يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

اولين زن فلسطيني آزاد شد

پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 68993
در راستاي تبادل 20 زن فلسطيني به اسارت گرفته شده در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي در قبال تحويل نوار ويدئويي از نظامي اسير در دست نيروهاي حماس، اولين زن اسير فلسطيني آزاد شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه عبري زبان "يديعوت‌آحارونوت "، "براعة ملكي " دختر 15 ساله فلسطيني اولين زنداني است كه در تبادل 20 زن فلسطيني به اسارت گرفته شده توسط نظاميان اسرائيلي در قبال تحويل نوار ويدئويي "گلعاد شاليت " نظامي اسير اسرائيلي در دست نيروهاي حماس است، آزاد مي‌شود.
ملكي 15 ساله فلسطيني تنها به جرم حمل چاقو در كيف خود زنداني شده بود و قرار بود ماه آينده آزاد شود.
روز گذشته دفتر "بنيامين نتانياهو " نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي اعلام كرد كه براي اطمينان از سلامتي شاليت و گرفتن نوار ويدئويي از وي، حاضر است 20 نفر از زنان فلسطيني دربند اين رژيم را در قبال اين نوار ويدئويي آزاد كند، يك مقام مسئول رژيم‌صهيونيستي همچنين اعلام كرد كه اين معاوضه روز جمعه انجام خواهد گرفت.
جنبش حماس نيز گفت كه فهرست اسامي 20 اسير زن فلسطيني را به عنوان مقدمه‌اي براي آزادي آنها به دفتر كميته بين‌المللي صليب سرخ در شهر غزه تحويل داده است.
شاليت نظامي اسير صهيونيستي، در ژوئن سال 2006 در گذرگاه "كرم ابوسالم "، توسط نيروهاي مقاومت فلسطين به اسارت گرفته شد و در سايه كارشكني‌هاي رژيم صهيونيستي در پرونده تبادل اسراي فلسطيني، وي هنوز در اسارت نيروهاي مقاومت فلسطين است.
رژيم‌صهيونيستي بيش از 11هزار فلسطيني را در اسارت خود دارد كه در 25 زندان و بازداشتگاه نگهداري مي‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *