جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷

بازداشت یکی از بستگان مشایی در پرونده فساد مالی بزرگ

سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 194275
دادستان کل کشور در نشست امروز خود تایید کرد یکی از بستگان مشایی که نام وی 'ع.ر' اعلام شد در پرونده اخیر فساد مالی بازداشت شده است.
یه گزارش جهان غلامحسین محسنی اژه ای در این نشست گفت: " ما از ۸۲ نفر تحقیق کرده ایم و دقیقا نمی دانم این شخص کیست. اما به نظر می رسد فردی که مورد نظر شماست، بازداشت شده است. وی با شخصی که خبرنگار نام برد (مشایی) نسبت خانوادگی دارد، ولی نوع نسبت را به خاطر ندارم."
خبرنگار مهر پرسیده بود این فرد بازداشتی، خواهرزاده مشایی است.
اژه ای در ادامه گفت: ""این فساد، بزرگ است و ظرف سالهای اخیر خصوصا نیمه دوم سال گذشته و امسال رخ داده، همه باید تلاش کنند جلوی این فساد گرفته شود. این که یک فرد می تواند ظرف مدت کوتاهی، منبع عظیمی از وجوه را می برد و مصرف می کند، موضوع مهمی است. ۱۷۰۰ میلیارد تومان به حساب شخصی متهم اصلی منتقل شده، اگر فعالیت های وی درست بود در حساب شرکت باید واریز می شد. پولها سند سازی شده و در حسابها منتقل شده و تعبیر پولشویی صحیح است. پولشویی مصداقهای مختلف دارد. پول کثیف را برای رد گم کردن، در حسابها می چرخاند. با اسناد و مدارک متقلبانه و سیستم بانکی، این کار را کرده اند. در یک مصداق عینی، مشخص شده از حساب شخصی متهم اصلی یک میلیارد تومان به حساب یک خانم واریز شد. توضیح می خواهیم بابت چه این پول آمده، توجیه ندارد. رد یابی حسابها مشخص کرده بسیاری از موارد، از این قبیل است. خلاف در سیستم بانکی و بیرون از آن بوده. هزاران سند ارزیابی و کارشناسی شده. از روز اول نمی دانستیم اسناد صوری صادر شده. الان معلوم شده خرید و فروشی در کار نبوده."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
لابد ایشون هم تو نماز شب گرفتن آقا التماس دعا دارم!!!!!
در نحوه واگذاری سهام "س" هم همینجوری پول از این حساب به آن حساب کرده اند تا بتوانند کرسی های مدیرتی شرکت "س" را بالا بکشند ! یعنی پول زیر مجموعه های شرکت اصلی را به علاوه بخشی از پول شرکت اصلی را که بعنوان سود انباشته در بانک ها پس انداز شده بود را تجمیع کردند و "س" را هپولی هپو کردند !!! حالا خدا میداند که چه چشمداشتی به مایملک و زمین و شرکت های بایر "س" دارند !!!
Iran, Islamic Republic of
چرا خود مشایی رانمیگیرند ؟؟؟؟!!!!!مگه نمیگویند که مشایی مفسد منحرف ورانت خوار و ووووو...بااینهمه اتهام چرا مشایی ازاد است وفک وفامیل دوست واشنا این اقا دستگیر میشه وخودش نه؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
گناه هیچ کس را پای کس دیگر نمی نویسند. اگر قرار بود گناه کسی را به پای دیگری بنویسند حضرت نوح (ع) هم به خاطر پسرش مجرم می شد.
United States
گناه کسی رو پای کس دیگه نمی نویسند درسته ولی این حضرات انحرافی ثابت کردن هر جا سخن از چپاول است بالای 80 درصد نام جریان انحرافی می درخشد
United States
به امید روزی که دست تمامی پشت پرده ها رو شود و حقایق اشکار گردد .
Iran, Islamic Republic of
با سلام
گناه کسی را به پای کسی نمی نویسند. اما این که گناه کسی نیست. گناه یک جریان است که هدفگزاری شده ، از روی برنامه و کاملاً مصمم ؛ آنهم به منظور نیل به اهداف خاصی به اعضای خود اجازه نانوشته ای را برای حیف و میل بیت المال داده اند.
مسئولین جریان از کوچک تا بزرگ باید پاسخگو باشند.
بچه های بسیج و مسجد محل ما هم هر شب دور هم جمع می شوند و نشست های دوره ای دارند. چرا دست آنان به این پول های مفت نمی رسد؟ آیا آقایان فکر می کنند که این بچه های مخلص ، دلسوز و مدافع نظام توان این کارها را ندارند؟ والله که بهتر از شما می توانند چپو کنند. اما نظام مال اینهاست و اخلال در آن را گناه بزرگی می دانند.
راستی چرا شما سران جریان انحرافی دست به این کارها می زنید؟ ! ! ! یعنی با این کارها می خواهید بگوئید از بدنه این نظام نیستید یا دیگر نمی خواهید باشید؟ ! ! !