سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱
وزير مسكن خبر داد:

تعیین حداقل و حداکثر اجاره مسکن توسط دولت

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 128718
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه میزان افزایش اجاره بهای مسکن در مناطق مختلف تهران متفاوت است، تاکید کرد: تعیین نرخ اجاره بهای مسکن نباید آزاد باشد و دولت می تواند با تعیین حداقل و حداکثر اجاره از نوسان آن جلوگیری کند.
تعیین حداقل و حداکثر اجاره مسکن توسط دولت
 به گزارش جهان به نقل از مهر، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران درباره افزایش اجاره بهای مسکن در تهران افزود: به اعتقاد بنده، افزایش اجاره بها به اندازه ای که دامن زده شده، نیست اما دولت می تواند با تعیین حداقل و حداکثر اجاره از نوسان آن جلوگیری کند.

وی افزود: نباید تعیین نرخ اجاره بها آزاد باشد و در واقع یک نهاد غیر دولتی و یا دولتی باید ساماندهی و یا تعیین نرخ اجاره بها را بپذیرد و اگر این موضوع برعهده وزارت مسکن باشد با ابزار قانونی از این نوسانات جلوگیری می کند.

وزیر مسکن و شهر سازی در خصوص تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان خاطرنشان کرد: تا پایان 6 ماهه سال آینده یک میلیون و 150 هزار واحد به متقاضیان مسکن مهر تحویل داده می شود، همچنین ساخت 146 بیمارستان با 18 هزار و 800 تخت و با اعتبار یکهزار و 200 میلیارد تومان در دست اجراست.

وی به ضرورت ایجاد معاونت ساخت ساختمانهای دولتی در وزارت مسکن تاکید کرد و گفت: باید دستگاه های غیر دولتی از ساخت ساختمانهای دولتی منع شوند و تنها وزارتخانه مسئول آن باشد.

نیکزاد در خصوص پرداخت وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن به خبرنگاران که از سوی وزیر ارشاد مطرح شده است، اظهار داشت: اگر وزیر اقتصاد در شورای عالی مسکن خبرنگاران را معرفی کند و از سوی رئیس کل بانک مرکزی هم تایید شود از نظر بنده مشکلی در این خصوص نیست، ضمن اینکه تعداد خبرنگاران کم است و پرداخت وام در این حدود مشکلی را به وجود نمی آورد.

وی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی امسال رشد داشته است، افزود: صدور پروانه ساختمانی در سال 88 نسبت به سال 87 معادل 4 درصد رشد داشته است، البته این رشد در فروردین ماه امسال 84 درصد، در اردیبهشت ماه 14 درصد و در خرداد ماه 37 در صد نسبت به سال قبل از آن بوده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کار خیلی خوبی است. باید جلوی مافیای مسکن ایستاد.