يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

گزارش گلدستون چهارشنبه بررسي مي شود

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 73023
به گزارش راديو و تلويزيون رژيم صهيونيستي، سخنگوي مجمع عمومي سازمان ملل شب گذشته اعلام كرد كه گزارش "ريچارد گلدستون " رئيس كميته حقيقت ياب اين سازمان چهارشنبه هفته آينده در مجمع مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

گلدستون در گزارش خود رژيم صهيونيستي را به ارتكاب جنايات جنگي و احتمالا جنايات ضد بشري در جريان حمله به نوار غزه در آغاز سال جاري ميلادي متهم كرده است.
"بان كي مون " دبيركل سازمان ملل متحد نيز در اين خصوص به خبرنگاران گفت كه بعد از تشكيل جلسه مجمع عمومي سازمان ملل متحد براي بررسي گزارش گلدستون تصميم خود را درباره نحوه تعامل با اين گزارش خواهد گرفت.
بان كي مون در ادامه تاكيد كرد كه بايد در مورد تجاوز به قوانين بين‌المللي و حقوق بشر كه در اين گزارش مورد اشاره قرار گرفته تحقي گردد و مسئولان اين تجاوزات به دادگاه فرستاده شوند.

وي همچنين از دو طرف فلسطيني و اسرائيلي خواست تا در تحقيقات مستقل و كاملي در اين باره پيامدهاي حمله نظامي به غزه را مورد بررسي قرار دهند.
دبيركل سازمان ملل متحد با اشاره به اينكه بعد از گذشت 10 ماه از حمله اسرائيل به غزه هنوز هيچ پيشرفتي در بازسازي غزه و بازگشايي گذرگاه ها به دست نيامده است، از رژيم صهيونيستي خواست تا پيشنهادات سازمان ملل متحد در زمينه بازسازي نوار غزه را بپذيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *