ روشن است، زيرا چنانچه نارضايتي مورد اشاره مربوط به گذشته و چرخه عمومي سياست خارجي كشور باشد، عزل وزير خارجه در حال ماموريت خارجي معني ندارد! بديهي است كه سياست خارجي كشورمان، چه در عرصه منطقه اي، چه بين المللي و مخصوصا در اجلاس چند روز گذشته ژنو 3 با دستاوردهاي بزرگ و خيره كننده اي روبرو بوده است، تا آنجا كه دشمنان تابلودار نيز توان انكار آن را نداشته اند بنابراين از يكسو، علت عزل آقاي متكي نمي تواند تازه و جديد بوده و طي چند روز اخير پديد آمده باشد و از سوي ديگر بركناري شتابزده ايشان بي آن كه علتي در روزهاي اخير داشته باشد، قابل توجيه و تفسير نيست. و سؤال اين است؛ پس ماجرا چيست؟! و در روزهاي اخير چه اتفاقي افتاده است كه جناب احمدي نژاد، رئيس جمهور محترم كشورمان، صبر و درنگ يك روزه يا چند ساعته را نيز براي عزل و بركناري ايشان جايز ندانسته است؟! مخصوصا آن كه پيش از اين هم آقاي رئيس جمهور در پي جابه جايي وزير خارجه كابينه خويش بود و البته، بعدها، بنا به عللي از آن منصرف شد.

چند ماه قبل، وقتي آقاي رئيس جمهور، چند تن از نزديكان خود از جمله آقاي اسفنديار رحيم مشايي را به عنوان نماينده ويژه خود در امور خاورميانه، آفريقا، آسيا و... منصوب كرد، اين اقدام ايشان با اعتراض آقاي متكي روبرو شد كه معتقد بود انتصاب نماينده ويژه، حركتي موازي در سياست خارجي و آسيب رسان است و اما، پس از تأكيد رهبرمعظم انقلاب بر اجتناب و پرهيز دولت از موازي كاري در سياست خارجي، رئيس جمهور محترم احكام صادره را لغو و مسئوليت نمايندگان ويژه را به «مشاور» تغيير داد. ولي سه روز قبل، آقاي اسفنديار رحيم مشايي حامل پيام رئيس جمهور به ملك عبدالله پادشاه اردن بود. اين مأموريت آقاي مشايي با جايگاه رسمي وي به عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور همخواني چنداني ندارد و به پست و جايگاه «مأمور ويژه» شبيه تر است شايد اين مأموريت با اعتراض آقاي متكي روبرو شده باشد! و... شايد هم علت ديگري در ميان باشد... و در هر دو حالت، شايسته تر آن بود كه رياست محترم جمهوري لااقل تا بازگشت آقاي متكي از مأموريت خارج كشور، صدور حكم عزل ايشان را به تأخير مي انداختند، تا خداي نخواسته تصور نشود رئيس جمهور محترم تاب كمترين انتقاد به رئيس دفتر خويش را ندارند.

حسين شريعتمداري
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا معلوم نیست این مملکت حساب کتابش دستش کیه ؟ بیان کل وزیر وزرا و مدیران کل و ..... از کار برکنار کنن به جاشون فقط یه نفر یعنی همین رحیم مشایی رو بذارن دیگه با اعصاب مردم بازی نکنن
این که نشد برادر من تا یکی انتقاد به جایی کرد از کار برکنار بشه؟ ...
از رئیس جمهور یه سوال دارم
وعده های انتخاباتی که به مردم دادن چی شد؟ مگه قرار نبود بعضیارو قیچی کنن انگار که زورشون به اونا نرسید اومدن صفارها و اژه ای ها و متکی هارو اخراج کردن
من به عنوان کسی که همیشه از رئیس جمهور طرفداری می کردم واقعا سرخورده شدم ...
همین
Iran, Islamic Republic of
مشایی اینجا، مشایی اونجا، مشایی همه جا ، فقط کافیه دستتو دراز کنی تا .....
خب سرعت بالا در امور تصمیم گیری و سازندگی ویژگی خاص آقای دکتر است بطوریکه در عزل و نصب ها نیز بارها شاهد تعجیلهای بودیم که بعدا مورد نکوهش عقلای قوم قرار گرفته به هر حال شتاب برای جبران عقب ماندگیها تبعات و عوارضی هم دارد که دامنگیر سیاسیون می شود.
Iran, Islamic Republic of
خبر خيلي ناگهاني بود ؛ واقعا" عجيب است اين تصميم البته قانوني است ولي سئوال برنانگير وتنش زا؛
Iran, Islamic Republic of
دست پنهان دولت کیه ؟ به کجا وصل است ؟
Iran, Islamic Republic of
توهم توهم که میگن اینه
Iran, Islamic Republic of
این جوری حال گرفتن فقط از یکی بر می یاد و اونهم همه کاره دولت اسفندیار خانه
Iran, Islamic Republic of
اين اقدام تامل برانگیز و نسنجیده هم سبب از بين رفتن آبروي نظام در سطح بين‌الملل شده و هم آبروي يك مؤمن را خيلي راحت از بين برد.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری یک فرضیه مطرح کردند به این صورت که ممکن است این تغییر به خاطر انتقاد از رئیس دفتر رئیس جمهور باشد. بنده می خواهم یک فرضیه دیگر مطرح کنم و آن اینکه ممکن است به دلیل عدم برخورد مناسب وزارت خارجه با دولت انگلیس باشد. ما نباید فرضیات دلخواه خودمان را به این صورت به رئیس جمهور نسبت بدهیم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شریعتمداری علیرغم ارادتش به دولت کتمان حق نمیکند.
ما که از جناب متکی راضی بودیم.خدا از او راضی باشد. در ضمن منوچهر متکی به حق می تواند یکی از گزینه های مناسب برای ریاست جمهوری یازدهم باشد. ایشان به خوبی از امتحانات با نمره عالی قبول شدند.
Iran, Islamic Republic of
من که اصلا سرخورده نشدم و به رییس جمهور حق میدم طبق قانون از اختیارات خودش استفاده کنه آقای وزیر تو ماموریته خب باشه باید وزرای دیگه هم بدانند که در جهت و راستای تفکر رییس جمهور باشند وگرنه حتی در ماموریت هم ...
Iran, Islamic Republic of
ایول! به الف.ر. م ! که خودش یه کفه ترازوه و بقیه دنیا و عالم و آدم کفه دیگه! خدا شانس بده!
Iran, Islamic Republic of
بانظر شريعتمداري موافقم .ميذاشتين بر ميگشت بعدا
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر احمدی نزاد
...
امیدوارم تو عزل و نصب هاتون حب و بغض و رابطه و ... وجود نداشته باشه
Iran, Islamic Republic of
چرا اينقدر به رئيس جمهور ايراد ميگيريد؟ آخه اين بنده خدا چكار كنه كه همه رو راضي نگه داره؟
Iran, Islamic Republic of
اگر رئيس جمهور محترم با اطلاع رساني نسبت به اقدامات خود اذهان را از سردرگمي بيرون مي‌آوردند، اين همه ان‌قلت ها و شايد و بايد و انگار ها به وجود نمي‌آمد، البته كه گل بي عيب خداست، اما عيبي به اين بزرگي كه با كارهاي عجله‌اي باعث علامات سوال زيادي در ذهن عوام و خواص مي‌شود، بايد برطرف گردد تا انشاءالله خداوند توفيق برطرف كردن گناهان و يا عيب‌هاي كوچك را هم به انسان عطا فرمايد. از ابتدا حمايت از رحيم مشایي بدون فرض تذكر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌اي (زيّد الله عزه) با توجه به اعتراضات و ايرادات مردم، باعث ايجاد ندلخوری نسبت رياست محترم جمهور گرديد.
Iran, Islamic Republic of
این اتفاقی نیست که کسی را جز دشمنان خوشحال کند، کاش طور دیگری این اتفاق می افتاد.
Iran, Islamic Republic of
اینها به نوعی بدعت گذاری در روابط سیاسی است و مخرب است.
Iran, Islamic Republic of
آفرین واحسنت به این بصیرت..
دمتون گرم آقای شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
واقعاً متأسفم که آبروی فردی و حقوقی این افراد خدوم و یا حداقل نمایندگان ملت در چشم رئیس جمهور هیچ است
Iran, Islamic Republic of
جمله درست این است ایشان تاب کمترین انتقاد به خود و منصوبین خود را ندارند. چرا خودمان را گول می زنیم و از آبروی نظام و کشور عزیزمان هزینه می کنیم. این اتفاق یک آبروریزی بود.
Iran, Islamic Republic of
از تقوای آقای شریعتمداری به دور بود امری که ثابت نشده را حتی در حد احتمال در جامعه انتشار بدهد تا موجب سواستفاده بشه در ضمن رئیس جمهور خیلی محترمانه ایشون را برکنار کرد شاید ایراد از سایت اطلاع رسانی بوده که باید چند ساعت صبر می کردند و الا رئیس جمهور برنامه های تنظیم شده ای دارد
Iran, Islamic Republic of
متكي هم مثل صفار،فتاح،لنكراني،جهرمي،محسني اژه اي و... رفت.خداحافظ
Iran, Islamic Republic of
رئيس جمهور حق دارد هر كس را وزير خارجه بگذارد واين به كسي ربط ندارد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شريعتمداري
همه جا هر اشتباهی به نظام وارد شود پای آن مرد در میان است!!!!!!!؟؟؟؟
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
متأسفم از این نوع برخورد.
China
من مطمئن هستم که احمدی نژاد کارهاش حساب شده است ، معمولا ... بعد از چند وقت معلوم میشه که بسیار عمیق و حساب شده بوده. بهتره که زود قضاوت نکنیم. من که به احمدی نژاد اعتماد 100 درصد دارم با اینکه آقای متکی را هم دوست دارم و بهش انس گرفته بودیم.
کدخدایی از پکن
Iran, Islamic Republic of
همین اعتراض امثال آقای شریعتمداری ... گواه درستی عمل ریاست محترم جمهور است.
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد روحیات عجیبی دارند میگذاشتید برگرده آقای رئیس جمهور
Latvia
اين حق رئيس جمهوره
Iran, Islamic Republic of
سر جريان عزل وزير اطلاعات هم خيلي حرص خورديم كه چرا در آن شرايط و با آن اضطرار عزل شد .ولي بعدا آثار و نتايج مثبش را ديديم. دوستاني كه انتقاد ميكنند آيا وقتي مجلس و كمسيون امنيت ملي از وزارت خارجه خواست سطح روابطش را با انگليس كاهش دهد هم اعتراضي به وزارت خارجه مي كردند؟
آيا وقتي ديپلمات هاي وزرات خارجه شاغل در كشورهاي اروپايي مفتضحانه به آن كشورها پناهنده مي شدند بازهم به دستگاه ديپلماسي معترض مي شدند؟
چه اتفاقي در وزارت خارجه در اين 30 سال گذشته افتاده است كه ديپلمات نظام جمهوري اسلامي بايد مستقيما در رسانه ي انگليس خود و ساير همكارانش را سرباز و پياده نظام و گزارش دهنده اوضاع به موسوي معرفي كند؟
چرا بايد برخي از سفيران جمهوري اسلامي در اوج فتنه به كشورهاي اروپايي اميدواري شكست نظام را بدهند؟
Iran, Islamic Republic of
اين كه آقاي رييس جمهور عزيز در مديريت خودش با هيچ كسي شوخي نداره و فقط خودش رو طرف خدا ميدونه و چنين مديريت مقتدرانه اي داره بسيار خوشحال كنندست هرچند كه خودم به آقاي متكي علاقمندم ولي به رفتار آقاي احمدي نژاد ايمان دارم
Iran, Islamic Republic of
انگار برکناری وزرا و مسوولان در دولت به کاری عادی و برای زهر چشم گرفتن و رو کم کنی تبدیل شده، برکناری صفار 8 روز مانده به پایان دولت و بدون این‌که ایشان اطلاع داشته باشد، برکناری رئیس حج و زیارت زمانی که در سفر عربستان بود و حالا برکناری متکی در حالی که در سفر خارجه است...
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری از کجا به چنین نتیجه ای رسیده است؟ آیا این نوعی حب و بغض شخصی با اقای رحیم مشایی نیست؟!
دلیل برکناری آقای متکی بیشتر به مسئله سفیر انگلیس برمی گردد که این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته. از حق نگذریم این نوع گستاخی ها نتیجه کم کاری در حوزه وزارت خارجه است و شخص وزیر هم باید پاسخگو باشد.
ولی از طرفی این گونه تغییر و تحولات برق آسا هم خیلی جالب نیست و رئیس جمهور محترم در عین قاطعیت باید جوانب امور را هم در نظر بگیرد.
به هر حال از زحمات آقای متکی تشکر و برای آقای صالحی در این پست جدید آرزوی موفقیت داریم.
Iran, Islamic Republic of
دكتر عزيز بنده و خيلي ها كه به شما راي داديم و با تعصب از جنابعالي دفاع كرديم حداقل توقعمان اين است كه به فرمايشات امام خامنه اي كمي گوش مي داديد و آقاي مشايي را بركنار مي كرديد همانا كه رهبر عزيزمان پيش بيني كردند به صلاحتان نيست و الآن براي همه مشخص گرديد.
Iran, Islamic Republic of
باید آقای احمدی نژاد همه کارهایش را با آقای شریعتمداری هماهنگ کنن تا خدای نکرده به ذهن ایشون فرضیات متعدد نرسه و منتشرش کنن..... این حق قانونی شریعتمداری هست که به حق قانونی رئیس جمهور اعتراض کند!
Iran, Islamic Republic of
حق با شریعتمتداریه باید صبر میکرد تا برکرده
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس جمهور علرغم ارادتی که به شمادارم این کارتان اصلا صحیح نبوده انهم دراین موقعیت حساس انشاالله که نظرمقام معظم ولایت را جویا شده اید (یکبازنشسته از تبریز)
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين زدي توخال
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور کاش اینقدر عجولانه تصمیم نمی گرفتید - افکار عمومی منتظر مصلحت این عزل می باشد خصوصاً اینکه در مورد کسی که همه انتظار عزلش را دارند تصميمی نمی گیرد!!!
Iran, Islamic Republic of
شك نكنيد در عزل آقاي متكي، موضوع ..... دخيل بوده.
ما الان گفتيم شما بعدا مي فهميد .
Iran, Islamic Republic of
... البته من خودم به احمدی نژاد رأی دادم، اما معتقدم حمایت از ایشان باید حمایت فعال باشد، یعنی حمایت توأم با انتقاد صحیح. و این با سینه چاکی و دفاع صرف فرق داره.
خلاصه امیدوارم خدا این دوستان شدیداً متعصب را هم بصیرت و انصاف بدهد تا با دید بازتری حوادث اطرافشان را ببینند و حداقل کمتر حرص بخورند.
با آرزوی موفقیت و اعتدال برای همه.
Iran, Islamic Republic of
دلیل فیلتر شدن سایت مشرق چیست
Iran, Islamic Republic of
اگر و اما و شايد كه نشد تحليل ، اخوي !
البته رئيس جمهور از هركسي در اين زمينه صاحب راي تر است . پس لطفا وزير جديد را ياري كنيد .
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری ببخشید که دکتر برای تصمیماتشان از شما اجازه نگرفتند...
Iran, Islamic Republic of
با سلام اينكه گفته ميشه ايكاش از سفر برميگشت ... بايد گفت ميز كار وزير خارجه سفر در كشور هااست اگه مي اومد ميگفتيم هنوز از سفر نيومده ...
انشاله با دعای مردم ایران احمدی نژاد و ایران از دست .... نجات بیابند شما هم در این ایام دعا را فراموش نکنید
Iran, Islamic Republic of
با این تحلیل و بررسی کلیه جوانب توسط آقای شریعتمداری موافقم ...
آقای متکی در مسائل بین الملل در جه یک بود نمونه ی آن برخورد عالی ومنطقی ایشان با وزیر امور خارجه ی آمریکا .خییییییییییلی حیف شد
United Kingdom
حب و بغض به خاطر خدا ...انجام وظیفه به خاطر خدا ...از خداوند میخواهم که اقای رئیس جمهور واقای متکی واقای صالحی را یاری نماید تا مسئولیتهای سنگین و خطیر را در هر مقامی در هر زمانی به درستی انجام دهند تا دشمن شاد نشویم.من موقتا ساکن لندن هستم برای دلم مینویسم وبرای ارزویم که سرفرازی ایران اسلامی است برای فرزندانم که عشقشان حسین است.خدایا این نامه راننوشته میدانی پس جه حاجت که مسئوولین سایت جهان توجه کنند.اینجا روباهان برای همه ی حرکات شطرنجی خود برنامه ریزی دارند.و کاش مسئولین ما به دور از کینه مسیر را ادامه دهند برنامه ی دینی ما این است که بیدار باشیم...خدایا از تو یاری میخواهیم.
جسارتاً به رئیس محترم جمهور توصیه می کنم اگر افراد مختلف نتوانستند مسائل را اصلی_ فرعی کنند، جهت هر کاری که خواستند اقدام نماید ابتدا جلسه ای با کسانی مثل شریعتمداری عزیز که کم هم نیستند برگزار نماید ( احتمالاَ برای هر اقدام یک سالی برای این مسأله وقت لازم باشد ) و اگر آنها قبول کردند و توجیه شدند اقدام کند و الا مثل دولتهای قبلی که هیچ گونه از این نوع مسائل نداشتند ، باشد و ملت هم هیچ تفاوتی در تحول در مدیریت شاهد نباشد . و دولت اقدام هم نخواهیم داشت.
درود بر رئیس جمهور شجاع و هوشمند و سختکوش و درود بر شریعتمداری شجاع و دلسوز و سختکوش
فقط اقای صالحی باید حواسش رو جمع کنه، از چشم دکتر نیفته و ماموریت هم نره...
Iran, Islamic Republic of
کابینه 70 میلیونی.
عدم تحمل انتقاد .
کدام یک را باور کنیم ، رئیس جمهور محترم ؟!
موافقم
Iran, Islamic Republic of
دنیا همینه الناس عبید الدنیا
Iran, Islamic Republic of
من به حاجی ارادت دارم ولی با شاید و ممکن است و این حرفا نمیشه اینقدر صریح انتقاد کرد.اساس انتقادات ایشان را احتمالات ذهنی تشکیل میدهد.
عجب واکنش تندی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
من تازه دارم به اين جمله ي معاون ... مازندران آقاي هادي .... يقين پيدا مي كنم كه گفت:« خوشحالم كه در دولت دهم يك مازندراني همه كاره است»
و آن مازندراني كسي نيست جز آقاي مشايي.
يعني ... و .......
پس اصلا دنبال دليل براي چرايي اين قضيه- بركناري متكي- نگرديد.
چيزي كه عيان هست
چه حاجت به بيان هست
Iran, Islamic Republic of
آيا وقتي ديپلمات هاي وزرات خارجه شاغل در كشورهاي اروپايي مفتضحانه به آن كشورها پناهنده مي شدند بازهم به دستگاه ديپلماسي معترض مي شدند؟
چه اتفاقي در وزارت خارجه در اين 30 سال گذشته افتاده است كه ديپلمات نظام جمهوري اسلامي بايد مستقيما در رسانه ي انگليس خود و ساير همكارانش را سرباز و پياده نظام و گزارش دهنده اوضاع به موسوي معرفي كند؟
چرا بايد برخي از سفيران جمهوري اسلامي در اوج فتنه به كشورهاي اروپايي اميدواري شكست نظام را بدهند؟
Iran, Islamic Republic of
در تمام تغيير و تحولات دولت هميشه پاي ... در ميان است.
Iran, Islamic Republic of
بهتر است رئیس جمهور محترم دلایل این عزل راشفاف برای مردم بازگو نماید چون بعضی از موافقین ایشان هم ممکن است دچار تردید شوند واین به مصلحت نظام نیست .
Iran, Islamic Republic of
ای کاش رئیس جمهور محترم به جای تغییر وزیر امور خارجه اندکی هم در مورد اظهارات تکان دهنده و دردآور آقای ... دقت و تاًمل از خود نشان می داد که شاید اکنون مجبور نبود در آستانه اجرای طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه ها که کشور بیش از هر زمان نیازمند به آرامش و دوربودن از فضای ملتهب سیاسی است دست به چنین تغییری بزند.
و اما شما جناب آقای صالحی! خدمت مبارک حضزتعالی عرض کنم که شخصیت فرهیخته و علمی جنابعالی هرگز تاب و تحمل ورود به این عرصه خطرناک سیاسی را ندارد، اگر چه شاید انتخاب خود را مرهون تصمیمات و اقدامات شایسته در دوران انجام وظیفه خطیر در سازمان انرژی اتمی بدانی، ولی این را هم بدان به همان اندازه که در پیشبرد اهداف و سیاست های جمعی نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص صیانت از حقوق هسته ای کشور آبرو و عزت کسب کرده ای به همان اندازه باید مراقب باشی تا به سرنوشت آقای متکی دچار نشوی.
اگر چه ردای فاخر چنین مسئولیت عظیمی می تواند شایسته و برازنده قامت شما برادر ارزشمند باشد ولی مطمئن باشید هزینه پذیرش و در ادامه سرگذشت قبول چنین پستی در روزهایی نه چندان دور بمراتب برایتان غمگینانه ترخواهد بود. پس بهتر است که...
دوستدار شما: حمیدرضا رسولی