چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

مخالفت با اكران خارجي «كتاب قانون»

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 75699
«سيدعليرضا سجادپور» گفت: به اعتقاد من «كتاب قانون» فيلم خوبي است اما با اكران خارجي آن مخالف هستم و معتقدم اكران داخلي‌ اين قبيل فيلم‌ها كه داراي قدرت انذار و هشدار براي مردم كشور خود هستند، مناسب‌تر از پخش خارجي است.

«سيدعليرضا سجادپور» مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، با اشاره به برخي از اتفاقات رخ داده طي هفته جاري و در مقابل اتفاقات حاشيه‌اي كه براي فيلم «كتاب قانون» رخ داده و همچنين نامه شمقدري به وي براي تدوين آيين‌نامه پاسداري از منزلت هنرمندان و همچنين رفع مشكل اكران فيلم‌هاي «صد سال به اين سال‌ها» و «آتشكار» به تشريح ديدگاه هاي خود پرداخت.

*پرونده «صد سال به اين سال‌ها» و «آتشكار» در دست بررسي است
سجادپور در خصوص حل مشكل فيلم‌هاي «صد سال به اين سال‌ها» و «آتشكار» گفت: اين دو فيلم در دست بررسي هستند اما از آنجايي كه هر فيلم داراي مصداق‌هاي متفاوتي براي خود است تا اين لحظه هيچ خبري را مبني بر رفع كامل مشكل اين فيلم‌ها نمي‌توانم اعلام كنم اما فقط مي‌توانم بگويم مشكل اين فيلم‌ها در دست بررسي است. آن هم با مصاديق متفاوت و در مورد «آتشكار» بايد اين مورد را اضافه كنم كه با وجود بررسي اين فيلم هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌ايم اما به راه حل‌هاي منطقي دست يافتيم كه در تلاش هستيم تا هرچه سريع‌تر مشكل اين فيلم حل شود.

*شوراي صنفي طبق روال اكران فيلم‌هاي خاص را ادامه مي‌دهد
وي همچنين با اشاره به جلسه خود با اعضاي شوراي صنفي نمايش اظهار داشت: در اين جلسه داود رسوليان به نمايندگي از بنده حضور داشت و بحث‌هاي بسيار خوبي مطرح شد كه در نتيجه آن شوراي صنفي نمايش تشخيص داد تا اكران فيلم‌هاي خاص طبق روال خود ادامه يابد و در اين زمينه ما نيز راه حل‌هاي مناسبي داريم كه سعي مي كنيم در تعامل با شوراي صنفي نمايش اين راه حل‌ها عملي شود.

*«كتاب قانون» فيلم خوبي است اما مخالف اكران خارجي آن هستم
مديركل اداره نظارت و ارزشيابي همچنين با اشاره به اظهارنظرهاي متفاوت در خصوص اكران فيلم سينمايي «كتاب قانون» گفت: به اعتقاد من كتاب قانون فيلم خوبي است كه توانسته برخي از پيام هاي خود را به درستي منتقل كند اما اين ماهيت و ذات فيلم است كه از آن نظرات مختلفي برداشت مي‌شود اما اجمالا با كليات كتاب قانون موافق هستم اما پخش خارجي فيلم را مناسب نمي‌دانم چراكه معتقدم اين قبيل فيلم‌ها كه داراي انذار و هشداري براي مردم خود هستند اكران داخلي‌شان مناسب‌تر از پخش خارجي است.

*روح نامه شمقدري، احترام به مقام هنرمند است
سجادپور همچنين در پاسخ به نامه جواد شمقدري به وي اظهار داشت: در اين نامه دو نكته وجود دارد نكته اول اين است كه ساحت هنر را بايد پاك و منزه نگه داريم كه در اين زمينه هنرمندان بايد خودشان نيز دقت كنند و ما به دنبال راهكارهايي هستيم تا از طريق صنف اين موضوع را به انجام برسانيم چرا كه روح اين نامه احترام گذاشتن به هنرمند است و نكته دوم اين است كه چه راهكاري در سينما بايد در پيش بگيريم تا منافع ملي مان تأمين شود كه اين نكته بسيار مهمي است و سعي داريم با كمك صنوف مختلف و سينماگران كاري كنيم تا منافع ملي درتمامي ابعاد رعايت شود.
وي تصريح كرد: اين نامه تازه اواخر هفته به دست ما رسيده است و احتياج به برنامه‌ريزي وسيع براي عملياتي كردن آن داريم اما به محض دريافت نامه مقدمات كار را آغاز كردم تا با جميع پيشنهادات و استفاده از نظرات صاحب نظران بتوانيم به راهكارهاي مناسبي در اين خصوص دست يابيم با تأكيد بر شفافيت و اطلاع رساني كه معاونت سينمايي مدنظر قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *