جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فیاض: اسیدپاشان محارب اند

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 387432
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از عملکرد ضعیف رسانه‌ها در انتشار اخبار صحیح از حوادث گفت: متأسفانه انتشار اخبار‌ متعدد از زبان‌های متفاوت تنها به ناامنی در جامعه دامن می‌زند و رسانه‌‌ها را به یک ضدرسانه تبدیل می‌کند. حتی هم‌اکنون نیز با انتشار خبرهای متعدد هنوز مردم نمی‌دانند واقعیت چه بوده و تنها اضطراب حاصل از خبرهای ناقص نصیب مردم شده است.
به گزارش جهان؛ ابراهیم فیاض در گفت و گو با فارس با اشاره به حوادث اسیدپاشی که در روزهای اخیر در اصفهان رخ داده است، گفت: فقاهت ما عقلانیت ما است و این اتفاقاتی که اخیرا در اصفهان رخ داده است توسط افراطیونی اتفاق می‌افتد که در طی سالهای اخیر در خصوص تشکیل این گروه‌های افراطی هشدارهای زیادی داده شده بود.

وی ادامه داد: متأسفانه تشکیل این گروه‌ها همچنان ادامه دارد این افراد با آبروی اسلام بازی می‌کنند و چهره‌های خشنی از اسلام را برای جهان ارائه می‌دهند هم اکنون نیز این موضوع دستاویز رسانه‌های غربی قرار گرفته است که هدف این گروه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این افراد به دنبال ایجاد نا امنی در جامعه هستند چرا که هدف امر به معروف و نهی از منکر ایجاد آرامش و امنیت در جامعه است و این اتفاق حکم محاربه را دارد و باید با این معضل مقابله کرد.

فیاض خاطرنشان کرد: باید با گروه‌هایی که درصدد هستند به بهانه‌های مختلف آرامش خانواده‌ها را از میان ببرند مبارزه کرد چراکه هم اکنون جامعه ایران یک جامعه رو به رشد است و این عده می‌خواهند با انجام چنین اتفاقاتی آرامش جامعه را از بین ببرند.

وی ادامه داد: متأسفانه رسانه‌ها در هنگام بروز چنین حوادثی بسیار منفعلانه برخورد می‌کنند و تنها انتشار خود حادثه از زبان افراد متفاوت بیشتر جامعه را مضطرب می‌کند ما هم اکنون پس از این اتفاقات در اصفهان شاهد گزارش‌های مثبت مردمی از اصفهان نبودیم تا نشان دهد آرامش اصفهان برهم نخورده است و رسانه‌ها و بالاخص رسانه ملی باید در جهت انسجام مردم گام بردارد حتی هم اکنون نیز با انتشار خبرهای متعدد هنوز مردم نمی‌دانند واقعیت چه بوده و تنها اضطراب حاصل از خبرهای ناقص نصیب مردم شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برخورد انفعالانه رسانه‌ها در این موارد آنها را به یک ضد رسانه تبدیل می‌کند و به ناامنی دامن زده می‌شود و در این شرایط رسانه‌های غربی از این خلأ استفاده می‌کنند و بر روی این حوادث طبق اهداف خودشان مانور می‌دهند.
https://jahannews.com/vdcexf8xwjh8vei.b9bj.html
jahannews.com/vdcexf8xwjh8vei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *