سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
ارزیابی روز اول هفته دهم ليگ برتر

پيروزي پرگل پرسپوليس و صبا ، تساوی دربی اصفهان

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب: 69901
هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پيروزي پرگل پرسپوليس و صبا ، تساوی تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در شهرآورد اصفهان و پیروزی تیم‌های راه آهن شهرری و سایپا کرج آغاز شد.
پيروزي پرگل پرسپوليس و صبا ، تساوی دربی اصفهان
 به گزارش سرویس ورزشی جهان ، در ادامه رقابت‌هاي هفته دهم ليگ برتر، عصر امروز تيم فوتبال پرسپوليس تهران در ورزشگاه آزادي به مصاف مقاومت سپاسي شيراز رفت و با نتيجه 4 بر2 مقابل حريف خود به پيروزي رسيد.

كريم باقري در دقيقه 12،‌ هادي نوروزي در دقيقه 54،‌ ميثم بائو در دقيقه 80 و هوار ملامحمد در دقيقه 85 چهار گل تيم پرسپوليس تهران را به ثمر رساند. بهنام افشه در دقيقه 88 و نظري در دقيقه 2+90 گل‌هاي تيم مقاومت را به ثمر رساندند.
پرسپوليس تهران با اين پيروزي با 15 امتياز به مكان ششم جدول رده‌بندي صعود كرد 
در ابتداي مسابقه بازيكنان مقاومت بسيار با انگيزه ظاهر شدند و در دقيقه 5 بازي روي ضربه ايستگاهي ارسالي از جناح چپ پرسپوليس ضربه سر شهرام گودرزي با واكنش خوب معمار زاده راهي كرنر شد.
با ارسال ضربه كرنر از جناح چپ و خروج اشتباه معمارزاده، ضربه سر صبري در آستانه ورود به دروازه قرار داشت كه كريم باقري با جاگيري مناسب روي خط دروازه از به ثمر رسيدن گل مقاومت جلوگيري كرد.
در دقيقه 12 مسابقه روي ارسال شيث رضايي از جناح راست مقاومت، كريم باقري با يك مهار سينه عالي، شوت سنگيني را راهي دروازه مقاومت كرد كه سنگچولي چاره‌اي جز تسليم شدن نداشت و گل اول مسابقه به ثمر رسيد.
دقايقي بعد ضربه ميثم بائو در داخل محوطه جريمه از كنار دروازه مقاومت به خارج رفت.
نيمه اول اين ديدار با تك گل باقري به سود پرسپوليس به پايان رسيد.

در نيمه دوم بازي متعادل دنبال مي‌شد كه در دقيقه 54 روي ارسال خوب بائو از داخل محوطه جريمه ضربه سر نوروزي در كنج دروازه مقاومت نشست.
در دقيقه 81 روي حركت انفرادي ميثم بائو و بعد از عبور از خط دفاعي مقاومت از پشت محوطه جريمه شوتي را راهي دروازه مقاومت كرد و گل سوم را براي پرسپوليس به ثمر رساند.
حملات پرسپوليس ادامه داشت و بازيكن تعويضي اين تيم، هوار ملا محمد در دقيقه 85 گل چهارم پرسپوليس را به ثمر رساند.
مقاومت كه همه چيز را از دست رفته مي‌ديد بر شدت حملات خود افزود و با گل‌هاي افشه و نظري در دقايق 88 و 91 از سنگيني شكست كم كرد ت بازي با نتيجه 4 بر 2 خاتمه يابد و اولين شكست مقاومت در ليگ رقم بخورد.
قضاوت اين مسابقه به عهده سعيد بخشي زاده بود. وي در اين مسابقه به مصطفي صبري از مقاومت سپاسي و حميدرضا علي عسگر و سامان آقازماني از پرسپوليس كارت زرد نشان داد.

بازيكنان پرسپوليس:
ميثاق معمارزاده، سپهر حيدري، حميدرضا علي عسگر، جلال اكبري، سامان آقا زماني، عادل كلاه كج، ميثم بائو، كريم باقري (74 - هوار ملا محمد)، مجتبي زارعي (84 - مهدي شيري)، هادي نوروزي (86 - اشپيتيم آرفي) و شيث رضايي
سرمربي: زلاتكو كرانچار

صبا از سد شاهين گذشت

در ديگر ديدار امروز تيم صباي قم با نتيجه 3 بر صفر از سد شاهين پارس جنوبي گذشت. فضلي در دقيقه 6، محمد رضايي در دقيقه 23 و حقي در دقيقه 31 (پنالتي) گل‌هاي تيم صبا را به ثمر رساندند.


شهرآورد اصفهان هم مساوی شد، پیروزی راه آهن و شکست تراکتور در تبریز


هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 14:45 امروز (سه‌شنبه) با برگزاری 4 دیدار همزمان آغاز شد که طی آن تیم‌های راه آهن شهرری و سایپا کرج مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و 2 بازی نیز با نتیجه تساوی به اتمام رسید.

در حساس‌ترین دیدار هفته دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر مقابل هم صف آرایی کردند که جدال آنها نیز همچون شهرآورد تهران به نتیجه تساوی انجامید، با این تفاوت که در بازی اصفهانی‌ها بر خلاف تقابل رقبای سنتی شهر تهران گلی از خط دروازه‌ها نگذشت.

جدال تیم‌های قعرنشین ابومسلم مشهد و فولادخوزستان نیز که در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد برگزار شد، نتیجه‌ای جز تساوی یک بریک به دنبال نداشت تا دو تیم به تقسیم امتیاز قناعت کرده و کماکان به ادامه حضور در انتهای جدول ادامه دهند.

پاس همدان به دنبال ناکامی‌های فصل جاری بازهم در خانه طعم شکست را چسید و در حالیکه خود را برای تساوی خانگی مقابل راه آهن شهرری آماده می کرد، با گل دقایق پایانی مجید نورمحمدی تن به شکست داد. با این شکست به احتمال فراوان پرونده علیرضا منصوریان در تیم پاس بسته خواهد شد.

امروز همچنین تیم فوتبال سایپا کرج دست به کار بزرگی زد و در حضور بیش از 55 هزار تماشاگر ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با نتیجه 2 بریک تراکتورسازی را شکست داد تا با 15 امتیاز به رده ششم جدول صعود کند، البته بصورت موقتی تا پیش از پایان دیدار پرسپولیس - مقاومت سپاسی شیراز.

- نتایج دیدارهای آغازین هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* ذوب آهن اصفهان صفر - سپاهان اصفهان صفر

* ابومسلم مشهد یک - فولاد خوزستان یک
گل‌ها: محمدحسن رجب زاده (17) برای ابومسلم مشهد و سعید رمضانی (45) برای فولاد خوزستان

* پاس همدان صفر - راه آهن شهرری یک
گل: مجید نورمحمدی (1+90)

* تراکتورسازی تبریز یک - سایپا کرج 2
گل‌ها: محمد ابراهیمی(41) برای تراکتورسازی و امین منوچهری (57) و ابراهیم صادقی (82) برای سایپا کرج




فردا سه ديدار ديگر باقي مانده اين هفته برگزار مي‌شود كه طي آن در ساعت 14:15 استيل آذين با ملوان بندرانزلي روبرو مي‌شود. در ساعت 17 استقلال اهواز با پيكان ديدار مي‌كند و در ساعت 17:5 مس كرمان با استقلال تهران ديدار مي‌كند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *