جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

موج جدید گرد و غبار وارد لرستان شد

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 372295
مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: موج جدید گرد و غبار و آلودگی های آب و هوایی از امروز وارد هوای استان شده و به سرعت در حال تشدید است که تا ۳ روز ادامه دارد. آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد و گردو غبار همراه است.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، نورالدین سپهوند در جمع خبر نگاران گفت : تحلیل آخرین اطلاعات از نقشه های پیش یابی بیانگر گذر موج های کم دامنه تراز میانی از سطح جو استان است که به دنبال آن در سه روز آینده رشد ابر را در آسمان استان داریم.

وی افزود: با توجه به جهت جریانات و نیز افزایش ابر و افزایش سرعت باد برای سه روز آینده وقوع پدیده گرد و غبار به همراه کاهش دید افقی در آسمان استان در نظر گرفته می شود.

سپه وند تصریح کرد: کماکان موج گرما حاکم بر جو منطقه سبب افزایش دماهای بیشینه در امروز و روز آینده می شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: برابر آخرین پیش بینی ها، آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش سرعت وزش باد و گرد و غبار پیش بینی می شود.

وی گفت: آسمان استان در ۲۴ سااعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد و گرد و غبار همراه است که در این شرایط از همه افرادی که دارای بیماری های تنفسی اند و از افراد سالخورده و کودکان تقاضا می شود کمتر از خانه خارج شوند.

سپهوند عنوان کرد: هم اکنون در سطح استان شهرستان پلدختر با بیشینه دمای ۴۶ درجه گرم ترین شهر استان و شهرستان نورآباد نیز با بیشینه دمای ۳۶ درجه خنک ترین شهرستان های استان هستند.

وی افزود: متأسفانه در چند ساله اخیر افزایش ریزگردها و آلودگی های ناشی از آن در استان لرستان چشم گیر بوده است که باید برای مهار این وضعیت فکر اساسی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *