پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۴۲
پس از 20 سال سکوت

موسوی با برنج، پرتقال و شکر آغاز کرد

جمعه ۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 51857
موسوی با برنج، پرتقال و شکر آغاز کرد
اولین گفتگوی میرحسین موسوی پس از 20 سال شامگاه جمعه از طریق صداوسیما پخش شد.

به گزارش "جهان" میرحسین موسوی در ابتدای سخنانش با اشاره به غیبت 20 ساله اش از عرصه سیاسی گفت:به دلیل محدودیت های که داشتم تصویر و صدایم از تلویزیون اجازه پخش نداشت، پول نفت هم در دست نداشتم که مردم را با اتوبوس به جلسات سخنرانی بکشانم.

وی بلافاصله با اشاره به سفرهای استانی خود به شهرهای شمالی کشور از وضعیت واردات برنج انتقاد کرد و افزود: در گیلان و مازندران در حالی که برنج شالی کاران به فروش نرسیده برنجهای ارزان هندی به وفور یافت می شود.

نخست وزیر دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش این وضعیت را تنها مختص برنج ندانست و افزود: همین وضعیت در پرتقال شکر و چای هم وجود دارد.

میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنانش با تمجید از سید محمد خاتمی گفت: دکتر خاتمی برای من بسیار قابل احترام است چون به آزادی های مردم احترام می گذاشت.

کاندیدای انتخابات دهم با ذکر خاطره ای از اعتراض امام به افزایش قیمت سیگار در زمان مسئولیتش گفت: مردم از گرانی گله دارند و اکنون نرخ تورم بیش از 25 در صد است.

مهندس موسوی با انتقاد شدید از تعطیلی شوراهای عالی به ویژه شورای پول و اعتبار و نیز انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اعلام کرد بانکها به حیات خلوت دولت تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگوی 30 دقیقه ای با اشاره با خاطرات زائرین بیت الله الحرام گفت: مردم همواره از افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی گلایه دارند.

مهندس موسوی در پایان خود را مشاور دولتهای هاشمی و خاتمی خواند و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب افزود: همه باید برای ایران پیشرفته و ایجاد عدالت در کشور همت کنیم.

آخرین نخست وزیر کشور در پایان سخنانش با اعلام شعار خود در حمایت از مستضعفین گفت: ما می توانیم کشوری شاد، قوی و آزاد داشته باشیم.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گردو و سیب زمینی را فراموش کردند
ای کاش صحبت نمی کردند به نظرم در سخنوری ضعف جدی دارند مشاوران میرحسین کیائند؟
بابا دلار که قیمتش تو کشور ما ثابته 7هفت هشت سالی هست که قیمت دلار تغییر نکرده، مهندس مثل اینکه تو این 20 سال روزنامه هم نمی خوندند.
بنام خدا
بنده فقط چند دقيقه از صحبت هاي ايشان را ديدم ولي بسيار متاسف شدم.
آقاي موسوي ، حيف شديد .
براي مطامع ديگران شما كه شخص بسيار محترمي بوديد ،مصرف شديد.
با خودم فكر كردم اين منطق ضعيف از شما چگونه ارائه شده است ؟
ایشان چگونه دنبال عمل به قانون هستند در حالی که در برنامه تبلیغاتی خود از رسانه ملی برای تخریب رقیب خود استفاده می کنند.
ای کاش یک دقیقه از ایشان برنامه هایشان را می شنیدیم.
مشخصا تمامی این مطالب را خودتان به عنوان نظر گذاشته اید...من شک ندارم
کیست که صداقت میر حسین را نشناسد....او پیروز است.
آقای موسوی ما شلغم کاران هم التماس دعا داریم، چرا بعد از بیست سال درباره خیانت این دولت به بازار شلغم حرفی نزدید؟
ای مردم من هم در این بیست سال با شما به مغازه ها رفتم به من هم رای بدهید.
سینا
واقعا خجالت آور بود . من موسوی را یک آدم فرهنگی میدانستم. اما دریغ از یک کلمه درباره فرهنگ...
همش شکم و اقتصاد و ...
آخه بابا هدف ما از خلقت چی بوده؟
فقط خوردن ؟
سیاه نمایی های میرحسین دقیقا در جهت شادی دشمن بود . متاسفم
من فقط منتظرم ببینم توی مناظره با احمدی نژاد چی داره که بگه؟
خدا کنه صدا و سیما تسلیم فشارها نشه و مناظره ها رو برگزار کنه.
بنده اول می گم که طرفدار دکتر اخمدی نژادم. اما واقعا اگه جای مشاورین موسوی بودم بهشون می گفتم که یک شاخصه ی متفاوت که بتونه حکم برگ برنده رو برات داشته باشه برای خودت تعیین کن. ضمن اینکه حرفاش اصالت هم نداره. یعنی نمی فهمی که ایشون مشکلش دقیقا با چیه؟ اگه قانون گریزی باشه فقط که خوب همه می دونن توی همه ی این سال ها بوده و بعیده که فقط همین باشه. اگه ارزشها و این ها براش مهم هستن همونطور که می گه هم که به اذعان دوست و دشمن دولت نهم وفادارترین دولت به این آرمان ها بوده ولی ایشون هرگز به این مساله اشاره نکردن.
مایه خوشحالی است که خوانندگان سایت شما ظاهرا تمام سخنرانی ایشان را دیده اند و سپس به اظهار نظر پرداخته اند.
اتفاقا درست به مسائل اقتصادي اشاره كرد
ايشان نخست وزير مقام معظم رهبري و ريس دولت جمهئري اسلامي در زمان امام ره هستند
كمي در نقد ايشان احترام را رعايت كنيم
حالا حالاها امثال ماها بايد بدويم تا به گرد صداقت و پاكي و مرد عمل بودن ايشان برسيم
چقدر راحت سرمايه هاي انساني اين كشور را مسخره ميكنيم
مگر خودما اندازه ايشان براي انقلاب و راه امام زحمت كشيده ايم كه اين گونه به تمسخر سخن ميگوييم
براستي كه مقام و قدرت چشم انسان را كور ميكند ونفس سركش مايه عذاب الهي ميگردد
به آقاي موسوي بفرماييد شدي عروسك اصلاح طلبان، اگر احمدي نژادي هست به دليل بي عرضگي اصلاح طلبان است. خاتمي ديد خود نمي تواند از پس احمدي نژاد برآيد تو را آورد جلو. كاش مي ماندي و آن احترامت پابرچا مي ماند.
دلم به حال آقای موسوی می سوزد ایشان ابزار دست ... شده اند و معلوم بود که مطالب را به ایشان دیکته کرده اند. آقای موسوی کجا ؟وهوش وذکاوت وحاضر جوابی آقای احمدی نژاد کجا؟
سلام مهندس موسوي ما مردم هرمزگان بخصوص 100% شهرستان بستك حامي شما هستيم پيروز باشي
يعني من هم كارمند جهانيوز هستم؟بجاي اينكه برنامه هاش را اعلام كنه ،در مورد بديهيات صحبت كرد.بعني سي ساله تواين مملكت از اين خبر ها نبوده است؟اجناس گران نبوده است؟واردات بي رويه كه باعث انحطاط بقول ايشون توليد ملي پكيده تر از واردات ما ميشه ، در اين سي سال نبوده است؟همين آقا يادش رفت كه با واردات، چه بلائي سر صنايع نساجي ،در زمان ايشان و رئيس مجترمشان آقاي هاشمي آمد؟خسارات را چقدر به كشاورز ميداديد؟سال 68 كه سرما باغههاي اصفهان را زد ، با اينكه مجلس تصويب كرد، يك ريال به باغدارها داديد؟مگر نه اينكه هر سال دربهمن ماه ،اضافه حقوق كارگرها را براي سال آينده اعلام نميكرديد؟پس چرا كارگرها بايد در همان بهمن و اسفند ،و در زماني كه خريد عيد در آن انجام ميشودوقبل از رسيدن سال نو و دريافت حقوق اضافه شده، پول دريافت نكرده را در جيب بازار ميكردند و هنوز اضافه حقوق را دريافت نكرده، قيمتها بالا ميرفت و دولت ها هيچ كاري نميكردند.كدام دولت به اندازه نهم، با گرانفروشي مقابله ميكرد؟دست برداريد.زياد زمان نمانده.كمي صبر كنيد بالاخره يا شما برنده ميشويد كه واي به حال اين مملكت يا اينها برنده ميشوند كه بايد با ...
1.بنده معتقد به اجرای پروژه های بزرگ هستم.من مشکل بیکاری را حل میکنم
2.بنده به واردات برنج و پرتغال و غیره انتقاد دارم.من با گرانی کالاها مخالفم.
نتیجه:هر شخصی اگر هم اطلاعات کمی از حوضه اقتصادداشته باشد.تناقض این جمله ها را به راحتی میتواند درک کند.
با تشکر-حمیدی
جالب است بدانید ایشان در سخنانشان در شامگاه جمعه، از "شهر" اراک به "استان" اراک اشاره کردند.که سوتی به نظر میرسید.
آخرش نفهمیدیم برنامه خودشان چی هست
جناب موسوي
اگر بيست سال سكوت شما برايتان توجيه قابل قبولي داشته باشد ولي اكنون كه سكوت را شكسته ايد ايا هيچ ايرادي در 16 سال سياستهاي اقتصادي دولت سازندگي و تداوم ان در دولت خاتمي نمي بينيد كه حتي اشاره اي به انها نميكنيد . ايا تمامي مشكلات اقتصادي چون تورم ؛بيكاري ؛واردات بيرويه و... كه اشاره كرده ايد مربوط به سياستهاي دولت كنوني است وهيچ ريشه اي در دولتهاي مذكور ندارد. ايا نسخه هاي اقتصادي اجرا شده بر مبناي توصيه هاي بانك جهاني و... ارزش هيچ اشاره اي ندارد .
جناب موسوي گمان نميكنيد تنها از يكسو غش ميكنيد واين براي مردمي كه از شما انتظار مستقل بودن (لااقل تاحدودي)را داشته اند مشكوك ونامطلوب است؟
شما قرار است كدام سياست اقتصادي را پيگيري كنيد ؟ شفاف باشيد وگمان نكنيد با موضوع پرتقال وشكر مردم عدم توجه شما به مسايل مهم را فراموش ميكنند.
آقاي موسوي بعد از ديدن برنامه هاي شما تصوير درخشان و والايي كه از شما در ذهنم از سالها پيش نقش بسته بود متاسفانه فرو ريخت.
دیشب با حرفایی که زد کاملا برام مسجل شد که خلاف میلش هلش دادن جلو .... بجون خودم دلم واسش سوخت
میرحسین عزیز ، بخاطر اون زمانی که نخست وزیر بودی و دوست داشتیم عرض میکنم ، برای مناظره با احمدی نژاد خودتو به بیماری بزن و سر مناظره نیا ... بجون خودم از پسش بر نمیای و بدجوری اذیت میشی ...حیفی ها!!
آقاي موسوي!

مشخصا و صريحا بفرمائيد چه كساني تصوير و صداي شما را محدود كردند؟ آيا در زمان رياست جمهوري آقاي هاشمي و رياست آن يكي آقاي هاشمي بر صدا و سيما هم همان افراد مانع شما بودند؟
آيا اين سخنان شما مانور تبليغاتي نيست و شبهه كذب در آن نمي‌رود؟
واقعا ما با هوشه احمدی‌نژاد به کجاها که نرسیدیم. قطعنامه‌های شورای امنیت، تورم ۲۵%، ۳۸ میلیارد دلار وام وصول نشده بانکها به خاطر تاره بنگاههای زودبازده، قطع رابطه با همهٔ کشورهای مهم دنیا و گسترش روابط با سنت وینسنت، کومور، البته رفیقه کمونیست رئیس جمهور، آقای چاوز، البته در کنار دوستی‌ با مردم اسرائیل و نامهای بدون پاسخ به سران کشورهای دنیا. حالا دیگه وارد بحث‌هایی‌ نظیر عکس گرفتن زیر پرچم خلیج عربی‌ نمیشام و بقیرو به دوستان با تقوی و منصف اصولگرا واگذار می‌کنم. لطفا در کنار این همه مطلب که از طرفداران رئیس جمهور چپ کردید، مطلب یک منتقد رو هم چپ کنید. ممنونم.
اقای میرحسین بااولین صحبتت درتلوزیون نصف طرفدارات ازدست دادی بهت پیشنهادمیکنیم برای حفظ بقیه دوستدارانت همچون 20سال گذشته ازصحبت کردن درتلوزیون اجتناب کنید چون تامردسخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد
اقای موسوی قرار است که مشکل بیکاری وتورم واقتصادی را حل کند یعنی ایشان فرشته امت (ببخشید)مردم ایرانند . درضمن دومین فرشته نجات امشب سخن می گوید. ساناز
راستی عجب نظام عجیب و غریبی داریم. طرف را که بیست سال ممنوع التصویر ش کردند صلاحیتشو برای ریاست جمهوری تائید می کنند . یکم عجیب نیست؟
بنده طرفدار دکتر احمدی نژاد هستم ولی موسوی را آدم منطقی و اصولی می دیدم ولی با اتفاقات اخیر و حرف های جمعه شب از تمام افکارم دلسرد شدم آخه انصاف هم خوبه آقای موسوی ای کاش شما لااقل به بیانیه خودتان وفادار باشید به اخلاق و انصاف لازم نیست
صحبت از پرتقال و شكر و برنج وقتي صادقانه و منطقي باشد بهتر از صحبت مافياي اقتصادي و مافياي نفت كه هرگز معرفي نشوند و فقط براي سركار گذاشتن مردم باشد
جناب آقای میر حسین موسوی خیلی بی انصاف هستی که با مردم این چنین صحبت می کنی . یعنی مردم فقط برای گرفتن پول نفت در جلسات سخنرانی کاندیدا ها شرکت می کنند !
آخر تو اين بيندگان شما نبود يه طرفدار موسوي ؟؟؟؟كه كامنت بگذاره ؟////
...
راستي چند وقتي است كه از جاسبي تئ سايتتان خبري نيست نكنه ديگه واستون نون نداره ؟
16 سال مشاور آقايان رفسنجاني و خاتمي بودي برادر، و نگذاشتند مشاورشان حاضر باشد و پول نفت هم نداند كه خود را نشان دهي؟! عجب انسانهايي بودند!! حالا انتظار داري در اين 4 سال كه مشاور آقاي احمدي نژاد نيستي و دشمنش هم هستي ، پول نفت داشته باشي؟ عزيزم نه پول نفت مي خواد نه كينه و دشمني و بي انصافي ، براي در خدمت مردم بودن خصوصيات زير را مي خواهد:1-پركاري و كم خوابي2- همت و شجاعت 3- ساده زيستي و صداقت4 - مقاوم و استواري 5- داشتن صفت نوكري و خدمتگذاري5- مبارزه با مافيا 5- سركشي به تمام نقاط كشور 6- بوسه زدن به دستان مستضعفين و........خاك پاي مردم بودن.
جنا ب اقای میر حسین شما در سخنانتان اظهار داشتید که پو لی ندارم پس این همه تیشرت و شلو ار ها و مچبند های سبز و رو سری سبز و عکس های بز رگ تبلیغا تی و برو شور و..... که از ستاد های تبلیغاتی شما تو زیع می شود و دعو ت به همکاری با ستاد با حقو ق 250000تو مان این همه پو ل که از میلیار دها تو مان می گذرد از طر ف چه کسی و با چه منظوری هزینه می شود ایا این همه هزینه واقعا برای خدمت به منا فع کشور و مردم است یارسیدن عد های خا ص که در اطراف شما گرد امده اندبه منا فع شخصی ایا اقای ... که نما ینده انتخا با تی شما است از سا بقه اش خبر ندارید که چگو نه قرار داد های نفتی میلیاردی را حتی در مدت ساعتی با شر کت های خا ر جی تهیه و به تصو یب مجلس ششم می رساند ایشان می خو اهد همراه شما به مستضعفین خد مت کند ؟ اگر قصد شما خد مت به مردم است این گروه های غیر مردمی در اطراف شما چکا ر می کنند اینان که اصلا شهدا و امام حسین را که امام شهیدان است قبو ل ندارند بیایید لااقل مانند اقای کروبی صد اقت و رو راستی را با مردم پیشه کنید حال در اینصورت چه پیروز شوید چه شکست خد ا با شما خو اهد بود و مردم نیز از شما رضا یت دارند
درود بر احمدی نژاد
متاسفانه همه لبه تیز توهین را در نظراتشان ابراز کردند.
اولا ایشان 30 دقیقه بیشتر مجال صحبت نداشتند و بالطبع همه مسائل را سربسته اعلام کردند
ثانیا مهمترین بحث در هر کشوری مساله وابسته نبودن ان از لحاظ کشاورزی می باشد و گر شکم یک ملت سیر باشه به مسائل دیگه فکر می کنند وقتی مملکت ما بیش از 60 درصد ان زیر فقر مطلق به نظر شما به چیز در مرحله اول فکر کنه
تعصب چشم ادم را کور میکنه
الان متاسفانه حتی حبوبات هم از چین وارد میشه فکر کنم
اگر بینندگان به خارج از ایران رفته باشند در برخورد با گذرنامه شان و ایرانی بودن خودشان که این همه توهین به ایشان میشه چه اشفتگی فکری و عصبی برای ادم پیش می اره
ای بابا تازه اقای موسوی احساس خطر کردن اومدن انتخابات!
اتفاقا اقای موسوی کار فرهنگی هم کرده و میکنه! خانم فایزه هاشمی رفسنجانی که حمایت خودشو از میر حسین موسوی اعلام کرده گفته اونایی که میگن موسوی مثله احمدی نژاده! مطالعه ندارن! این یعنی چی؟ یعنی اینکه منم مطالعه دارم پس اقای موسوی هم به فرهنگ اهمیت میده ! دیدین اینا چه قشنگ به هم ربط ندارن!
درود بر موسوی
مولای میرحسین هم بعد از 25 سال خانه نشینی آمد
باسمه تعالي
خبر جديد 43 بسيار كوچكنر از 25 مي باشد!!
دوستان چرا با تعصب مي نويسيد
وقتي كه دلار تا تير ماه 84 به قيمت 7 تومان بود !و از تير ماه 84 يك دفعه 850 تومان شد بازهم بگوييد آقاي احمدي نژاد در بي ارزشي ريال نقشي نداشته است!!!!!؟
آقاي موسوي هم راست مي گويند من توصيه مي كنم به ايشان راي دهيد چون مطمئنا دلار به همان قيمت دولتي 7 تومان خواهد رسيد