يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۴

توقف فروش نقدی سکه بانکی

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 199847
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از توقف فروش نقدی سکه بانکی (به غیر از بانک کارگشایی) و آغاز پیش فروش سکه از فردا سه شنبه در کلیه شعبه بانک ملی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: به منظور رفاه حال متقاضیان خرید مسکوک طلا و در راستای توزیع عادلانه آن بین اقشار مختلف جامعه، این بانک اقدام به پیش‌فروش مسکوک طلا بدون هیچ‌گونه محدودیت از تاریخ 29/9/1390 تا اطلاع ثانوی از طریق تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور می‌ کند.

بدیهی است از تاریخ یادشده، فروش نقدی سکه طلا از طریق شعب منتخب بانک ملی که موجب بروز مشکلاتی در نحوه توزیع آن شده بود، متوقف و فروش نقدی مسکوک و شمش طلا صرفاً از طریق بانک کارگشایی به روش معمول انجام می‌پذیرد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته اعلام کرده بود: بانک مرکزی پیش فروش سکه به زودی آغاز خواهد کرد.

گزارش مهر نشان می دهد: پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با قیمت 546 هزار تومان - بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده- از فردا سه شنبه آغاز می‌شود، ضمن اینکه تحویل این سکه‌ها چهار ماه پس از تقاضای مشتری خواهد بود.

متقاضیان با ارائه کارت ملی به شعب بانک ملی در سراسر کشور می توانند بدون محدودیت اقدام به پیش خرید سکه تمام بهار آزادی کنند. البته بانک کارگشایی عرضه انواع سکه چون تمام، نیم، ربع و گرمی سکه و شمش طلا را در دو نوبت ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به اين ميگن كنترل بازار!!
در مورد دلار، آقاي بهمني چه سياستي رو اتخاذ خواهد فرمود؟!
با سلام
نوش دارو پس از مرگ سهراب. وضعیت دلار رو نگاه کنید از دو هفته قبل تا حالا 105 تومان گران شده. مگر تمام تولیدات داخلی از مواد داخل ایران تهیه می شود. اثر این وضعیت مشکلات معیشتی و همچنین مشکلات کار در سه ماهه اینده بوجود می اورد و اثر ان در شب عید معلوم می شود. این وسط کی داره سود می بره باید بررسی کنید.

با تشکر
ببینید

چند نکته مهم این وسط است !

1-براساس این گزارش، پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با قیمت 546 هزار تومان - بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده- از فردا سه شنبه آغاز می‌شود

اما خوب با توجه به بهره بازار و انتظار بازار ، حداقل این سکه " به صورت خالص " ، 575 هزار تومان تمام می شود .

2- چهار ماه دیگر ، سال نود و یک است و طبق قانون ارزش افزوده 5 درصد است .
(نکته ای که بانک به زیرکی از آن عبور کرد)

پس سکه ها با این وضع حدود 605 تا 610 هزار تومان می شود .

به اینها اضافه کنید توان بانک در عمل به تعهد و قیمت آتی طلای جهانی و ...

به نظر من این کار ، پیش فروش سکه ، مبارزه با بازار آتی سکه است .

3- دلار آزاد هم اکنون 1435 خرید و فروش می شود ، انس هم 1595 دلار ، وزن سکه 8.133 و عیار 22 طلای سکه ، قیمت واقعی سکه 548 هزار تومان است !!!

پس بانک مرکزی با قبول همین دلار دارد پیش فروش می کند و این یعنی .....
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز، چرا به خودت زحمت اينهمه تحليل و بررسي رو دادي در حاليكه بانك مركزي مثل شما دورانديش نيست....
اگه اونا هم از نظر متخصصين و كارشناسان خبره اقتصاد بهره ميبردن كه وضع چنين نبود.
آقاي بهمني فكر ميكنه علامه دهره و نيازي به هيچگونه مشاوره نداره!