جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

نظارت بر دانشگاه‌ها توسط استان‌ها

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 76912
‌معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري گفت: برنامه‌هاي آموزش عالي در كشور بايد براساس آمايش سرزمين صورت گيرد و بهترين كار در اين زمينه تربيت نيروي متخصص بر اساس نياز كشور است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حسين نادري‌منش پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي هيئت نظارت و ارزيابي مراكز آموزش عالي آذربايجان شرقي به مناسبت سومين سفر رئيس‌جمهور به استان اظهار داشت: رشد كيفي آموزش عالي و دانشگاه‌ها و ارتقاي سطح آموزشي را از اصلي‌ترين برنامه‌هاي اين وزارتخانه عنوان كرد و اظهار داشت: بايد در آموزش عالي به دنبال توانمند كردن نيروهاي متخصص در دانشگاه‌ها باشيم كه به درد جامعه بخورند و آموزش عالي بتواند به نياز بومي و كشور پاسخ دهد.
وي دنياي امروز را دوران دانايي محور خواند و بيان داشت: برنامه‌هاي آموزش عالي در كشور بايد بر اساس آمايش سرزمين صورت گيرد و بهترين كار در اين زمينه تربيت نيروي متخصص بر اساس نياز كشور است.
معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري با بيان اينكه دانشگاه‌ها بايد تضمين‌كننده پايه‌هاي تفكر در جامعه باشند، عنوان داشت: بايد تلاش كنيم با بهره‌گيري از امكانات موجود و تمام پتانسيل‌ها دانشگاهيان براي ايفاي نقش بيشتر در اين زمينه وارد ميدان شوند.
نادري‌منش‌ با اشاره به سياست اين وزارتخانه در خصوص نظارت بر دانشگاه‌ها افزود: بر اساس اين سياست نظارت بر دانشگاه‌ها به استان‌ها منتقل شده و در هر استان يك تيم نظارتي تشكيل و در اين زمينه مشغول به كار شده‌اند كه ضرورت دارد فعاليت‌هاي اين ستاد به طور جدي پيگيري شود.
نايب رئيس هيئت نظارت و ارزيابي مراكز آموزش عالي استان آذربايجان شرقي و معاون آموزشي دانشگاه تبريز، نيز هدف از برگزاري اين نشست را ارائه گزارشي از وضعيت آموزش عالي استان و بررسي موانع و رفع مشكلات موجود عنوان كرد و گفت: شناخت وضع موجود دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي آذربايجان شرقي، بررسي موانع نظارت و ارزيابي از سوي هيئت نظارت استاني و استفاده از نقطه نظرات مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين زمينه از ديگر محورهاي اين نشست بود.
ميرجليل اكرمي اضافه كرد: در اين راستا در اين نشست براي بازديد از مراكز آموزش عالي استان نيز برنامه‌ريزي شد.
جواد حاتمي، دبير هيئت نظارت و ارزيابي مراكز آموزش عالي استان آذربايجان شرقي همچنين به تشريح فعاليت‌هاي دبيرخانه هيئت نظارت استاني از بدو تاسيس تاكنون پرداخت.
در ادامه اين نشست اعضاي هيئت نظارت و ارزيابي مراكز آموزش عالي استان در خصوص وظايف و رسالت‌هاي اين هيئت‌ها به اظهارنظر پرداخته و مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به مباحث مطروحه پاسخ دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *