جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸
۸۳
به بهانه فرار اخیر دو خبرنگار اصلاح طلب دیگر

چرا عناصر فراری از کشور همه اصلاح طلبند؟

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۹
کد مطلب: 415026
کسانی هستند که خود را پشت دولت اعتدال و نام مقدس خبرنگاری مخفی کرده‌اند ولی به هیچ یک از ارزشهای ملی و دینی اعتقاد و علاقه‌ای ندارند و منتظر فرصتی برای انتقام‌گیری از کشور لطمه به حیثیت جامعه خبرنگاری هستند.
چرا عناصر فراری از کشور همه اصلاح طلبند؟
به گزارش جهان؛ یکی از شاخصه‌هایی که با جریان اصلاح‌طلبی عجین شده است غرب‌زدگی و ارزش‌گریزی است! در دوران حاکمیت اسفناک اصلاح‌طلبان از سالهای ۷۶ تا ۸۴ در دو دولت و مجلس ششم حجم انبوهی از اظهارنظرها در مکتوبات و سخنرانی‌ها، علیه ارزشهای دینی و انقلابی و حتی ملی بیان شد. حمله به قیام کربلا، مناقشه در عصمت انبیا و ائمه علیهم السلام، توهین به احکام اسلامی و مراجع عظام تقلید، اهانت به مقدساتی مانند مهدویت و ولایت فقیه و شهدا، و صدها مورد دیگر با شیوه‌های مختلف در روزنامه‌ها و نشریات و سخنرانی‌های افراد جریان اصلاح‌طلب در تاریخ ثبت شده است.

این سخنان از قلم و زبان کسانی صادر می‌شد که بعضا در راس این جریان بودند و افکار و روزنامه‌های اصلی این جریان را رهبری می‌کردند و هیچ‌گاه از سوی سایر افراد این جریان مورد عتاب و حتی یک اعتراض کوچک واقع نشدند و چه بسا به بهانه شعار اغواگر آزادی بیان تا حدودی از این جماعت افراطی و توهین کننده به ارزشها نیز حمایت می‌شد و حتی اعتراض به آنها با هجمه مواجه می‌گردید.

البته بیان این سخنان به بزرگان اصلاح‌طلب خلاصه نمی‌شد. تولید محتواهای اهانت‌آمیز هم از سوی وزرای جریان اصلاحات، هم معاونین رییس جمهور وقت، هم نمایندگان اصلاح طلب مجلس، هم روشنفکران داخل در این جریان، و هم اصحاب رسانه منتسب به این جریان مانند نویسنده و خبرنگار و ... به وفور شنیده ودیده می‌شد!

در آن زمان به صراحت هشدار داده می‌شد که برخی مطبوعات پایگاه دشمن شده‌اند و برخی در بدنه دولت به دنبال اصلاحات امریکایی در کشور هستند. اما از سوی رهبران جریان اصلاحات این هشدارها ندید گرفته می‌شد و حتی تا به امروز تشری مناسب به این افراد دیده نشده است.

در میان این طیف، افراد بسیاری که آن روز همگی مورد حمایت جریان اصلاح طلب بودند، امروز در خارج از کشور علیه ملت و نظام فعالیت می‌کنند تا معلوم شود که اولا آن هشدارها درست بوده است وثانیا این عده در همان سالها نیز مشغول خوش خدمتی به اربابان خود بودند و با نقاب اصلاحات، منافقانه در لایه‌های مهم کشور نفوذ کرده بودند.

از میان نمایندگان مجلس ششم، فاطمه حقیقت‌جو و رجبعلی مزروعی، از بین معاونین و وزرای دولت مهاجرانی و فریبا داوی مهاجر، از طیف به اصلاح روشنفکر سروش و کدیور نمونه هایی هستند که هم اینک در خارج از کشور به عقده‌گشایی علیه ملت مشغول هستند.

در این میان روزنامه‌نگارانی نیز از این جریان به دامن دشمنان این ملت آرمیده‌اند:

-«مسیح علی‌نژاد»، روزنامه‌نگار فراری خارج از ایران که سالها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب خبرنگاری می‎کرد و از نویسندگان روزنامه اعتماد ملی وابسته به کروبی بود که هم اینک در خارج از کشور ضمن کارهای خلاف عفت، دختران ایرانی را به کشف حجاب دعوت می‌کند.

-«نیک‌آهنگ‌کوثر» کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای که سالها در نشریات اصلاح‌طلب کاریکاتور می‌کشید و مورد حمایت این جریان بود.

-«اکبر گنجی» را می‌توان نمونه تمام عیار یک تندروی دو آتشه دانست که سالها با نشریات اصلاح طلبان همکاری داشت و حتی هنگامی که به دلیل مقالات اهانت‌آمیز و دروغ خود به زندان افتاد سران اصلاحات به حمایت از وی برخاستند. او در کنفرانس ننگین برلین هم حاضر بود. وی هم اینک در شبکه‌های خارجی حتی به انکار امام زمان عجل الله فرجه و اصل تشیع نیز می‌پردازد!

-«محسن سازگارا» از اعضای روزنامه جامعه که در انتخابات شورای شهر دوم نامزد انتخابات هم بود و مردم تهران به وی رای ندادند. او در شبکه‌های خارجی در فتنه ۸۸ به آشوب‌طلبان خط فکری می‌داد.

-«علی اصغر رمضانپور» روزنامه‌نگار و مفسر شبکه بی‌بی‌سی فارسی و مدیر شبکه رها می‌باشد. وی در دوره وزارت احمد مسجدجامعی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود!

- محمدجواد اکبرین روزنامه نگار که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشاط و عصر آزادگان مطلب می نوشت و از روحانیون شاگرد و حامی مرحوم منتظری بود که هم اینک از کسوت روحانیت خارج شده و در خارج علیه اسلام و نظام فعالیت می‌کند!

-فرناز قاضی زاده که در کارنامه خود کار در روزنامه‌هایی چون حیات نو،زن، نشاط، ایرانیان، هم میهن را دارد و اکنون با کنار گذاشتن حجاب، مجری بی‌بی‌سی فارسی است!

-از تازه‌ترین فراری‌های روزنامه‌نگارهای اصلاح‌طلب می‌توان به «مجتبی واحدی» اشاره کرد. او سردبیر روزنامه آفتاب یزد به شدت حامی رییس جمهور اصلاحات است. او پس از فتنه ۸۸ از کشور گریخت. به این فهرست اضافه کنید علی افشاری، مسعد بهنود، یوسفی اشکوری، محمدرضا جلایی‌پور و ... را.

با روی کار آمدن دولت موسوم به اعتدال بخش زیادی از خبرنگاران و افراد جریان اصلاح‌طلب فعالیت خود را آغاز کردند و در همین مدت در روزنامه‌های اینان مجددا توهین به احکام اسلامی مانند شهادت زنان و قصاص و اهانت به غدیر و عقاید شیعه مثل عاشورا مجددا دیده شده است. اما به نظر می‌رسد خطر حضور روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عاشق غرب همچنان در بین این جریان وجود دارد.

در هفته اخیر خبر پناهنده شدن دو خبرنگار از «ایسکانیوز» (مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲) و روزنامه «ایران ورزشی» در خبرها شنیده شد که نشان از این دارد افراد گریزان از ملت هم‌چنان نیز وجود دارد!

دولت اعتدال و به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با دست و دل بازی راه را برای این افراد باز کرده است، باید به شدت مراقب باشد تا مناصب فرهنگی و گلوگاه های مهم سیاسی و فرهنگی را در دست این افراد نسپارد. تجریه گذشته جریان اصلاحات نشان داده است از بهایی و سلطنت طلب و منافق و دشمنان ملت در این جریان حضور دارند و این جریان هیچ گاه حاضر به مرزبندی شفاف با این جریانات نیست. چنانچه تا همین امروز پاسخ روشنی از رسانه‌هایی که خبرنگاران آنها در هفته اخیر درخواست پناهندگی داده‌اند دیده نشده است.

در حالی که دو خبرنگار ما در حین انجام وظیفه در سقوط هواپیما در آلمان جان خود را از دست دادند، دو خبرنگار دیگر که برای مخابره دو رویداد ملی یکی مذاکرات هسته‌ای و دیگری مسابقه تیم ملی فوتبال ایران به خارج از کشور رفته‌اند، بدون توجه به منافع ملی و آبروی کشور در آن سوی مرزها از کشور و ملت بریده و در خواست پناهندگی می‌دهند و این سو از دست اندرکاران فرهنگی کشور هنوز صدای درخوری بلند نشده است.

به نظر می‌رسد نظارت بیشتری به خبرنگاران جریان اصلاحات باید صورت گیرد تا آبروی نظام و کشور را بازیچه امیال دون خود قرار ندهند چرا گویا هنوز کسانی هستند که خود را پشت دولت اعتدال نام مقدس خبرنگاری مخفی کرده‌اند ولی به هیچ یک ارزشهای ملی و دینی این ملت اعتقاد و حتی علاقه‌ای ندارند و منتظر فرصتی برای انتقام‌گیری از کشور لطمه به حیثیت جامعه خبرنگاری هستند. مساله‌ای که مسئولان فرهنگی و امنیت نباید به سادگی از آن بگذرند.
https://jahannews.com/vdcf0tdjvw6dyxa.igiw.html
jahannews.com/vdcf0tdjvw6dyxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط یک نام مترادف و یا شاید دقیقا مساوی این افراد وجود دارد که سایت محترم جهان با نجابت و ادب فراوان از ابراز آن ابا دارد و آن " جاسوس " بودن این افراد است
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
طیف اصلاحات اگر هیچ کاری برای این کشور نکرده باشه ! کلی خائن وطن فروش صادر کرده !!!!
شما یک بار به این فکر کنید که چرا اینطوری میشه؟!
امثال شما چکار می کنید که منتقد ها تبدیل به مخالف و مخالف ها تبدیل به معاند میشن؟!
یک بار به جای متهم کردن دیگران فکر کنید که شاید شما هم اشکالی دارید.
منتقد چیه!!! کسی که مردم رو دعوت به آشوب میکنه معانده.
کسی که علاقه به کشور و دین نداشته باشه، هر نوع خیانتی ازش بر میاد
علی
عزیزم خیانت اینا و اقدامشون اون قدر زشت هست که امثال صحبت های شما نتونه لاپوشونیش کنه.

تا جایی که من یادمه مجاهدان و انقلابی ها و رزمنده های ما تیکه تیکه میشدن ولی پشت به وطن و مملت و ملتشون نمی کردن و با دشمنان همدست نمی شدن ...
مثل این میمونه که گنهکار بودن خودمون رو تقصیر خدا بندازیم.بر فرض هر اشتباهیم امثال ما بکنه طرف باید خیانت بکنه به مملکت؟هر کسی هر اشتباهی میکنه ما حق نداریم اشتباهاتمون رو با اشتباهات بقیه توجیه کنیم
گیرم که همه به غیر از حضرات تمام اشکال دارند پناهندگی به دامن صهیونیزم بین الملل ننگی است که با هیچ بهانه ای توجیح پذیر نیست
شهروند طبری
عزیزم وقتی در کسوت خبرنگار از ایران خارج می شود یعنی مشکلی به ظاهر ندارد ولی مشکل در قلب مریضشان است که نمی شود کاری برای آن کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا عجب رویی دارید، نقاق دوستانتون رو هم به گردن بقیه میندازید!!!!!!!!
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
شما هم تشریف ببرید همون جا البته آرزوی شما است
ارزش ملی رو با دینی قاطی نکنید الکی! دینداری و ملی گرایی شما هم خط کش و معیار ما نیست که اگر با شما تفاوت داشت بگیم فرد خائن و وطن فروشه. شما همه رو با چیزایی که خودتون میخواهید و برای شما تندروها ارزشه میسنجید که البته خیلی از مردم هم براش ذره ای ارزش قائل نیستن شامل من و خانواده ام و دوستانمون
وقتی همین خبرنگار ورزشی ( پ.ی) و امثال ایشان از جانب قلعه نویی ملقب به اجنبی پرست می شوند زمین و زمان را بهم می دوزند که ما اجنبی پرست نیستیم!
غلام زيوي - كانادا
Canada
ضمن تاييد انكه اكثر خارج نشينان فعلي جزء اصلاح طلبان و سكولار ها هستند و بعضي از مسائل اعتقادي را مورد سوال و نقد قرار داده اند شكي نيست
اما جزء ذات احديت هيچكس و هيچ چيزي مقدس نيست نه مهدويت و ولايت فقيه و نه شهيد و شغل خبرنگاري ، ما ( شيعيان ) ختم رسل و ال عبا را معصوم مي دانيم و هرگز أنان را تقديس نمي كنيم كه شرك است و باطل
اين را هم در كنار ديگر نوشته ها بايگاني كنيد
لعنت به دشمن علی وآل علی
France
جناب ممکنه تعریف تقدس را مطرح بفرمایید. جهت اطلاع ما (شیعیان) در آثار مأثور از خود اهل بیت علیهم السلام داریم فرقی بین معصوم و خدا نیست مگر اینکه معصوم مخلوق خداست و حیات و ممات ( وجود) او به دست خداوند است. اگر دقت کنید معنی این جمله یعنی حضرات معصومین به خواست خدا هر آنچه که خدا دارد را دارند.
تقدس که علاوه بر معصومین برای موضوعات دیگری هم وجود دارد. به موارد بالاتر فکر کن.
منتظر
یعنی مسیحیت که حضرت عیسی ع را العیاذبالله گناهکار میداند و باز تقدیسش میکنن بری از شرک و باطل هستند
بی دینی بد دردیه
دین هم ندارین که بگیم خدا شفاتون بده
م...
نیاز به تایید سکولارهای بی دین و مشرک به خدا نبود
خودمون میدونستیم
خخخخخ
خوش باش!!!
ما خودتونا بایگانی کردیم در زباله دان تاریخ!!
خخخخخ
طلبه- قم
قداست یعنی احترام ویژه همراه با محبت به کسی داشتن. معنای مقدس بودن عدم جواز اهانت است نه معصوم بودن. اگر به این معنا توجه کنیم هم اهل بیت علیهم السلام و هم ولایت فقیه و هم شهید مقدسند. بله، نه ولی فقیه و نه شهید معصوم نیستند. اما اجازه اهانت به آنها نیز نداریم.
شما نمی خاید در لفافه حرفای وهابی ها رو بزنی، کلی مطلب در مورد شبهات باطل وهابی ها هست، کانادا هم که سرعت اینترنت خوبه، وقت بذار مطالعه کن...
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
شما فقط همون جا بمونید حالشو ببرید کاری به ما نداشته باشید
ایرانی فدایی علی(ع)
کسانی که دو رو هستند و موزیانه در بین مردم و مسئولین پست و مقام میگیرند و از هر زمانی برای ضربه زدن به کشور استفاده میکنند،ایا منافق نیستند و از کفار بدتر(طبق فرمایش قران) ؟؟؟؟ متاسفانه ما مسلمانان به دلیل ندانستن بسیاری از فرمایشات این کتاب اسمانی،بارها ازیک سوراخ گزیده میشویم.
شهروند
احتمالا سرکوب دستگیری و زندان موجب فرار آنها شده
خب وقتی نذاری کسی اینجا حرفشو بزنه معلومه که فراتر میکنه میره اونور
شما بهتره بری همون حرفای گوهربار امثال سازگارا را گوش کنی
علی
حرف!!!! حتما منظورت از حرف کودتا و و اتیش زدن مغازه ای مردم مثل سال 88 هست!!
احسنت درسته حرف زدن اینا که مثل آدم نیست خراب کاری و آتیش زدن مال مردم و بیت المال هستش
حق جو
خب وقتی برای کسی کشورش کشک باشه و حاضر باشه برای پول هر کاری بکنه معلومه که فرار میکنه میره اونور


شما بفرما چرا فقط اصلاح طلبان این چنین اند؟!
چون تندروهای اصولگرا کجابرن بهترازاینجا؟
اصلاح طلبان در فتنه 88 ثابت کردند که معاند نظام هستند و چه در داخل باشند چه در خارج برضد نظام و منافع ملی فعالیت میکنند !
Iran, Islamic Republic of
عارف هم اصلاح طلب است اما توسط شورای نگهبان تأیید شد پس همه ی اصلاح طلبان را با یک چوب نرانید.
United States
دوست من همه ميدانند كه اصلاح طلبان جزئي از نظام هستند و محترم حال چرا بعضيها مثل جهان نيوز كاسه از آش داغتر شده اند خدا ميداند . انشاءاله همه گمراهان اصلاح شوند و مانند اصلاح طلبان شوند . آمين
طلبه - اصولگرا
معنای این که همه معاندین پشت سر اصلاح طلبی پنهان میشوند فاسد بودن و مزدور بودن اصلاح طلبان نیست. بلکه همین نکته است که اصلاح طلبی یکی از عناوین و اسم هایی است که خیلی راحت میشه ازش سوء استفاده کرد.
ما باید مراقب باشیم که خیانت عده ای تحت این عنوان ما رو به تهمت زدن به بخش بزرگی از جامعه نکشونه.
باید به کسایی اجازه صحبت داد که حرف دهنشونو بفهمن ... نه اینکه به اعتقادات ملیونها نفر توهین کنن ...
الحمدلله حرفی مونده که نزده باشند؛ مثلا اکبر گنجی چی توی مغزش مونده بود که به زبون نیاورده بود؟
کار از این حرف ها و توجیهات بچگانه گذشته؛ شما خائنید
...ر
وزیر! فرهنگ! و! ارشاد! اسلامی!
اون که گفته به پدر معنوی اصلاحات!!
نزدیکتره تا پدر خودش!!
پس تکلیفشا با فرهنگ و ارشاد اسلامی یکسره کرده!!!!
hossein
Iran, Islamic Republic of
حرف زدن با مزدور بیگانه شدن فرق داره
علی
اقای بیسواد اگه حرف زدن مهم هستش چرا تو همون اروپا امریکا هرکی حرف از اسلام میزنه ترور میشه ۰ نکنه از مریخ اومدن واقعا تبریک میگم به اینهمه فهم بالای شماها۰ اصلاح طلبی یعنی انحصار طلبی یعنی هر با اوناست میشه مردم مخالفشون میشن غیر مردم حتی اگر مخالفشون ۸۰ درصد جامعه باشن ۰ ۸۸ نمونش اوکراین نمونه دیگه گرجستان همینطور روسیه همینطور بحرین عراق نمونه دیگه یا سوریه مردم واقعی چون مخالف میمونهای غربی هستن مردم نیستن اقلیت قاتل ادم کش چون مزدور غربیها هستن مردم هستن از نظر غربیها
حران
Iran, Islamic Republic of
اینا همه مستولیت داشتن توی این کشور چرا اون موقع به قول شما حرفشونو نزدن!؟
اینا با چادر اومدن از مردم رای گرفتن بعد رفتن اونور کشف حجاب کردند!؟ این مردم فریبی نیست؟
مینا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان تندروهای اوائل انقلاب و دهه شصت هستند حالا هم فراری میشن خیلی ساده هست
فرارکنند!!!اماچراهنوزهم خودشان راپشت سرکسانی قرارمیدهندکه ادعای خط امامی رادارند؟اگرجرات دارندراست ومردانه بگویندنوکروجیره خوارغرب شده اندوبه مملکت وکشورایران علاقه ای ندارندوفقط به فکرزندگی سگی خودشان هستند!!اپوزیسیونی که جیره مواجبش رااسراییل جعلی بدهدوبرای کسانی دادبزنندکه مزداخرماهشان رامیدهد،همان بهترکه فراری باشد!این فلک زده هابین خودشان هم مقبولیت ندارندچه رسدبین مردم!!کافی نیم نگاهی به افشاگریهایی که علیه هم میکنندبیندازیدتا معلوم شوداین بشرهای غیرعادی دنبال چه هستند؟!ازاسب افتادن وهمچنان زین رامحکم گرفتن بهترین مثل درحق این ادمهاست!!
علی
اولا از استدلال شما تعجب آمد خلق را!
ثانیا کاش فقط موضوع حرف زدن بود، همدستی با دشمنان قسم خورده دین و وطن و ملت و ... رو کجای دلمون بذاریم؟!! مزدور اونا شدن رو چه کنیم؟
France
در پاسخ به شما و یعضی دیگه عرض می کنم:
هر وقت گذاشتند ما آزادانه حرفهایمان را در آمریکا و اروپا و کشورهای عربی به گوش مردم برسانیم ما هم اجازه میدیم اینها بیان ایران هر حرفی دارند بزنند مشروط برآنکه دروغ نگویند. من خودم از تلویزیون در ماجراهای 88 دیدم که نماینده مجلس ششم اغتشاشات را محصول فقر و مشکلات معیشت مردم وانمود کرد. مشکل ما با حرف زدن اینها نیست. با نفاق و دورویی اینهاست.
نتونستم درک کنم دادا از بی سواتی
حرف؟ یعنی واقعا شما فکر می کنی اینا به دلیل اینکه نتونستن حرفشونو بزنن رفتن اونور؟ اونم پناهنده؟ بعدشم یعنی اگه کسی به قول شما نتونست اینجا حرفشو بزنه باید بره اون ور پناهنده بشه؟ بابا ای ول. فلج کننده بود این استدلالت دادا. ما که الان رو ویلچریم!!!
Iran, Islamic Republic of
کسی که مملکتشو دوست داری بهش خیانت نمی کنه
تنگ نظری وفضای خفقان باعث فرارافرادمیشود
آدم هایی که توان بالایی دارندنمی تواننددریک محیط بسته بمانند
مثل اینکه سٍمَت فراریان و پناهندگان رو نمیدونی
یه بررسی کن اینایی که خیانت کردند و رفتند پی دیناپرستی خودشون چه سمتهایی داشتن و چه تریبونهایی دستشون بود ؟!
sina
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم کلی خندیدیم دورهمی، یهویی (:
بله ، مثل مجری زن بی بی سی که توانایی اش در همجنس گرایی خیلی بالا بود و اینجا کسی توانایی اون رو ندید و فرار کرد رفت انگلیس اونجا خیلی به توانایی اش توجه کردن
توان اینها با باز شدن گره روسریشون آزاد میشه! لابد !
میشه دقیقا منظورت رو از توانایی توضیح بدی؟!
هماجان
Romania
خب وقتي فقط اصلاح طلبان رو ميگيرن و زندان ميكنند ميخواي اصول گرايان كه راحت هستن از همه نظر از كشور خارج بشن؟
محمد جواد
منظورت همون فتنه گران سال 88 هستش؟می خوای اصلا آزادشون کنیم تا به کودتاشون ادامه بدن؟
بی دلیل میگیرن زندانیشون میکنن راستی فرناز قاضی زاده رو کسی زندانی کرد ؟ کی بود بفرمایید ما هم آگاه بشیم چرا بقیه اصلاح طلبا رو زندانی نمیکنن سال 92 اگه کاندید مد نظر اصلاح طلبا رای نمیاورد چی میشد از نظر عده ای بازم تقلب شده بود اون عده کدوم طرفی بودن اصلاح طلب یا اصولگرا فقط خواهشا 96 روحان رای نیاورد بازم نگید تقلب شده و باید قیامت بشه چون بعید میدونم رای بیاره
خیلی از روزمامه نگاران اصلاح طلب هم هستند که نجیبانه فعالیت می کنند
سید
United States
مثلا چه کسی؟
البته اگه یه نسبت بگیری بین کسانی که فرار کردن و پناهنده شدن و تفکر اصلاح طلبی دارن نسبت به کسانی که به قولتون دارن نجیبانه کار میکنن میبینی که اون عده نجیب بسیار تعدادشون اندکه و تقریبا میشه گفت نجیبها در مقابل اون عده فراری قابل صرف نظر کردن هستن
مجید
United States
این چه سوالی است؟ عناصر فراری همه اصلاح طلبند چون اصلاح طلبها در کشور امنیت ندارند. اصولگراها مه جاشون راحته چرا باید فرار کنند؟
مدرس و تحلیل گر سیاسی دانشگاه تبریز
Iran, Islamic Republic of
بله البته مبنای گروه ها و احزاب متفاوت است بستگی دارد دل در گرو نظام و میهن دارشته باشند یا عاشق حمایت های و خط دهی های دشمنان ملت. در خصوص تحلیل فوق گفتنی است؛ ستون پنجم هیچگاه برای تخریب افکار عمومی و پایمال کردن قانون و حمله به شخصیتهای حقوقی و حقیقی نظام و قانون شکنی های براندازانه، داخل کشور را مطلقا مناسب نمی داند چون هیچ کشوری هم اجازه چنین فعالیت های خائنانه را برای معرضان نمی دهد عقل سیاسی هم چنین اقتضا می کند، لذا همیشه یک کشوری که مخالف با اهداف سیاسی و فرهنگی وطنی است برای این هدف یعنی خرابکاری و براندازی هرچند بلند مدت انتخاب می شود. و این قاعده در باره افراد و گروه های غیر صادق و غیر روراست با مردم بیشتر صدق می کند و الا افراد انقلابی بدون اخراج یا تبعید خارج را بر داخل ترجیح نمی دهند و برای اعتلا و آزادی وطن، خاک پاک وطن و مردم صمیمی وطن را به عنوان عالی ترین گزینه انتخاب می کنند
حال افراد فوق شاید تقصیری نداشته باشند چون نه دنبال خاک پاکند و نه در میان امت شهید پرور و شجاعمان جایگاهی دارند که بخواهند وطن را پایگاه قرار دهند پس برای آنها که اول هویت خود را باخته اند،آغوش کثیف دشمنان انسانیت بهترین پناهگاه است!!!
United States
میموندن تا اونا رو هم حبس و حصر می کردین همین یه ذره صدای مخالف رو هم نشنوید؟!
این افراد وقتی دوران اسفناک و تیره و تاریک که از 84 شروع شد هجرت کردند .
France
هجرت !!!!!!!!!!!!!!!!
کاظم
اصلاح طلبان را بايد حافظ منافع امريکا در ايران ناميد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بله دقيقا"‌ امريكا و اسرائيل هم به آنها خيلي علاقمنده و به اونها دل بسته اين نكته در فتنه 88 كاملا" مشخص شد امريكا و انگليس و اسرائيل و آل سعود به دنبال آن بودند با كمك اين خبيث ها و حامي اصلي شون كه متاسفانه در كشور سمتهاي متعددي داره نظام اسلامي را ساقط كنند و كشور را به دامان اربابشون امريكا برگردانند مثل كشور مصر كه طولي نكشيد انقلاب اسلاميشون هشتپلكو شد و السيسي مزدور و نوكر امريكا و اسرائيل انقلاب مصر را به نفع اربابش مصادره كرد .
ملت هشيار باشند گوش به فرمان رهبر تا آسيبي به ثمره خون شهيدان نرسد .
خیلی از اینها به هر دری میزنند تا بروند و پناهنده شوند..
بیشتر کسانی هستند که هم مقام داشتند و هم روزنامه و تریبون و هم بودجه
سکوت در مقابل این رفتار خیانتی بزرگ است
Germany
چقدر هم بي شخصيت و آشغال هستند اينها!!!!
در خارج هم كسي محل سگ بهشون نميزاره
همون بهتر كه ايران نيستند
حسین
چرا نباید باشند؟
United Kingdom
76 تا 84 خیلی سالهای بدی بود اما از دیگر سالهای 36 ساله بهتر بود
ناصر
iهرکسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
نهادهاى امنىتى چى کار مى کنند
جهان چرا به این فساد طلبهای خائن و وطن فروش می گی اصلاح طلب؟؟؟
بگم چرا بگم بگم .....میگم ها.....
چون دیگران را در خارج از کشور هم جای نمی دهند !!!
محسن
اینکه دلیل آشکاری داره افراطی گری اصولگرایان و جا ندادن هیچ انتقادی در فضای کشور و منافق نامیدن اصلاح طلبان وبه بهانه انتقاد کردن اعم از مردم و سیاسیون آنها را به زندان می اندازند و هزار حرف ناجور دیگه ای که اصلاح طلبان را مجبور به فرار از ایران میکند( مشکل اصولگرایان افراطی است)
سید
قابل توجه برخی که میگن اینها به علت فشار داخلی و زندان شدن هجرت!!!!!! کردند:
به نظر شما اگه مهاجرانی تحت فشار یا محدود بود چطور تا وزارت پیش رفت؟؟؟ خبرنگار ایسکای نیوز چه فشاری روش بود؟؟؟
واقعیتش اینه بیشتر این افراد چون مهره سوخته شدند دیگه جایی برای موندن نداشتن.
محمد
Germany
به دلیل اینکه در داخل کشور آزادی بیان فقط برای شماهاست و اصلاح طلبان اجازه حرف زدن ندارند
Iran, Islamic Republic of
از بس که فضای باز در کشور وجود داره بخاطر همین همه دارن فرار میکنن و میرن!!!!!!!!
زینب
فرار نکردند از اول اونجا بودن اومدن ایران هواخوری بعدم برگشتن به وطن ریشه اصلاح طلبا اونوره کلا
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح طلبان، ازدست تندروهای داخلی فرارکرده اند و الا هیچ انسانی وطنش راترک نمی کند .
واقعا این توجیحات خیلی خنده داره بنده خدا این هیچ بیا ببین بین تمام شهدا مدافع حرم یک دونه اصلاحطلب پیدا بکن من هم میرم پناهنده میشم و میگم که اینها حقیقت واقعیا
Iran, Islamic Republic of
وقتی درداخل کشورهیچ گوش شنوایی باری حرفهای مخالفان وجود ندارد و به آنهابه چشم ضدانقلاب نگاه می شود، چاره چیست ؟؟
این فراریها همشون در دین ستیزی ؛ بی حجابی, وطن فروشی؛ خیانت؛ ضعیف کردن موقعیت ایران؛دم از اصلاحات زدن(بلا نسبت اصلاحگران واقعی)و مشارکت در توطئه بر علیه ایران وکلاًدشمن شاد کردن مشترکند.
امید
Iran, Islamic Republic of
نبود آزادی بیان با عث فراری دادن این هم وطنان شده!!!!!