يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

انتقاد حداد عادل از گرانی هزینه درمان

پنجشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 174834
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از نظام جمهوری اسلامی توقع عدالت دارند، افزود: اجرای عدالت، عذربردار نیست و کمبود امکانات نمی‌تواند توجیهی برای عدم اجرای عدالت باشد.
 به گزارش مهر، غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پنجمین نشست سراسری شورای بسیج جامعه پزشکی استان‌های کشور گفت: بسیج ارتباط محکمی با ماه‌ها و هفته های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و در روزهایی که عده بسیار کمی به پیروزی مطمئن بودند و پست و مقام خاصی در اختیار هیچکس نبود مردم با اخلاص در مسیر انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) کار می‌کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلام با جنبش عمومی و مخلصانه مردم به پیروزی رسید، افزود: بسیج ادامه دهنده این روحیه است و نقش آن این است که اجازه ندهد این روحیه فراموش شود و انقلاب به تاریخ بپیوندد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بسیج ادامه و گسترش انقلاب در طول زمان است، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این تشکل مردمی به صورت سازمان یافته اداره می‌شود که از خصوصیات آن یک دست بودن در تمامی مواقع است.

وی اظهار داشت: انتظار از پزشکان بسیجی این است که با حفظ روحیه بسیجی از علم و دانش خود استفاده کنند تا آن روحیه را بهتر در اختیار مردم قرار دهند.

حداد عادل با بیان اینکه حوزه سلامت در کشورمان با مسایل زیادی مواجه است، تاکید کرد: تعیین سیاست‌های کلی سلامت در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هم ا کنون در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع بررسی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم از نظام جمهوری اسلامی توقع عدالت دارند، افزود: اگر در انقلاب شاهد باشیم ظلمی به مردم می‌شود چه جوابی داریم. معتقدم اجرای عدالت، عذربردار نیست و ناکافی بودن امکانات نمی‌تواند توجیهی برای عدم اجرای عدالت باشد.

وی امنیت و سلامت و بهداشت و درمان را از دیگر توقعات اساسی مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: اگر در حوزه سلامت موفق نباشیم به اصل انقلاب اسلامی لطمه وارد می‌شود.

حدادعادل با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در عرصه سلامت صورت گرفته است و بسیاری از اتباع دیگر کشورها علاقه دارند برای درمان به کشورمان بیایند، اظهار داشت: اما در عین حال گرانی درمان بار سنگینی بر دوش مردم است و هنگامی که فردی دچار بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود از هستی ساقط می‌شود.

وی در ادامه سخنانش به تعریف واژه فرهنگ پرداخت و افزود: فرهنگ شامل عقاید، ارزش‌ها، اعتقادات و اخلاق یک جامعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص رابطه فرهنگ و بهداشت و درمان گفت: فرهنگ و بهداشت و درمان از یک دیدگاه به دو بخش مهم فرهنگ و پزشک و فرهنگ و بیمار تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: پزشک باید قابل اعتماد، باانصاف، با مروت و از حرص و طمع به دور باشد.

حداد عادل به تشریح رابطه میان فرهنگ و بیمار پرداخت و افزود: پزشکی صرفاً تخصصی نیست و یک پدیده کاملاً اجتماعی است و حل مسایل حوزه سلامت صرفاً با آنچه تخصص دانش پزشکی نامیده می‌شود ممکن نیست و سلامت با فرهنگ رابطه مستقیمی دارد.

وی به غفلت از طب سنتی در دوران تجدد اشاره کرد و تصریح کرد: رفتاری که با طب سنتی در دوران تجدد صورت گرفت مناسب شان ملت با فرهنگ ما نبود و باید برخورد علمی تری با این پدیده صورت می‌گرفت و باید تلاش می کردیم با تحقیق موارد مثبت آن را توسعه دهیم و از دخالت افراد ناصالح در بیاوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به اعضای بسیج جامعه پزشکی توصیه کرد که از انتخابات مجلس نهم غفلت نکنند و تلاش کنند نیروهای بسیجی و مخلص را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *