سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۸

بانک: با انتصاب نجفی، مسیر فرجی‌دانا ادامه می‌یابد

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 376273
معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، اظهار داشت: با این انتصاب و با توجه به سوابق ارزشمند نجفی، مسیر فرجی‌دانا در دانشگاه‌ها ادامه یافته و فرصتی که در دانشگاه‌ها ایجاد شده بود، مسدود و محدود نخواهد شد.
بانک: با انتصاب نجفی، مسیر فرجی‌دانا ادامه می‌یابد
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد با قدردانی از خدمات رضا فرجی‌دانا که در مدت تصدی وزارت علوم تحولات مثبت و زیادی در دانشگاه‌ها ایجاد و امید فراوانی در بدنه دانشجویی کشور ایجاد کرده بود، گفت: فرجی‌دانا بسیاری از رویه‌های اشتباه گذشته را اصلاح کرده بود.

وی با اشاره به اینکه با انتصاب فرجی‌دانا به سمت مشاور رئیس‌جمهور در امور علمی و آموزشی، گفت: خدمات وی به عنوانی مشاوری امین و ارزشمند همچنان در اختیار دولت و در جهت آبادانی کشور قرار خواهد داشت.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، اظهار داشت: با این انتصاب و با توجه به سوابق ارزشمند نجفی، مسیر فرجی‌دانا در دانشگاه‌ها ادامه یافته و فرصتی که در دانشگاه‌ها ایجاد شده بود، مسدود و محدود نخواهد شد.

بانک تصریح کرد: با دفاع شایسته‌ای که فرجی‌دانا از اقدامات دولت در عرصه علمی کرد، مجلس نیز تا حدود زیادی متوجه تحولات سازنده‌ای که در این حوزه صورت گرفته بود،‌ شد و اگر اندکی از برخوردهای تا حدودی موضع‌گرایانه پرهیز می‌شد و حرکتی بدون توجه به نقش مسائل موردی می‌شد، حتما مجلس رأی بهتری در این مسئله می‌داد.

وی اضافه کرد: البته مجلس هم به هر حال دیدگاه‌های خودش را دارد و امیدواریم در نهایت مردم در این تحولات کمتر ضرر کنند، زیرا توجه دولت در نهایت به این است که نیازها‌ی اصلی جامعه مغفول واقع نشود و آنچه مردم در انتخاب این دولت مورد تأکید و تأیید قرار دادند، فراموش نشود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه دولت یازدهم هیچ‌گاه با نهادهای رسمی نظام برخورد تقابلی نداشته است، گفت: دولت ضمن احترام به مجلس محترم شورای اسلامی، توجه جدی به خواست‌های مردم که بر اساس آنها به این دولت رأی داده‌اند، خواهد داشت و این مسیر را با جدیت ادامه خواهد داد.

بانک با بیان اینکه دانشجویان همواره چراغ راهنمای مسئولان و موتور محرکه اجتماعی برای پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت‌ها هستند، ادامه داد: امیدواریم این جلسات به ما ایده دهد تا بتوانیم در ادامه از دیدگا‌ه‌های شما به نحو مؤثر و مفیدتری برای برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌ها بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشجویان به عنوان ظرفیت و استعدادهای بالنده تأثیر زیاد و مؤثری در رشد و پیشرفت کشور دارد، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های دانشجویی و دانشگاهی به شکل مناسبی در راستای پیشرفت مضاعف کشور هدایت و هم‌افزایی شود و به نظرم دولتمردان در سیاست‌گذاری برای استفاده از این ظرفیت‌ها، نقش مهمی دارند.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که این جلسات در کمیته‌های تخصصی دنبال شود تا نتایج مشخص و اجرایی‌تری از آنها استخراج گردد.

بانک با اشاره به اینکه قصد پرداختن به آنچه را که دولت یازدهم در آغاز فعالیت خود در عرصه حساس اداره کشور تحویل گرفت، ندارم، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ساختارها و رویه‌هایی ایجاد شد که هر دولت پس از دولت قبل با تغییراتی اندک و اصلاح و بهبود رویه‌ها و ساختارها آن را ادامه می‌داد.

وی افزود: در حالی که این نظام جوان در حال تجربه اندوختن و بالنده شدن بود، در دولت‌های نهم و دهم همه این ساختارها، روندها و رویه‌ها به گونه‌ای که هیچ ارزیابی و تجربه‌ای آن را پشتیبانی و تأیید نمی‌کرد، دگرگون شد و فاصله‌ای جدی بین تجربه حاصل از حکومت‌داری سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ساختاری که تازه داشت به سامانی می‌رسید با امروز ایجاد کرد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی که در طول سال‌های تصدی دولت‌های نهم و دهم عاید کشور شد را فرصتی بی‌نظیر برای توسعه کشور توصیف کرد و گفت: به هیچ‌وجه نمی‌توان این مسئله را حل کرد که چگونه دولتی در کشوری به این وسعت، با استعدادهای شگرف و سرشار و موقعیت منطقه‌ای و جهانی ویژه در طول هشت سال چنین درآمدی داشته باشد، اما در پایان فقط انبوهی از بدهی و تعهد بدون پشتوانه از خود باقی بگذارد.

بانک با بیان اینکه نمی‌خواهم بگویم تعمدی در این کار وجود داشت، اما برخی سیاست‌ها و اقدامات دقیقا هم‌راستا با خواست کسانی بود که سعی داشتند تحریم‌ها را به ایران تحمیل کنند، اضافه کرد: قطعا با تدبیر می‌توانستیم از پیش‌آمد این شرایط جلوگیری کنیم.

وی با طرح این سؤال که دولت‌های نهم و دهم با آنچنان حجمی از درآمدهای نفتی توضیح دهند که کدام طرح بزرگ اساسی و زیربنایی را در کشور به ثمر رساندند، تصریح کرد: دولت قبل ۴۲۰ هزار میلیارد تومان تعهد در بخش عمرانی ایجاد کرده و این در حالی است که همه اعتبار عمرانی بودجه سال قبل ۳۳ هزار میلیارد تومان بود که کمتر از ۷۰ درصد آن محقق شد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه براساس سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی قرار بود حجم دولت کوچک شود، گفت: دولت قبل علاوه بر بازنشسته کردن تعداد زیادی از نیروهایی که هنوز سال‌ها می‌توانستند در خدمت کشور باشند و ایجاد تعهد مالی سنگین و بزرگی در این زمینه، به جای کوچک کردن دولت ۴۲۰ هزار نفر حقوق بگیر به بدنه دولت اضافه کرده است.

بانک با اشاره به برخی اقدامات عام‌المنفعه دولت یازدهم از جمله اجرای طرح تحول نظام سلامت و توجه به گسترش شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: اجرای طرح بیمه همگانی سلامت و امثال آن فقط با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان آغاز شد و حالا این رقم را با یک رقم ۷۰۰ میلیارد دلاری آن هم در سال‌هایی که ارزش هر دلار به جای ۳ هزار تومان، هزار تومان بود، مقایسه و حساب کنید که با آن پول چه کارهایی قابل انجام و اجرا بوده است؟

وی با اشاره به اینکه در حوزه خارجی عزت نظام مغفول مانده بود، تصریح کرد: رئیس دولت قبل که تلخ‌ترین روز عمرش را با استناد به عکسی از یک لحظه از سفر رئیس‌جمهور قبل از خود به فرانسه بدون توجه به آنچه پس از آن رخ داده بود، توصیف می‌کرد، در سفر به برزیل وقتی هیچ‌کس به استقبال یا بدرقه او نیامده بود، با عده‌ای بادیگارد عکس یادگاری می‌گیرد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، گفت: چنین اتفاقاتی رخ داد و حالا که دولت به دنبال آن است تا با بهره‌گیری از دانش و شعور سیاسی از راه مذاکره ضمن حفظ منافع ملی، مشکلات را حل و فصل کند، عده‌ای می‌گویند ما دلواپس مسائل سیاست خارجی هستیم؛ آیا آن رفتارها مایه دلواپسی نبود و حالا بهره‌گیری از شعور،‌ فهم و دانش سیاسی مایه دلواپسی است؟

بانک با تأکید بر اینکه قصدم از بیان این سخنان توجیه کاستی‌هایی نیست که به هر حال ممکن است در عملکرد دولت مشاهده شود، اضافه کرد: این سخنان را می‌گویم تا بدانیم کجا داشتیم می‌رفتیم و بدانیم که اگر این دولت نبود، امروز نه می‌توانستیم یک قطره نفت بفروشیم و نه ثباتی در اقتصاد کشور وجود داشت. در یک سال گذشته تورم مهار شده، بازار ارز و عرصه اقتصاد ثبات یافته و طرح بزرگ تحول در نظام سلامت در حال اجراست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایول.دهانت پر از عسل باد
Iran, Islamic Republic of
چه شود !!!!!
تلنگر
حالا میفهم مدیریت اتفاقات کوی دانشگاه چطور بود،این اتفاقاتی که افتاد مسئله کوی دانشگاه را مشخص تر میکنه.
باز هم فرافکني انشااله دولت بعد هم در مورد شما از اين بدترها را خواهد گفت
میناب
Iran, Islamic Republic of
عزت را در نپذیرفتن نماینده دولت یازدهم در سازمان ملل دیدیم.شعار کافی است
مهدی
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.اشکم سرازیر شده است
بابا ناجیان ملت و ایران و جهان و ...
دولت دارد با مجلس لجبازی می کند

وزیر که رای نیاورده و خود می گوید مشکل قلبی دارد، را به عنوان سرپرست معرفی کردن، غلط است
Iran, Islamic Republic of
می دونیم ماست شما ترش نیست!