جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۵

جزئیاتی از پشت پرده ناامنی‌های اخیر در جنوب شرق/ نتیجه نمایش «نیاز» به مذاکره با آمریکا

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 386415
برخی علائم نشان می دهد که استفاده از گزینه "اقدام نظامی علیه ایران" تنها به ادبیات سیاسی مقامات آمریکایی محدود نبوده و در یکسال اخیر آمریکایی ها با تقویت گروه های تروریستی معاند ایران عملا در حوزه نظامی و امنیتی نیز اقدامات خود را افزایش داده اند.
جزئیاتی از پشت پرده ناامنی‌های اخیر در جنوب شرق/ نتیجه نمایش «نیاز» به مذاکره با آمریکا
گروه سیاسی جهان نيوز ـ از زمان آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم و اصرار تیم سیاست خارجه حجت الاسلام حسن روحانی برای مذاکرات مستقیم با مقامات آمریکایی و ایجاد برخی تعاملات با این کشور به طرز محسوسی ادبیات تهدیدآمیز از طرف آمریکا نسبت به ایران افزایش یافت.

به گواه آمار، پر رنگ تر از گذشته از گزینه تهدید نظامی علیه ایران در ادبیات مقامات آمریکایی استفاده شد. به اعتقاد تحلیلگران برخی نرمش های دولت روحانی و نشان دادن نیاز به مذاکره با آمریکا از طرف برخی مقامات دولت تدبیر و امید، اصلی ترین دلیل افزایش ادبیات تهدیدآمیز آمریکایی ها علیه ایران بوده است.

اما به اعتقاد برخی تحلیلگران امنیتی برخی علائم نشان می دهد که استفاده از گزینه "اقدام نظامی علیه ایران" تنها به ادبیات سیاسی مقامات آمریکایی محدود نبوده و در یکسال اخیر آمریکایی ها با تقویت گروه های تروریستی معاند ایران عملا در حوزه نظامی و امنیتی نیز اقدامات خود را افزایش داده اند.

ارزیابی های اطلاعاتی متعددی نشان می دهد که در یک سال اخیر تقویت مالی و تسلیحاتی برخی گروه های تروریستی در جنوب شرق در همین راستا افزایش چشمگیری داشته است. این تقویت مالی به قدری گسترده بوده که موجب ایجاد برخی اختلافات مالی میان این گروه ها شد تا آنجا که عبدالرئوف ریگی بر سر همین اختلافات توسط سرکرده گروهک جیش العدل ترور شد.

به اعتقاد تحلیلگران حوادث تروریستی چند روز اخیر در شهر مرزی سراوان و برخی حوادث مشابه در جنوب سیستان و بلوچستان نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

در این میان یک تحلیلگر مسائل امنیتی در جنوب شرق در این باره به جهان خبر داد: اخیرا همزمان با هفته نیروی انتظامی به یکی از گروه های شرق کشور یک مبلغ کلان جهت سلسله اقدامات زنجیره ای برای خرابکاری در این هفته به خصوص، داده می شود.

وی تاکید کرد: این اقدامات کور تروریستی فاقد ارزش نظامی گری بوده و تنها جهت ایجاد بار روانی در هفته نیروی انتظامی و اقتدارزدایی از این نیرو در جنوب شرق انجام شده است.

وی تصریح کرد: این گروه پس از قتل عبدالرئوف ریگی تلاش می کند که پول های دریافتی را از برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به سمت خود کانالیزه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نياز به مذاكره را مردم خواستند.شما بايد برا مردم تصميم بگيريد يا مردم برا شما؟
جناب
بنده معترض حرف شما نمیشوم، شاید خیلیها مذاکره را مطلوب میدانستند. اما، موقع مذاکره راهبردی مرسوم و معقول است طرفین ژستهای تهدیدآمیز علیه همدیگر را موقتاً متوقف کنند؛ آمریکا صادقانه و علناً عنوان میکند به دلیل فشار ایران سر میز مذاکره است و اگر فشار کم شود ایران با مفاد مدنظر آمریکا موافقت نخواهد کرد، بنابراین دائماً از تمام ابزارها استفاده میکند که این قضیه نشان دهنده دست چدنی زیر دستکش مخملی آنها (به تعبیر مقام معظم رهبری) است. آمریکا هنوز واقعیت را نپذیرفته و به دنبال تحمیل خواسته های خود است.
نمیگویم مذاکره نشود یا خواسته مردم نیست یا چون من نظر خاصی دارم باید دیدگاه من به دیگران تحمیل شود (بنده اصلاً چنین قدرتی هم ندارم)، ولی حرف همان فرمایش حضرت آقا است که این مذاکره باعث افزایش بصیرت و هوشیاری ما خواهد شد و امیدوارم شما هم پی ببرید از آمریکا خیری به ما نمیرسد.
حالا شما شدی مردم؟؟؟
امان از توهم خودمردم پنداری بعضیها!!!!!!!!
چراعغلی
مردم با مداکره موافق هستند ولی با باج دادن و تحقیر شدن و نابود شدن فن آوری هسته ای نه
علی
با سلام من یکی از شهروندان استان سیستان وبلوچستانم اینجا خانواده ها به علت کمبود امکانات در شرایط سخت زندگی می کنند اما همچنان که ثابت کردیم پیرو ولایت هستیم وحاظر نیستیم عزت جمهوری اسلامی ایران را برای شکم معامله کنیم ویک سخن با شیطان بزرگ و نوکرانش ما را از جنگ نترسانید ما عاشورا داریم مارا از تحریم نترسانید ما ماه مبارک رمضان داریم
Iran, Islamic Republic of
منظورت از مردم . همين اكبر..و خاندان و كارمندان اويند يا كس ديگري را در نظر داريد ؟!!!

...
مردم مذاکره را خواستند چون کاسبان تحریم این نیاز را برای مردم ساختند
خنده خنده همین می شه دیگه ضمنا از کجا می دونی مردم خواستن؟مگه همه پرسی شده ما خبر نداریم؟
ظاهرا شما 24خرداد 92 كره ماه بودي!!!
چراعغلی
ظاهرا شما هم 24 خرداد 92 که عارف را پس زدند کابل بودی
علی
فکر کنم شما بجای 24 خرداد 92 از مرداد 92 تا 26 مهر 93 کره ماه تشریف داری آخه عزیز من مگه میشه تو تبلیغات انتخابات بگیم تحریمها بیچاره کرده ما رو بابای من خودمون تو دولت کارمونو سخت کدیم باید فکر بعد از روز 24 را هم می کردیم اگر چه حقوقدانیم ولی طرف ما شیطون است اونم از نوع بزرگش تازه بگیم نه یه بار بلکه چندین بار ما باید مشکلمون را با کدخدا حل کنیم پس قبول کدیم اون کدخدای وما مشکلدار راستی کی از کره ماه برمیگردی اگه خواستی برگردی با عبوری بیا چون nasa بهش اعتمادی نی
Iran, Islamic Republic of
نه ما كره ماه نبوديم ولي شما در سال 88 . در كره مريخ بودي و شيشه مصرف مي كردي كه عدد 13 موسوي را بزرگتر از عدد 25 احمدي نژاد مي دانستي !!!

هههههههههههههههه
حفاظت از مرزها کار ظریفه؟؟؟؟

نیروی نظامی کشور برای خوردن و خوابیدن که نیست!!!

بریزن بزنن تو دهن اشرار اونوقت مطمئن باشید وزارتخارجه هم حمایت میکنه!!!!

فکر کنم باید یقه افراد دیگه ای رو بگیرید!!!

از ظریف ناراحتید؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نتيجه اعتماد به كدخدا داشتن و عبادت او را كردن و همه چيز جهان را وابسته به او دانستن و اعتقاد به خدانداشتن . همين خواهدشد كه مي بينيم.
...
United States
نیاز داریم حسابی قدرت داخلی خودمان رو تقویت کنیم