شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۲
۵

واکنش رجانیوز به کارت زرد ارشاد

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 436815
سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز گفت: برخی فشارها بر رسانه‌های منتقد صرفا توقیف نبوده بلکه در حوزه‌های اقتصادی و مالی ما را تحریم کردند. یارانه‌های ما را قطع کردند و اجازه نمی‌دهند آگهی‌های تبلیغی بگیریم.
به گزارش جهان، علی نادری سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تذکر هیأت نظارت بر مطبوعات به پایگاه خبری متبوع خود اظهار داشت: این اتفاقی که از سوی هیأت نظارت بر رسانه‌های منتقد دولت افتاد زیاد برازنده دولت یازدهم نبود.

وی افزود: رسانه‌هایی که توقیف و تذکر گرفتند بر طبق منویات مقام معظم رهبری مشغول نقد و بررسی کارشناسانه توافق هسته‌ای بودند. بنابراین وجهه جالبی نداشت که چند ساعت پس از سخنرانی رئیس دولت که البته شروع به ذکر دستاوردهای هسته‌ای شد چنین اتفاقی صورت بگیرد.

نادری خاطرنشان کرد: اگر دستاوردهای هسته‌ای آن گونه که آقای روحانی گفتند محکم و بزرگ است پس اجازه دهیم نقد شود چرا که بر اساس همین نقدها است که مشخص می‌شود عیار این دستاورد چند است.

سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز تاکید کرد: بستن دهان منتقدان راه صحیحی برای پوشاندن نقاط ضعف توافق نیست. شاید امروز بتوان با توقیف ۹دی و تذکر به کیهان و رجا به اجبار کسی را ساکت کرد اما واقعیت کم کم روشن خواهد شد و دولت باید خود را پاسخگو بداند.

وی با تاکید بر اینکه ما توافق هسته‌ای را با نقدهای دقیق و کارشناسی بررسی کردیم، گفت: اصلا بحث جناحی در بررسی توافق مطرح نبوده و نخواهد بود چرا که این یک مسئله ملی است. فشار بر منتقدان راه درستی نیست به جای این کار و دروغ دانستن مطالب ما را نیز توجیه کنند که اگر توجیه شویم خودمان مدافع این توافق خواهیم شد.

نادری ادامه داد: نشریه ۹ دی در این دولت ۳ بار توقیف شده است. مگر نشریه ۹ دی تا کنون چه مطالبی منتشر کرده که باید اینگونه مورد غضب قرار گیرد. چگونه است برخی نشریات بر ضد مقدسات مطلب می‌نویسند چنین برخوردهایی با آنان صورت نمی‌گیرد اما ما در اینجا شاهد چنین رفتارهایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آقایان در یک برهه زمانی برگشتند و منتقدان را کم‌سواد، بی‌سواد، بی‌شناسنامه و غیره خطاب کردند و امروز نیز می‌خواهند دهان منتقدان را ببندند.

سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز تبعیض بین رسانه‌ها را از دیگر رفتارهای دولت یازدهم عنوان و تصریح کرد: برخی فشارها بر رسانه‌های منتقد صرفا توقیف نبوده بلکه در حوزه‌های اقتصادی و مالی ما را تحریم کردند. یارانه‌های ما را قطع کردند و اجازه نمی‌دهند آگهی‌های تبلیغی بگیریم.

نادری ادامه داد:‌ در هیأت نظارت بر مطبوعات اینکه شخصی خود نماینده دولت باشد و بعد بخواهد بر صنف مطبوعات نظارت داشته باشد درست نیست چرا که یک مدیر دولتی که حالا در هیآت نظارت بر مطبوعات نیز عضویت دارد سبب می‌شود دولت هر اراده‌ای داشته باشد تحمیل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
خب از رفقای غربی شون یاد گرفتن دیگه !!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
دولت یازدهم انتقاد را تحمل نمی کند همه باید مثل روزنامه های زنجیره ای فقط مبلغ انتخاباتی آقایان باشند از حالا دارند تبلیغات انتخاباتی می کنند
ایران
Iran, Islamic Republic of
بگذارید توقیف کنند ترسوها ... به جهنم که توقیف کردند شما هم بروید جایی که توقیف نشوید

اگه ریگی به کفش این مذاکرات نیست چرا اجازنه نقد داده نمیشه
چرا به سوالات منتقدان پاسخ داده نمیشه
البته ما نیز مخالف تخریبیم اما با نقد سازنده نباید برخورد بشه بلکه باید پاسخ داده بشه .
پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدان
این اتفاقی که از سوی هیأت نظارت بر رسانه‌های منتقد دولت افتاد زیاد برازنده دولت یازدهم نبود.

چرا برازنده دولت یازدهم نیست؟ خیلی هم برازنده این دولت و حامیان ایشان است.