يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳
رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با ایشان:

جوانان اصلی ترین هدف دشمن هستند

سه شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 136620
البته رئیس جمهور محترم بخشی از این حقایق و آمارها را در سفر پرمغز و پركار خود به سازمان ملل متحد بیان كردند و وجود چندین میلیون كارتن خواب و دهها میلیون انسان در زیر خط فقر بخشی از حقایق تلخ جامعه امریكا است.
جوانان اصلی ترین هدف دشمن هستند

به گزارش جهان از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ائمه جمعه سراسر کشور امروز به حضور مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رسیدند.  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر كشور، با تبیین جایگاه بسیار مهم و تأثیرگذار نماز جمعه در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، دینی و بین المللی تأكید كردند: مهمترین وظایف ائمه جمعه، توجه بیش از پیش به این جایگاه والا، آگاهی از واقعیتهای روز جامعه، غافل نشدن از طراحی های دشمن، ارتباط نزدیك و صمیمی با جوانان و استفاده از ابتكار و تواناییهای آنان است.
 
رهبر انقلاب اسلامی در بیان جایگاه والای نماز جمعه، به ویژگیهای منحصر به فرد نماز جمعه از جمله تكرار هفتگی آن اشاره كردند و افزودند: نماز جمعه همچون نشانه های راهنما است كه هر جمعه در مقابل دیدگان آحاد مردم قرار می گیرد و به آنان مسیر صحیح حركت را نشان می دهد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شرایط فقهی اقامه نماز جمعه، جایگزینی خطبه های نماز جمعه به جای دو ركعت نماز، نحوه بیان خطبه ها به وسیله امام جمعه و مضمون خطبه ها را از جمله ویژگیهای نماز جمعه و جایگاه بسیار برجسته آن برشمردند و خاطرنشان كردند: در چنین جایگاهی، قطعاً حركات، سخنان، اشارات و حتی سكوت امام جمعه می تواند الهام بخش باشد، بنابراین از جمله وظایف مهم ائمه جمعه، حفاظت از این جایگاه و مراقبت مضاعف از خود است.
 
رهبر انقلاب اسلامی، ذكر كثیر را از دیگر ویژگیهای نماز جمعه دانستند و افزودند: بركات نماز جمعه منحصر در امام جمعه و نمازگزاران نیست بلكه این تفضلات الهی در طول هفته، در میان جامعه و مردم سرریز می شود كه این، همان ذكر كثیر نماز جمعه است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین آثار ذكر كثیر در جامعه، یكی از نتایج آن را استحكام ایمان و نهراسیدن از دشمنان برشمردند و تأكید كردند: كسانی كه از بركات ذكر كثیر بهره مند می شوند، هیاهوها و تهدیدهای دشمنان، برای آنان ترس آفرین و غیرمنتظره نخواهد بود زیرا ظالمان و مستكبران كه براساس رویه زیاده طلبی خود همواره به دنبال در انحصار گرفتن و بلعیدن همه امكانات و ذخایر مادی كشورها هستند، فریاد عدالت طلبی و آزادی انسانها و دفاع از مظلوم را هیچگاه برنمی تابند.
 
ایشان افزودند: مستكبران و زیاده طلبان دنیا برخلاف شعارهایشان، تمام قدرت و ثروت را برای عده ای معدود و اطرافیان خود می خواهند كه نمونه بارز آن مقایسه وضعیت زندگی مردم عادی با حاكمان، در امریكا است.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی آمارهای تكان دهنده از وضعیت زندگی مردم امریكا، خاطرنشان كردند: البته رئیس جمهور محترم بخشی از این حقایق و آمارها را در سفر پرمغز و پركار خود به سازمان ملل متحد بیان كردند و وجود چندین میلیون كارتن خواب و دهها میلیون انسان در زیر خط فقر بخشی از حقایق تلخ جامعه امریكا است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: در مقابل چنین تفكر زیاده طلب خواهانه ای كه به دنبال سلطه بر همه دنیاست، یك ملت با همه وجود ایستاده است و زیر بار حرف زور نمی رود و در حمایت از ملتهای مسلمان و مظلوم به ویژه مردم فلسطین نیز صریحاً اعلام نظر می كند.
ایشان افزودند: خشم، تهدید، و دندان گرگ نشان دادن سلطه طلبان در مقابل چنین ملتی، غیرمنتظره و غیرطبیعی نیست اما در مقابل این تهدیدها یا باید تسلیم شد یا اینكه با استحكام ایمان و ارتباط با خداوند، در مقابل زیاده خواهان ایستاد.
 
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: مقاومت و ایستادگی خواسته اسلام و قرآن است و این ایستادگی از خصوصیات ذكر كثیر نماز جمعه است و اگر این ذكر كثیر، همه ابعاد درونی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی را دربر بگیرد، قطعاً جامعه مقاوم و استوار خواهد بود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آگاهی از مسائل روز و واقعیت جامعه و هوشیاری را از دیگر وظایف ائمه جمعه برشمردند و تأكید كردند: در طول سی سال گذشته، لغزشها، خطاها، انحراف ها و از مسیر خارج شدن برخی افراد به دلیل بی اطلاعی از واقعیتها بوده است.
 
ایشان توجه به طراحی و توطئه دشمن را از جمله وظایف مهم ائمه جمعه دانستند و افزودند: در سالهای اخیر برخی قلمها، تلاش فراوانی كردند تا موضوع دشمن شناسی را از ذهن جامعه و مردم خارج كنند و حتی در برخی موارد مغالطه می كردند كه نظام برای فرار از مسئولیت برخی مشكلات داخلی، دائماً موضوع دشمن خارجی را طرح می كند.
 
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: این حرف از اساس نادرست است زیرا كسی نمی تواند منكر كوتاهی ها، غفلت ها و سهل انگاریهای مسئولان در بروز برخی مشكلات در سی سال گذشته باشد اما این موضوع نباید به معنای نادیده گرفتن دشمن باشد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه همواره باید مراقب كید و طراحی دشمن بود، افزودند: چرا عده ای اصرار داشته و دارند كه حضور دست توطئه گر خبیث و فعال دشمن را در حوادث گوناگون كشور نادیده بگیرند.
 
ایشان تأكید كردند: باید همواره نسبت به تحرك دشمن هوشیار بود و شیوه مقابله با آن را دانست.
 
رهبر انقلاب اسلامی سپس با طرح این سؤال كه امروز مهمترین نقطه ای كه دشمن بر آن متمركز شده، كدام است؟ افزودند: جوانان كه اكثریت جمعیت كشور را تشكیل می دهند اصلی ترین هدف دشمن هستند، زیرا جوان موتور پیش برنده كشور است.
 
ایشان با اشاره به برنامه ریزی دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به این سرمایه گرانبها، خاطرنشان كردند: باید جوانان را از آسیب خطرهای دشمن حفظ كرد كه یكی از راههای آن، ارتباط مستمر و هدایتگر ائمه جمعه با جوانان است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: باید با جوانان رفیق بود و حرف و سخن آنان را شنید و راه را برای حضور آنان در عرصه های مختلف باز كرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت نقش جوانان، ائمه جمعه را به شنیدن و برطرف كردن شبهات دینی، اجتماعی و سیاسی جوانان توصیه كردند.
 
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن تشریح اهداف برگزاری بیست و یكمین گردهمایی ائمه جمعه، به برگزاری نماز جمعه در 643 شهر اشاره كرد و گفت: در طول یكسال گذشته برنامه های مختلفی برای افزایش آگاهی و بصیرت مردم، آرامش بخشی جامعه، همكاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش و ارتباط بیشتر آنان با نسل جوان اجرا شده است.
 
در پایان این دیدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا آخر باهاتیم رهبر عزیز
1- متاسفانه خطبه های بعضی ائمه نماز جمعه جذاب نیست . هم از لحاظ هنر بیان گوینده و هم از نظر محتوای خطبه ها . به همین خاطر است که بسیاری از نمازگذاران در حین خطبه ها مشغول صحبت باهمدیگر یا مطالعه هستند . بنظر اینجانب استفاده از ائمه جمعه موقت متعدد در هر شهر که دارای خصوصیت خوش بیانی و توانمندی و دارای اطلاعات فراوان اجتماعی ، سیاسی و مذهبی هستند و ضمنا مورد توجه نسل جوان شهر می باشند می تواند تا حدود زیادی باعث اقبال مردم و ایجاد نشاط گردد . 2- شرکت در نماز جمعه مناطق گرم در مصلاهایی که مجهز به امکانات سرمایشی نیستند واقعا طاقت فرساست و مساله عدم جذابیت خطیب یا خطبه ها را که به این مساله اضافه کنیم باعث حضور کمرنگ مردم می شود .
Iran, Islamic Republic of
به نظر من نمازجمعه ها خيلي تكراري شده خود من سه چهار سالي است با پدرم به نماز جمعه ميريم ولي كم كم دارم زده ميشم نميدونم چرا عليرغم سخنان خوب حضرت آقا كه بدرستي كاستي ها را نشون دادن ولي خطيبان جمعه حالت كليشه اي پيدا كرده اند ونمي تونن جوونهاي امروزي رو قانع كنند بنظر بايد نمازجمعه رو از اين حالت بيرون بيارند وكمي جذاب ترش كنند