سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

تصويري از گزيده‌شدن با سريع‌ترين مار جهان

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 237123
يك عكاس علاقه‌مند به حيات وحش كه در حال تصويربرداري از مارهاي خطرناك، ‌توسط يك مار سياه گزيده شده بود تا روز چاپ عكس از اين واقعه بي‌اطلاع مانده و از آن جان سالم بدر برد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، مارك لايتا براي جديدترين پروژه عكاسي خود موسوم به مارپیچ به تصويربرداري از مارهاي مختلف مي‌پرداخت.
 
تنها دليل زنده ماندن وي در برابر حمله مار اين بود كه گزش مار مامبا خشك بوده و زهري از آن به لايتا فرو نرفته بود. نيش زهردار مار مامبا 100 درصد كشنده است.

 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000237/nf00237123-1.jpg

اين عكاس آمريكايي در گفت‌وگو با سايت نيوساينتيست گفته بود كه حتي از زمان گزيده شدن توسط اين مار آگاهي نداشته و تنها در روز بعد با مشاهده تصاوير متوجه آن شده است.
 
لايتا از مارهاي درون باغ‌وحشها، آزمايشگاههاي ضد زهر و مجموعه‌هاي شخصي براي نمايش وضع تاسف‌بار گونه‌هايي كه به دليل تخريب سكونتگاههاي طبيعي‌شان در حال انقراض هستند، عكاسي مي‌كند.
 
مامباي سياه بلندترين مار زهردار در آفريقا بوده و تا سه متر رشد مي‌كند. اين نام به دليل رنگ سياه درون دهان اين موجود براي آن انتخاب شده است.
 
اين مار سبزرنگ سريعترين مار در جهان بوده و مي‌تواند با سرعت 19 كيلومتر در ساعت حركت كند. نيش اين مار بسيار سمي بوده و حتي يك فيل را نيز از پا در مي‌آورد.
 
جمعيت اين گونه در مقايسه با ديگر گونه‌ها در حال انقراض نبوده چون غير از انسان، شكارچي ديگري ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *