شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۴

رابطه سبد کالا و توافق ژنو!

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 366912
وعده های مکرر دولت درخصوص ضرورت تامین مایحتاج غذایی اقشار کم درآمد، چندی است که به دلایل نامعلومی با ابهام رو به روست.
رابطه سبد کالا و توافق ژنو!
به گزارش جهان به نقل از اقتصاددپرس، دولت تدبیر و امید یکسال است که تقریبا با نقد همه برنامه های اقتصادی دولت قبل ، به مردم وعده داده بود که علاوه بر بهبود وضعیت کلان اقتصاد کشور ، به ارتقا و تامین امنیت غذایی اقشار کم درآمد نیز کمک کند . از این رو می توان وعده توزیع ماهانه و یا دوماهه سبد کالا به مردم را یکی از مهمترین برنامه های اقتصادی دولت در این باره به شمار آورد.

البته پس از توزیع اولین سبدکالا که چندی قبل صورت گرفت و انتقادات بسیاری نیز از جمله عدم تکریم و حفظ شان مردم به آن وارد شد ، این روزها برخی از مسئولان اقتصادی دولت می گویند بدلیل عدم تامین اعتبار این طرح ، احتمالا ادامه توزیع این سبد کالایی با اخلال مواجه خواهد شد.

این درحالی است که توزیع این بسته کالایی در دور نخست نیز با اقبال مردمی مواجه نشد چراکه دامنه فراگیری آن ، بسیاری را نیز شامل خود نکرد . بعد از این اقدام نیز دولت با توجیه اینکه هدف اصلی در این طرح ، کمک به اقشار کم درآمد است ، بسیاری دیگر از مشمولان دریافت این سبد را حذف و در واقع دایره سبد کالا بگیران تنگ تر شد!

ابهام در توزیع سبد کالا در ماه رمضان


مردم این روزها از دولت انتظار دارند که روند توزیع سبد کالا مخصوصا در ماه رمضان که شرایط خاص خود را دارد ، متوقف نشده و حتی بهبود بیشتری نسبت به سابق داشته باشد . اما مسئولان دولتی ، مشکل عدم تامین اعتبار این طرح را پیش کشیده و این مساله را وابسته به آن می دانند . حتی کار به جایی رسید که برخی منابع غیر رسمی می گویند اگر در توافق هسته ای به نتیجه ای مطلوب برسیم احتمالا اینگونه طرح ها ادامه خواهد یافت . فارغ از صحت و سقم این ادعا ذکر دو نکته ضروری به نظر می رسد:

۱.دولت باید هرچه سریع تر موضع خود را در اجرای برنامه های اقتصادی فوری مردم مشخص نماید . چراکه ابهام موجود در شرایط فعلی به سلب اطمینان و اعتبار مردم نسبت به دولت خواهد انجامید.

۲.مسئولان اقتصادی دولت باید به این نکته توجه کنند که حقوق و انتظارات مردم از ایشان برای از هر مساله دیگری مهم تر است حتی توافق احتمالی در مذاکرات اتمی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
قبل از عید اعلام کردند که تا پایان سال 92 در دونوبت سبد کالا به همه می دهند. همان یک نوبتش را هم نتوانستند بدهند. بعداز عید گفتند در طول سال چندنوبت سبد کالا می دهیم ولی نه مثل قبل از عید به همه بلکه به اقشار کم درآمد. ماه چهارم سال 93 یعنی یک سوم سال گذشت و وعده برای اقشار کم در آمد محقق نشد. بقول فردوسی پور چه می کنه این دولت راستگویان !!!
وعده توزیع چند سبد کالادر هر سال چی شدآقای رییس جمهور؟ مثل وعده بهبود زندگی مردم در 100 شد؟ مثل چرخش کارخانه با چرخش سانتفیوژها شد ؟ البته ببخشید اگر بی شناسنامه سوال کردیم
به جاش یارانه ها رو اضافه کنید خدا خیرتون بده .
قریشی
اگر بود که از 6 ماه قبل در بوق و کرنا می کردند. اینها اگر همان 45500 تومان را هم قطع نکنند باید خدا را شکر کرد. این است دولت راستگویان و تدبیر و امید!!!!