جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۳

حاشیه های خواندنی از مراسم سالگرد ارتحال امام

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 118026
حضور مردم مسلمان و وفادار ایران اسلامی در بیست و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر با ویژگیهایی همراه است. 

حاشیه های این مراسم را در ادامه بخوانید. 

*مردم دراین مراسم با شعارهایی چون، پیروی از ولایت وصیت حاج احمد و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند،به تجدید میثاق با آرمانهای امام پرداختند.

 *جمعیت میلیونی عاشقان امام راحل که در حرم بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی گرد آمده اند، پیش از آغاز سخنرانی رئیس جمهور شعار "مرگ بر موسوی" سر دادند.
در همین حال،  احمدی نژاد با اشاره دست مراسم را به آرامش فراخواند.

*آیت الله هاشمي رفسنجاني بر خلاف تبليغات گسترده سايت‌هاي متعلق به فتنه‌گران، در مراسم نماز جمعه به امامت آيت الله خامنه اي حاضر شد.وی مورد استقبال نزدیکان قرار گرفت.

*بعد از حضور رهبر معظم انقلاب در جایگاه، ایشان به گرمی با سید حسن خمینی احوالپرسی کرده و روی سید حسن خمینی را بوسیدند.

*یک خبرگزاری متعلق به بودجه دولت نوشت:مردم بصیر اجازه سخنرانی به سید حسن مصطفوی را ندادند!

*هنگام سخنرانی احمدی نژاد انصاری دبیر ستاد ارتحال امام وارد جایگاه شد و با کمی فاصله برای مدت کوتاهی کنار رئیس جمهور ایستاد. در همین حال چند دقیقه بعد انصاری مجددا وارد جایگاه شد و این بار نزدیکتر به احمدی نژاد ایستاد تا جایی که احمدی نژاد خطاب به او گفت: ایستادن شما اینجا کار زشتی است، بفرمایید. 

* احمدي‌نژاد در بخشي از سخنان خود به ديدگاه امام راحل درباره نابودي اسرائيل اشاره داشت كه در اين بين عده‌اي قصد داشتند شعار مرگ بر اسرائيل بگويند كه احمدي‌نژاد خطاب به آنها گفت: نوبتش مي‌رسد، صبر كنيد. 

* رئيس جمهور در بخشي از سخنان خود به موضوع حوادث پس از انتخابات اشاره كرد و گفت كه عده‌اي رأي مردم را لگدمال كردند؛ زائران حاضر در صحن پس از شنيدن اين جمله از سوي رئيس جمهور شعار «مرگ بر موسوي» سر دادند. 

* پس از سخنان حدود يك ساعته احمدي‌نژاد به عنوان سخنران پيش از خطبه مجري برنامه اعلام كرد كه حجت‌الاسلام سيد حسن خميني براي خوش‌آمدگويي به رهبر انقلاب پشت تريبون مي‌آيد.

*نسل‌های مختلف انقلاب در این مراسم حضوری چشمگیر دارند. 

* اقشار مختلف مردم ایران اسلامی با لباس‌های محلی از اقصی نقاط کشور در این مراسم حضور دارند. 

*‌ اشارات رهبر انقلاب به ملاك بودن حال فعلي افراد و موضوع خيانت طلحه و زبير به اميرالمؤمنين از جمله مهم‌ترين سرفصل‌هاي سخنراني ايشان در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران بود.


* بین زائرین کلاه‌هایی آفتاب گیر توزیع می‌شود که بر روی آنها نوشته شده است "ما باید با سلاح ایمان با قدرت‌ها مقابله کنیم. امام خمینی (ره)" و این جمله "خمینی عزیز پرچمی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهیم نهاند". 

* نشستن سيدحسن خميني در كنار هاشمي رفسنجاني براي عكاسان و تصويربرداران سوژه‌ خبري شده بود.

* حضور محمد طاهري و سعيد حداديان از مداحان اهل بيت در كنار مسئولان عالي نظام جلب توجه مي‌كرد.

*در دست تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم پرچم حزب الله لبنان قرار دارد. 

* تصاویری از مقام معظم رهبری که بر روی آنها نوشته شده بود "در این عصر غیبت و غربت ما فقط فرمان مولا می‌بریم" قرار داشت. 

* پارچه نوشته‌هایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز در بخش‌هایی از محوطه بیرونی مرقد نصب شده است. در یکی از این پارچه نوشته‌ها آمده است "مساله فلسطین مساله اول بین المللی اسلامی است"

* حضور مقامات عالي‌رتبه نظام در اين مراسم زينت‌بخش بيست‌ويكمين سالروز ارتحال امام راحل بود در اين مراسم علاوه بر سران سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام امير سرلشكر صالحي، امير پوردستان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، عباس جعفري دولت‌آبادي، غلامعلي حدادعادل، اسفنديار رحيم‌مشايي، محمدباقر قاليباف، حجت‌الاسلام رازيني، علي‌اكبر صالحي، محمد نجار، حجت‌الاسلام اژه‌اي، بختياري وزير دادگستري، حسيني وزير ارشاد، امير دريادار سياري، فتاح، آيت‌الله مقتدايي، آيت‌الله مهدوي كني، حجت‌الاسلام ابوترابي، سرلشكر جعفري، وحيدي وزير دفاع، آيت‌الله خزعلي، نيكزاد وزير مسكن، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور،‌ آيت‌الله شاهرودي رئيس سابق قوه قضاييه، آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان، حجت‌الاسلام صديقي امام جمعه موقت تهران،‌ حجت‌الاسلام امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله ري‌شهري، حجت‌الاسلام ناطق نوري، منوچهر متكي وزير امور خارجه،‌حجت‌الاسلام رئيسي معاون اول قوه قضاييه و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از نظر شما بصیر یعنی چه ؟ سکوت در برابر افرادی که در جریان فتنه سکوت کردند یا همراهی کردند بصیرت است؟!! یا بهتر است برای خوش آمدن زید و عمر انحرافات را نبینیم تا سال 99 !!!
United States
22 خرداد منتظر باشید
Iran, Islamic Republic of
جرم موسوی مگر چیست ؟ مگر نه این است که ایشان دغدغه انحراف انقلاب از آرمانهای اولیه خود است . اگر ایشان به دنبال قدرت بودند چرا 20 سال کناره گیری کرده بودند . با همه ارادتی که به امام و انقلاب و رهبری دارم می خواهم بگویم که یک موی سر آقای موسوی را به افرادی همچون (مشایی، رحیمی ، علی آبادی و... ) ،نمی دهیم .
Iran, Islamic Republic of
من تو يه چيزي موندم. مگه احمدي نژاد مجريه كه بعد از سخنرانيش ميگه از بيانات مقام معظم رهبري بهره مند ميشيم . من نميدونم مي خواست با اين كارش دشمني اش با سيد حسن رو نشون بده ؟ واقعا براشون متاسفم
Iran, Islamic Republic of
خوب بود از عدم وجود کوچکترین امکانات ویژه نسبت به بقیه سال برای رفاه میلیونی زائرین و انتظامات ضعیف که دل زائرین را خون کرد هم چیزی می نوشتید ما که از فشار جمعیت وگرما و نبودن آب و ....نزدیک بود تلف شویم ..
Iran, Islamic Republic of
همه مردم جازه سخنرانی به سید حسن را ندادند . همه . نه یک عده
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران امروز نشان داد بصیزت واقعی چیست و هیچکس به واسطه خویشاوندی با امام مصونیت ندارد.
سید حسن خمینی در جریان فتنه در مقابل همه حرمت شکنی های منافقین سکوت کرد و حتی با سران فتنه همراه بود.
درود بر احمدی نژاد سرباز ولایت
United Kingdom
خواهشا از خواب بیدار شید
تاکی میخواهید شعار بدید.....
فقط کافیه سرتونه یه نمه بالا ببرید...
اگه حتی چشمای خواب آلودتونو نیمه بازم کنید مفهمید مردم دیگه به دستشونم اطمینان ندارن چه برسه به کسایی که هیچ موضعی در برابر این همه خیانت نشون ندادن!!!!! لازمه همه بدونن گذشت زمانی که افراد رو به اسم باباشون می شناختن......
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز نان به نرخ روز خور است نه اصولگرا ، جهان نيوز به «آيت الله العظمي هاشمي» هم معتقد است ولي فعلا رو نميكند، ، شما صف منافقان در جريان اصولگرايي هستيد
آقا من شديدا با نظر بصير يعني چه موافقم...اقايون چند ماه كه نظراتشون رو به طرق مختلف بيان ميكنند عروسي ميرن با سران فتنه سر يه ميز ميشينن.....مردم ما هم كه صبورند صبر كردند مثل ديروز نظراتشون رو رك و با صداي بلند فرياد كردند هر چند اقاي ضرغامي صدارو بست.نكته(هنكام سخنراني دكتر احمدي نژاد ولوم تلوزيون 20بود باز هم صدا زياد بودموقع سخنراني سيد حسن صداي LCDرو ماكزيمم كرديم يعني 100تا شنيده بشه واينم از تردستي هاي اقاي ضرغامي....)
Iran, Islamic Republic of
خانواده امام محترمند تا جایی که خط امام خدشه نبیند -چرا همه به فکر دل مسئولان و خواصند ؟ مردم در این فتنه خون گریه کردند تا جایی که یک مادر شهید بعد از حرکت تلخ و زشت منافقان در عاشورا می گفت روزی که خبر شهادت فرزندم را آوردند این قدر متاسف نشدم ! این حق مردم است علیه کسانی که با سکوت و عملکرد خودشان در کنار فتنه گران قرار گرفتند فریاد بزنند ! همین چند روز پیش عکسهای عروسی پسر جناب میر دامادی و حضور فتنه گران و متاسفانه نوه امام در کنار هم منتشر نشد؟ چرا مردم را سر زنش می کنید (حالا چه اندک باشند یا اکثریت )
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم تا به حال به مراسم سالگرد امام نرفته بودم ولی امسال بدلیل شرایط موجود تصمیم گرفتیم که خانوادگی برویم. البته با استفاده از مترو. اولا این که گفتند هر 3 ، 4 ، 5 دقیقه مترو می آید که دروف محض است ساماندهی مراسم که افتضاح بود. واقعا باید آسیب شناسی شود.
.
2- فرق ما با کشورهای پیشرفته چیست نظم و برنامه ریزی
3- مسئولان ..که فکر می کنند برای مراسم این چنینی مترو بهترین وسیله است. دلیل : ازدحام جمعیت پس از مراسم
4- بینظمی در مراسم دیروز موج می زد بگذریم از محل مراسم که بیابان بود . درست در موقعی که مردم زیر آفتاب سوزان احتیاج به آب داشتند باید از تشنگی و گرمازدگی عذاب می کشیدند.
5- بعد از مشاهده شرایط مترو تصمیم گرفتیم با اتوبوس برگردیم که آن هم واقعا دیدنی بود و در نهایت یک اتوبوس با 7 نفر به سمت تهران حرکت کرد. اتوبوسها مثل تاکسی دربست سر میدانها بودند و فقط به فکر فرار از برنامه ریزی صحنه جنگ ایجاد شده توسط مسئولین بودند !
6- از همه جالبتر این است که اگر کسی بعد از مراسم از بالا تصویربرداری کند چیزی جز زباله محوطه را فرانگرفته بود
نتیجه : مسئولین برگزاری را باید محاکمه کنند منظورم شخص وزیر کشور است.
نتیجه محاکمه : احتمالا آقایان نجار و سردار فضلی می گویند :
- عیبی ندارد گناه مردم شسته شد.
- در راه رسیدن به هر ثوابی باید سختی کشید دیگر!
- مردم بزرگوار و شریف ایران آنقدر تمدن ساز و . . . هستند که مارا ببخشند انشالله درست می شود.
- تقصیر فلان کس و فلان کس بود به ما ربطی ندارد ( سنگ اندازی کردند )
- شما می خواهید زحمات شبانه روزی عوامل اجرایی را از بین ببرید ؟ محاکمه زندان
بهتر است ادعا نداشته باشیم و سطح علم ، فرهنگ و درجه ایمان خود را بالا ببریم
Germany
جهان از رو نرفتی هنوز نه , خودتونو به بی غیرتی زدید؟
کدوم جمعیت میلیونی ؟
با ابرو ریزیی که درست کردید مگه دیگه شکوه و عطمتی مونده
اشکان نداره برای بی آبرو کردن شما 22 خردادی هم هست
Iran, Islamic Republic of
کل سخنرانی رهبر رو دوباره بخونید یاگوش بدید بغیر از یک مورد به مردم هشدار نداد ( که من هم قبول دارم کمی مردم تند رفتن )و حتی ازشون تشکر هم کرد. حالا شما بصیر رو مسخره میکنید.
اگه همین مردم بصیر نبودن امثال شماها کجا بودید.
بصیر یعنی قالیباف که خیلی مرزبندی صریح و شفافی داره و دائما اعلام میکنه!!!!!!!!!!
قابل توجه جهانی های طرفدار قالیباف
Iran, Islamic Republic of
نکته جالب اینجاست که از شب 14 خرداد، voa و bbc در بیان این حرکت مردمی فریاد وا اصفا سر می دهند و سعی دارند آن را حرکت یک عده بسیجی جلوه دهند.
چه شده است که این رسانه ها داعیه دار بیت امام شده اند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نواده روح الله سید حسن نصر الله
Iran, Islamic Republic of
خطاب به اون آقایی که گفت 22 خرداد منتظر باشید!
منتظریم
دشمن هم منتظره تا ببینه شما چی تو چنته دارین
این دفعه دیگه خون جلوی چشمای مردم و می گیره و تکه بزرگتون گوشتونه!
بچرخ تا بچرخیم.
خواب ببینید مملکت و دست شما ناموس فروشا بزاریم
دست امثال ماکان !
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقا من چی بگم وقتی این همه آدم قاطی کرده؟ برادر من، این همه انشقاق تو صف خودی ها مال سپاه علی نیست!
ببین چی شده که اون برادر محترمی که من نمی خوام از دایره ادب خارج شم برای من خط و نشون بیست و دوم خرداد می کشه!
الان وقت دعوای داخلی نیست!
در ضمن حاشیه های جنجالی بفرستین، اینا رو که همه دیدیم
ارادتمند،
Iran, Islamic Republic of
چرا به خودتان اجازه می دهید "بصیر" را مسخره کنید؟
گیرم که عده ای هم بر اساس منافع خودشان در طرفداری از دولت این جمله را به کار ببرند اما مردم فقط منظورشان دفاع از ولایت بود؟
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به دوست يا دشمني كه فرموده: 22" خرداد منتظر باشيد" بايد عرض كنم منتظر چي باشيم؟ مگه دشمنان ولايت و رئيس جمهور منتخب اكثريت، كاري بوده كه انجام نداده باشند يا فتنه اي بوده كه رو نكرده باشند؟ ديگر منتظر چي باشيم؟ شما منتظر ظهور آقا باشيد تا انشاء الله به حسابتان برسد وگرنه مسئولين قضايي كه جگر ندارند. حتما آقا هم كه ظهور كنند مي گوييد يك عده اقليت لباس شخصي يا حركت هماهنگ شده از قبل توسط دولت.
"اللهم عجل لوليك الفرج، والعافيه و انصر والجعلنا من خير اعوانه و انصاره، والمستشهدين بين يديه"
امضاء: يك زن خانه دار،و البته به ادعاي برخي از خوانندگان از كسي پولي نگرفته!
Iran, Islamic Republic of
تاحالا شمافتنه گران جه غلطی توانسته ایدبکنید؟
22خردادهم هیچ غلطی نمی توانیدبکنید.
Iran, Islamic Republic of
دلیل بالا آمدن آقای انصاری تذکر به رئیس جمهور در خصوص تمام شدن وقت ایشان بود که اضافه بر وقتشان صحبت کردند
Iran, Islamic Republic of
طلحه ها و زبیر ها بدانند.این دیگر صفین نیست.این عاشورا است.
بدانید ما آماده ایم.