سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

دیابتی‌ها، بستني را محتاطانه مصرف کنند

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 226313
يك كارشناس تغذيه گفت: شكر موجود در بستني جزء قندهاي ساده محسوب مي‌شود بنابراين مصرف بي رويه آن مي‌تواند موجب افزايش قند خون خصوصا در افراد ديابتي شود.

به گزارش جهان به نقل از ايسنا، يوسف نقيايي ضمن بیان این مطلب گفت: بستني در طبقه بندي جزء گروه شير و لبنيات قرار مي‌گيرد و ميزان انرژي موجود در آن حدود 200 كيلوكالري است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه يكي از تركيبات اصلي بستني شكر است، ميزان كربوهيدرات موجود در آن بالاست و بسته به محل ساخت و كارخانه سازنده بين 20 تا 30 درصد است.

این کارشناس تغذیه تصريح كرد: همچنين به دليل وجود شير در بستني حاوي 4 درصد پروتئين و مقداري چربي كه بسته به محل ساخت (5 تا 10 درصد) متغير است و از اين لحاظ مي‌تواند تامين كننده خوبي جهت مقداري پروتئين و انرژي مورد نياز در افراد شود. ضمن اين كه بستني بسياري خواص موجود در شير را از قبيل وجود كلسيم و ساير ريز مغذي‌ها دارا است.

وي خاطرنشان كرد: نكته بسيار مهم در مصرف بستني رعايت حد اعتدال به منظور عدم دريافت كالري زياد و پيشگيري از اضافه وزن و چاقي است.

نقيايي افزود: نكته مهم ديگر در اين رابطه توجه به وضعيت بهداشتي بستني است خصوصا بستني‌هاي سنتي كه مي تواند زمينه بروز ابتلا به آلودگي‌هاي انگلي و كليفرم را بوجود آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *