جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اصل بر گناهکار بودن سیاه پوستان است

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 376372
یک شهروند ساکن فرگوسن آمریکا تاکید کرد: پلیس و نظام قضایی آمریکا ساکنان آمریکایی- آفریقایی این شهر را در اصل گناهکار می‌دانند و آنها باید بیگناهی خود را اثبات کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وبستر موریس از ساکنان شهر فرگوسن در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد: زمانی قانون می گفت شما بیگناه هستید تا وقتی که گناهکاری شما اثبات شود. امروز شما گناهکار هستید و باید بی گناه بودن خود را ثابت کنید.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: مردمی در فرگوسن هستند که قادر به گرفتن وکیل نیستند و نمی دانند چگونه باید با پلیس حرف بزنند. بنابر این با زبان خود با پلیس صحبت می کنند. بنابر این پلیس باید برای درک بهتر جامعه ای که در آن کار و فعالیت می کند آموزش ببیند تا نیروهای پلیس بفهمند که این جوانان دشمن نیستند.

شهر فرگوسن در حومه سنت لوییس در روزهای اخیر به علت قتل مایکل براون جوان سیاه پوست به ضرب گلوله یک مامور پلیس سفید پوست صحنه اعتراضات گسترده ای بوده است.

اکثر ۲۱ هزار نفر ساکن شهر فرگوسن سیاه پوست هستند و در شب های گذشته این شهر صحنه تظاهرات اعتراض آمیز کسانی که اکثر آنها سیاه پوست بوده علیه ماموران پلیسی که اکثر آنها سفید پوست بوده اند، است.

برخی ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود. حدود دوم سوم سیاه پوستان در این نظرسنجی موافقت خود را با این مساله اعلام کرده اند.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *