دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۶۳
در بیانیه جدید اعلام شد:

5 شرط میرحسین برای پایان یافتن خونریزی و هتاکی

متن کامل بیانیه
جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 86542
به گزارش جهان میرحسین موسوی در بیانیه جدید خود که شبکه بی بی سی آن را منتشر نموده است، در واکنش به اعتراضات گسترده مردم ایران که حرمت شکنی های تعداد معدودی از عناصر ضد انقلاب و سلطنت طلب را تحت حمایت موسوی دانسته اند و خواستار محاکمه وی شده اند، با القا این موضوع که نقشی در دعوت از این اغتشاشگران نداشته،  نوشته است:

 "همواره به اینجانب و دوستان گفته می شد که اگر شما اطلاعیه ندهید مردم به خیابانها نخواهند آمد و آنان از اعتراضات و مطالبات خود دست برخواهند داشت وآرامش به کشور برخواهد گشت. بنده به عنوان یک همراه جنبش عظیم سبز مردمی با این نظر موافق نبودم و می اندیشیدم که تا اصلاحات لازم با تکیه براصول روشن که می توان آنها را از قانون اساسی استخراج کرد، صورت نگیرد ، آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.
برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان، نه جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم."
 
وی البته در ادامه با لحنی متفاوت آورده است:

"با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. در حالی که مردم نه روزنامه همراه و مشوقی در کنار خود داشتند و نه از صدا و سیما، به عنوان رسانه ای ملی و بی طرف و منصف و عاقل بهره می بردند. باز همه ملت ها و جهانیان شاهد بودند که در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند، خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمانان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست."

کاندیدای مغلوب انتخابات گذشته بدون اشاره به حرمت شکنی ها و اغتشاشگری عناصر ضد انقلاب که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان تهرانی مان شد با لحنی طلبکارانه نوشته است:

"مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد. اگر صدا و سیما یک جو انصاف و عقل داشت می توانست برای تلطیف فضا و نزدیک کردن مردم به همدیگر گوشه ای از این صحنه ها را نشان دهد. ولی هیهات! جریان روزهای بعد از عاشورا و گسترش دستگیریها و دیگر تمهیدات دولتی نشان می دهد که مسئولان اشتباهات گذشته را این بار در وسعت بیشتر تکرار می کنند و آنها می اندیشند سیاست ارعاب تنها راه حل است. "

وی در پایان این بیانیه برای پایان دادن به قتل و خونریزی و اتمام حرمت شکنی ها به مقدسات اسلامی و ارزشهای انقلاب 5 شرط خود را بیان نموده است:

بنده راه حل را در روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر این رودخانه می دانم که بتدریج و طی یک فرآیند تدریجی کیفیت آب و وضع رودخانه را تغییر دهد . و نیز اعتقاد دارم که هنوز دیر نشده است و نظام ما آن قدرت را دارد که در صورت تدبیر و در صورت داشتن یک نگاه احترام آمیز و توام با ملاطفت به همه ملت و اقشار آن این مهم را بانجام برساند . بنده تعدادی از این راه حلها را که چون نهرها و چشمه هایی از اب روشن می تواند فضای ملی را تحت تاثیر قرار دهد و اوضاع را به سمت بهبود ببرد، بیان می کنم :

۱- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کشور ایجاد کرده است . به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چهارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد .

۲- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد . این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد . مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند .

۳- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها . بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت . و نیز آگاهیم که جریانهای سیاسی منحطی با این راه حل مخالف هستند .

۴- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است . ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد . گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند . پارازیت ها و محدودیت های اینترنتی می تواند برای مدت کوتاهی اثرگذار باشد . تنها راه چاره داشتن رسانه هایی متنوع و آگاه و آزاد در داخل کشور است . آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه ، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم ؟

۵- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل ۲۷ قانون اساسی . اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین در گیری سازمان بسیج و نیروهای امنیتی با مردم و یا درگیری مردم با مردم نماید .

وی در پایان با لحنی بزرگوارانه! اینگونه نوشته است که:

به بندهای فوق پیشنهادات دیگری نیز می توان اضافه کرد . به نظر بنده حتی یک جوی کوچک زلال در این بین می تواند مغتنم باشد . ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود . مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد . و کلام آخر آنکه همه این پیشنهادات بدون نیاز به توافق نامه و مذاکره و داد و ستدهای سیاسی و از موضع حکمت و تدبیر و خیرخواهی می تواند اجرایی شود . 

متن کامل این بیانیه را می توانید در اینجا بخوانید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احتمالا ایشان و خانم رهنورد در خانه اینجوری عزاداری میکنند. باید دید که در مجلس ختم خواهر زاده اش هم سوت و کف میزند و میرقصد و ...
Iran, Islamic Republic of
علت این که بیانیه میرحسین از اصل ماجرا فاصله داره :
1- میر حسین اخبار را از طریق شبکه های که عکس دختر عرب بعد از قمه زنی رو به جای اغتشاشات در ایران منتشر می کنه مطلع میشه
2- مشاورین میرحسین ، مغرض - دورو - دروغ گو و احیاناً احمق هستند
3- شاید هم مشاورین و حلقه دوستان ایشان انسان های شریفی باشند اما خود میرحسین ؟؟؟
4- به احتمال خیلی زیاد این بیانیه هیچ ربطی به وقایع عاشورا ندارد و به اشتباه منتشر شده
Iran, Islamic Republic of
میرحسین چرا خودت رو به ... زدی

میگم نوشته ها رو بخون شاید بیشتر بسوزی:
1-گفتی چرا به ما و طرفدارامون اهانت میکنید و بزغاله و چه وچه میگید.ببینم این شما و دار و دستتون نبودید که به هرچی و هرکی که خواستید از روز اول شورش ها تون فحش دادید.نکنه ننجون من بود برعلیه رهبر و نظام و بسیج و سپاه و .... تو خیابونها شعار میداد؟
ادب مرد به ز دولت اوست اما این فقط برا مخالفای ماست؟ چشماتو واکن گرچه خیلی وقته کوری گرفتی!
2-دیدی و دیدیم که نظام چه مشروعیتی داره و وقتی اراده کنه چه تعداد هوادار میاره تو خیابون گرچه تو و اربابات خودتونو به خریت زدید و بازم بر طبل رسواییتون میکوبید.
3- چیه؟ چی شد یهو یاد محکوم کردن وقایع عاشورا افتادی؟ جمعیت فروپاشیده طرفدارات رو دیدی خواستی تحریکشون کنی؟می دونی با چند تا از کسایی که بهت رای دادن صحبت میکردم فحش بود که حوالت میکردن میگی نیست بیا تو خیابون ببین تیکه بزرگت گوشته!
4- اطلاعیت سرشار از ممزوج کردن حق و باطله و هدفش هم معلوم اما زهی از شعور که دشمنان این نظام داشته باشن! باز هم مشت بر سنگ میکوبی و زحمت ما میداری!!
United Kingdom
واقعا انسان از این همه بزرگواری , دلسوزی و درایت حیرت زده می شود!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
كسي منتظرت نيست.مي خواي بيا .مي خواي نيا.(كسي كه اشتبا هي به شما راي داد.)
Iran, Islamic Republic of
فكر ميكردم شما براي بازگشت.به دامان ملت .شروطي از ملت را اجرا مي كرديد.
Iran, Islamic Republic of
لیلا:
به راستی که اصرار و لجاجت در مسیر شیطان چه خوب میتواند از انسان یک ...
Iran, Islamic Republic of
اوه ایشان راه حل برون رفت میدهد.چرا اینقدر نا امید شده؟
چه بر سر سردار سبز ما آمد که با این لحن آرام و آشتی جویانه سخن میگوید؟!امید خود را از دست نده سردار.!!
Iran, Islamic Republic of
موسوی ، برای شرط گذاشتن خیلی دیر است
Iran, Islamic Republic of
به خدا این طریقه خبر رسانی یک سایت اصولگرا درباره این بیانیه نیست.
چرا اینقدر گزینش شده قسمت های مثبتش رو فقط گذاشتید؟
اقا تو رو به امام زمان اینجوری پشت اقا رو خالی نکنید پشت صدا و سیما رو که اینبار این جمعیتو کشوند توی خیابون جلوی جرس و جرس ها خالی نکنید.
به والله ازتون نمی گذریم اگر ذره ای دل مریض ها رو باز به سمت خوب بودن این ..... با این طرز کار بکشونید.
Iran, Islamic Republic of
خدا وكيلي موسوي در شرايطي است كه براي نظام اسلامي تعيين و تكليف كند ؟
Iran, Islamic Republic of
ژنرال توپخانه اش مهمات تمام کرده والا ....
Iran, Islamic Republic of
آقا اگه من بخوام رایم رو ازاین ... پس بگیرم باید چکار کنم.
یعنی آتش زدن پرچم های سید شهداو سنگ پرانی به نمازگزارهای ظهر عاشوراوشعار مرگ بر جمهوری اسلامی ومرگ بر ولایت فقیه وآتش زدن مغازه های مردم وکندن گاردریل اتوبوس واحد وکف وسوت جدیدا" جزو مراسمات محرم شده.
Iran, Islamic Republic of
باید سخن حق را شنید باز هم شما ....اگر افراطیون اجازه تفکر به مسئولین بدهند؟
البته منظور م.ح. از شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی همان ماهپاره های غربی هست.
Japan
اه؟ یعنی دولت قانونیه؟
یعنی قوه قضاییه و شورای نگهبان و غیره موردی ندارن دیگه
Iran, Islamic Republic of
آقای میرحسین ، بیت المال را هدر ندهید و بیانیه هاتان به دفتر خاطرات و آرزوهای مهال بسپارید.
Iran, Islamic Republic of
بابا طرف رفت هواپيما بدزده كسي تحويلش نگرفت گفت بذارين يك بوق بزنم.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من آقای میر حسین موسوی روش نشده بیاد عذر خواهی کنه شرط گذاشته
Iran, Islamic Republic of
آقا اين بنده خدا ها که اين بيانيه ها رو برای آقايون موسوی و کروبی تنظيم ميکنن، اصلا با هم هماهنگ نيستنا، کروبی ميگه اينا عمال حکومتی بودن که ميخواستن ما رو خراب کنن بعد اين يکی ميگه ملت خدا جوی، آدم ميمونه والااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
مهندس موسوی همیشه مرد شریفی بوده که البته اشتباهاتی داشته اند.
Iran, Islamic Republic of
صفت بارز آقای میرحسین از همان ابتدا دروغگویی بودو الان هم دروغ می گوید و این بیانیه به نوعی برای فرار از فشاریی است که این روزها متوجه وی است ، با دقت در عبارات به خوبی میفهیم هر عبارت آن مکری به همراه دارد
یعنی از نظر موسوی گفتن مرگ بر ولایت فقیه و آتش زدن خیمه امام حسین علیه السلام و سوت و کف تو روز عاشورا وخیلی کثافت کاریای دیگه راهپیمایی مسالمت آمیزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا از نظر موسوی مرگ بر ولایت فقه شعار تند نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وای بر تو موسوی عاقبت کارات همینه ذلیل و بد بخت میشی
Iran, Islamic Republic of
مردم تحویلش نگرفته اندداره شرط هم میزاره بابا میرحسین دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
ای مگس ( سران فتنه و حامیان داخلی و خارجی آنها ) عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می داری / مرگ بر منافق فتنه گر / خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است
Iran, Islamic Republic of
آقاي موسوي ما ... خورديم به شما راي داديم، ميشه ديگه از ما مايه نذاري بابا بذار ملت به كار و زندگي شون برسن مگه سرت درد ميكنه هي بيانيه ميدي يا نكنه واقعا عامل آمريكايي تا ملت رو دو شقه كني؟ كدومش؟
Iran, Islamic Republic of
موسوی از نظام است نابودش نکنید
Iran, Islamic Republic of
امروز که بیانیه آقای موسوی را می خواندم دوباره یاد آن جمله افتادم که می گویند هیچ کس باطل را صاف و پوست کنده سر دست نمی گیرد بلکه حق و باطل را به هم ممزوج می کند و آنگاه نتیجه ای باطل از آن می گیرد. او برای اثبات مدعیات خود درباره انتخابات طوری وضع اقتصادی کشور را ترسیم می کند که انگار تنها اوست که مشکلات را می فهمد و می تواند آنها را حل کند. کسی منکر آن نیست که به عملکرد دولت نقد وارد است مانند هر دولت دیگری اما این را هم باید در نظر گرفت که بسیاری از کسانی که دور و براو هستند سالهای بسیار درازی بر مصدر امور بوده اند و آنها هم باید در مورد این مشکلات پاسخگو باشند یادشان نیست چقدر منتقد داشتند و خم به ابرو نمی آوردند
او به جای آنکه به از اشتباهاتش که زمینه ساز حرمت شکنی روز عاشورا توسط عده ای معدود شد ابراز پشیمانی کند با پررویی تمام نیروی انتظامی را متهم به خاک و خون کشیدن مردم عزادار! در روز عاشورا کرده است . به این ترتیب ناشیانه دم خروس را بیرون داده و راه را برای اثبات همسویی آن حرمت شکنان با خودش هموار ساخته است. البته برای آنکه این افتضاح را تا حدی سرپوش بگذارد در گوشه ای هم گفته:حرمت شکنی اگر (دقت کنید اگر) در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست... نمی دانم این حرمت شکنی توسط افراد مریخی انجام شد یا آن منافقانی که با چراغ سبز او جرات حضور در صحنه را پیدا کرده اند واین غلط را کردند همانها که او آنها را "مردم بیگناه و عزادار" عاشورا می نامد
او در نامه اش به حقیقتی بجا نیز اشاره کرده است و گفته : وضعیت کشور امروز چون رودخانه خروشان و عظیمی است که سیلابهای تند و حوادث گوناگون باعث طغیان و گل آلود شدن آن شده است... حقیقتا حرفی درست زده است حقیقتا حسین (ع) رودخانه ای را درست کرده که چهره چهره گریم کرده منافقان را می شوید و آنانکه فکر کرده اند مردم به خاطر نان و آب دست از حسین زمان خواهند شست بدانند تا خون در رگ یکی از عاشورائیان زمان است نخواهند توانست با قلدری حرف غیر قانونی خود را به کرسی بنشانند عمر سعد چهره منافق و قدرت طلبش را در عاشورا با تکبیر و تهلیل و قرآن و... پوشاند برعلیه قرآن ناطق شوراند پس عجب نیست که امروز بعضی نامه هتاکانه خود را السلام علیک یا اباعبدالله هم شروع می کنند و حامیان هتاک خود "عزادار " بنامند و بر علیه حسین زمان بشورانند
Iran, Islamic Republic of
بر خود می بالم که به قرزند خمینی کبیر فرزند اسلام و عدالت رای دادم نه به مقدس نما هایی که با فریب و نیرنگ قرآن بر نیزه کرده و بر مردم عوام که عقلشان در چشمشان است سوار شده اند
امام عزیز کجایی که ببینی اون نا اهلانیکه می گفتی اکنون سوار بر انقلابت شده اند
حیف صد افسوس
Iran, Islamic Republic of
موسوی ثابت کرد که مرد خود گذشتگی است همانند حسین زهرا خود را فدا میکند تا عوام الناس مردم از فتنه سران آگاه شوند
Iran, Islamic Republic of
موسوی آبروی هرچی ایرانی بود رو امسال از بین بردی کشور رو به هم خوردی حالا هم مثل گربه دستت به گوشت نمی رسه می گی فلان
خاک...
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم تمامی خواص اصلاح طلب با اعلام موضع خود به این قائله و اشوب ها خاتمه داده و جوابی محکم به دشمنان ملت ایران بدهند(البته با اوضاع فعلی انجام چنین امری برای انها کاملا بعید بنظر میرسد)
Iran, Islamic Republic of
عزیزان متن فوق اولین انشای حسین بود 4 ساله از تهران که به جای رسیدن به دست خاله شادونه سر از جهان در آورده.
Iran, Islamic Republic of
حضرت ااقا!!!! جمعیت 1000 نفری میشه شبکه های وسیع !!!!
پس مردم روز 4 شنبه انقلاب میشند جهان وسیع !!!! بازم زیادی ...!!! حداقل قبل بیانیه ها کمتر ...
Iran, Islamic Republic of
همینکه خوابو از چشمای کورتون!! گرفته کافیه
Iran, Islamic Republic of
چه كسي گفته موسوي مهندس است؟ ايشان بيشتر به فيلسوف ها
مي ماند تا مهندس ها!
شروط راهگشاي ايشان بسيار مرا تحت تاثير قرار داد!

مردم ايران توجه داشته باشند كه سوت و كف و هلهله را طرفداران عمه بنده كشيده اند كه هيچ ربطي به فيلسوف موسوي ندارد!

در ضمن متذكر ميشوم كه تخريب اموال عمومي توسط شوهر عمه بنده صورت گرفته و ايشان مسوليت اين كار را به عهده گرفته اند و باز هم به فيلسوف موسوي ربطي نداره!

كرامت انساني را ياد بگيريد كه زير بار هيچ حركت غير اخلاقي نمي رود!!!!!
United Kingdom
خدا میر یزید را لعنت کند!
حالا فهمیده که دولت قانونی است؟ از کجا فهمیده؟
رضایی که دم از وحدت با این " سیاست باز ..." می زند، بر چه اساسی این حرف را می زند؟ محور این وحدت چیست؟ این مردک که قانون اساسی را قبول ندارد!!
این ... جز فتنه آفرینی تا کنون چه کرده؟
آیا نباید از ملت عذر خواهی بکنه؟ آیا خون هایی که به خاطر فتنه آفرینی این "جاه طلب از خدا بی خبر " بر زمین ریخته شد چه می شود ؟ رنج هایی که مردم کشیدند چه می شود؟ آبروی ایران و نظام و انقلاب چه می شود؟
لعنت ابدی خداوند بر این پیر ... و ...
Iran, Islamic Republic of
میرحسین جان مادرت بی خیال ما شو .قربانت بشم -فدات -جیگر- عسلم - عزیز دل برادر -بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس موسوی. کاش مسولیین از این فرصت استفاده کنند
Spain
فکر کنم آقای علم الهدی فحش بزغاله گوساله را نباید به ما می گفت.
شما که فرق پیشنهاد را با شرط نمیدانید.
Iran, Islamic Republic of
چند نكته به ذهن مي رسه :
1- موسوي اينقدر بزرگ شده كه مي تونه براي ملت و ولايت شرط بزاره ؟
2- ايشان كور تشريف دارن نديدن ملت و جمعيت ميليوني رو .
3- چرا گوششون رو باز نكردن : " موسوي ، كروبي اين آخرين پيامه "
4- چرا كسي كه 2 ساعت تو جبهه نبوده اعلام آمادگي براي شهادت مي كنه .
5- و ....
Iran, Islamic Republic of
من نمىدونم.؟ چرا افرادي ادب رو فراموش كردن.با شما هستم كه نظر ميدن.
ما طرفداراي آقاي مهندس مير حسين انقلابي هستيم.نه منافق.ما مسلمون هستيم نه گوساله.ما هم راى داديم چون انقلابي بوديم.چرا ما رو به هر اسمي كه دوست دارن صدا ميكنن.از خيلي ها گله داريم....
چرا آقاي موسوي رو الان ضد انقلاب ميدونن؟؟؟
اين انقلاب به وسيله امام و شهيدان و مردم آزاد٥ به دست امد_ خواهش ميكنم خرابش نكنين با اين جوي كه درست كردين_برادر كشي نكنين ما همه ايراني هستيم .
واقيعتو زمان آشكار ميكند پس عجله نكنيد_
Iran, Islamic Republic of
بابه یکی به این راهپیمایی انقلاب نشون بده شاید از توهم در اومد . البته با این بیانیه نشون داد داره از توهم در میاد .این همه گفت تسلیم این صحنه آرایی نمی شم ولی حالا مثل اینکه بعد از اون راهپیمایی عاشورا که دید چقدر از اراذل دنبالشن به خاری افتاده تسلیم این صحنه آرایی شده!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اون دوستانی که میگن که گوساله نیستند پس من بسیجی توله سگ هستم که شما ها میگفتید توله سگای ... !!!
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم جناب مهندس موسوی چی تو سرش میگذره!!!
اگه بخوایم مثبت فکر کنیم این بیانیه نوعی عقب نشینی از مواضع قبلی و ایشونه و شاید بشه امید داشت که به راه ملت برگردن!!! اگه بخوام مثبت فکر کنیم ها!
اگه بخوایم منفی فکر کنیم این بیانیه عوام فریبی بیش نیست برای آنها که سطحی فکر میکنند!!! و ایشون هیچ عوض نشده و فرجی هم در کارش حاصل نمیشه!
و اگه بخوایم گیر بدیم میتونیم بگیم چرا سخن امام را تحریف کردی مهندس!
ولی اگه بخوایم ولایت مدار باشیم باید به حرف حضرت آقا امام خامنه ای دامت برکاته گوش بدیم مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی!!! یعنی باید اگه قراره پشیمون شن و برگردن به خط ملت نباید تند برخورد کنیم.
در ضمن دوستان عزیز به فرموده آیت الله جوادی آملی حساب اغتشاشگران و ... از معترضین جداست! لطفا بین اینا فرق بذارین که بازم میرسیم به حرف رهبری بر جذب حداکثری!
ما اگه پیرو ولایتیم باید تو عمل هم نشون بدیم! سخنرانی های رهبری تو سایتشون هست یه نگاهی بندازین بد نیست!
یا علی مولا
Iran, Islamic Republic of
سلام
بیانیه باید زودتر منتشر میشد تا بعضی ها اینهمه فکر غلط در مورد یک نهضت نکنن
اقایون جنبه داشته باشید ....اگر چیزی بر میل شما نیست غلط که نسیت ما همه یک قران داریم و یک دین البته کسانی که قران خوانده باشن میفهمن که ...با فریب کاری نمیشه ادامه داد
شما هر چه دوست دارید ما را صدا کنید ضد ولایت فقیه امریکایی انگلیسی اجنبی منافق خس و خاشاک ... اخرش چه باید به خدا جواب بدهید اگر ما به قول شما شورش کردیم و فتنه گر هستیم ایا تا به حال توی اینه به خودتان نگاه کردید یا از خودتان راضی هستید ...؟زیاد فکر نکنید حتما میگید بله راضی هستیم ولی خدا را فراموش نکنید که اون بالا هست و داره نگاهت میکنه
Iran, Islamic Republic of
حالا که همه غلطی کردی داری حرف می زنی؟
Iran, Islamic Republic of
موسوی دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
ببینم الان قوه قضاییه منتظر چیست؟
توبه که نکرد ! بیانیه هم میدهد!
به خدا اگر نظام باز با این آدم مماشات کند به عدم وجود عدالت در این مملکت یقین پیدا میکنم
اگر شرایط اینطر پیش برود بنده به عنوان یک ایرانی در اولین فرصت این کشور را ترک میکنم تا بیش از این خون دل نخورم
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی، دقیقا همینطور است که شما می فرمائید. زیرا کنترل اوضاع از دست شما در رفته است و رفتارهای ناهنجار شما زمینه را برای ضد انقلاب فراهم آورد تا در این مملکت به نام شما آشوب و بلوا به پا کنند و حالا اگر شما هم نفرمائید آنها کار خودشان را با سوء استفاده از نام شما انجام می دهند و اگر شما بفرمائید که نکنند، باز هم آنها کار خوشان را می کنند. زیرا بنای آنها بر بر اندازی نظام است و شما عامل و باعث آن می باشید و بایستی در برابر تمام تخریبهاییکه اینها انجام می دهند، پاسخگو باشید و شما خواسته و ناخواسته به عامل دست توطئه گران و استکبار جهانی و مزدوران داخلی آنها تبدیل شده اید.
Iran, Islamic Republic of
موسوی هر وقت از دست فتنه های زنش راحت شد حق شرط گذاشتن داره.
Iran, Islamic Republic of
وقاحت تا کجا؟ آقای موسوی عده ای اراذل و اوباش روز عاشورا را مردم خطاب می کند و از آنها حمایت می کند ولی میلیونها مردمی را که در روز چها شنبه در اعتراض به رفتارهای ناهنجار این عده قلقل تظاهرات کردند نه تنها نمی بیند، بلکه آنها را محکوم می کند و مردم به حساب نمی آورد. این است که خداوند ما را از افتادن در ورطه دنیا پرستی و حب جاه و مقام نهی می کند و همواره ما را به ساده ریستی سفارش می کند. این چنین است که انسانهای جاه طلب و قدرت پرست، حق را باطل و باطل را حق می کنند و برای دو روز تکیه زدن بر قدرت دنیایی، نه تنها سوابق گذشته خود را می فروشند بلکه آخرت را نیز از دست می دهند. باید برای این افراد ضعیف و زبون دعا کرد و برای آنها هدایت به صراط مستقیم آرزو کرد.
Iran, Islamic Republic of
پس موضوع تقلب كشك بود .موسوي بدنبال چه بوده وهستي .چرا درس نميگيريد؟!
زنهار مزن دست به دامان گروهي
كز حق ببريدند و به باطل گرويدند.
مگر نشنيده اي :
هردست كه دادند همان دست گرفتند.
هر نكته كه گفتند همان نكته شنيدند
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی حرکت زشت و ناهنجار عده ای اراذل و اوباش و مزدور اجنبی را در روز عاشورا خود جوش اعلام می کند. واقعا ایشان اینقدر از مرحله پرت و از غافله عقب هستند که تبلیغات چند روز گذشته آنها و دعوت تمام سایتهای ضد انقلاب خارجی و حمایت تمامی استکبار و مفاسد دنیا از ایشان را نمی بیند. کدامیک از اینها عزادار بودند؟ کدامیک آنها وسایل عزاداری همراه داشتند؟ اینها نمادهای عزاداری را هم سوزاندند و تخریب کردند. اینها صرفا برای ایجاد بلوا و آشوب و تخریب، سازماندهی شده بودند و با برنامه قبلی و حمایتهای همه جانبه و وسایل ترور برای ایجاد جو رعب و وحشت به میدان آمده بودند و هدفی جز گرفتن کشته و مظلوم نمایی نداشتند و چون با مدارای نیروی انتظامی مواجه شدند، خود دست به ترور و کشتار زدند تا صحنه هاو عکسهای لازم را برای تلویزیونهای ضد انقلاب و استکبار جهانی فراهم نمایند.
United Kingdom
موسوی اول خودش جواب ملت دولت مجلس قوه قضائیه رابدهد بعد برای بقیه تعیین تکلیف کند
Iran, Islamic Republic of
اگه يه مرد تو اين مملكت باشه موسويه و بس ... معجزه هزاره سوم ياد بگيره
موسوی ننگت باد ابروی کشور رو بردی
Iran, Islamic Republic of
ایشون گفته مردم در پی حمایت جنبش سبز بصورت خودجوش به خیابانها میریزند(نقل به مضمون). یکی نیست بگه اولا تعدادی را که در روز عاشورا آنهمه توهین به مقدسات کردند به کل مردم ایران تعمیم ندهید، ثانیا با داشتن رسانه هایی نظیر بی بی سی که تریبون شما و همفکرانتان شده، به گونه ای که هر بیانیه شما و کروبی میدهید قبل از رسانها هی داخلی اول در بی بی سی اعلام میشود ، نمیتوانید مدعی شوید این عده خودجوش به خیابانها می آیند. این عده با فرمان پذیری مستقیم از این رسانه های آنور آب که رفقای شما نظیر مهاجرانی و مخملباف و ... در آنها هدایت جریان مطبوعتان را به عهده دارند، دست به این هتاکیها میزنند.
شما حتی حاضر نشدید علی الرغم آگاهی از محتوا و ماهیت اصلی عده ای که این روزها داعیه حمایت از شما را دارند، وآنگونه که میدانید و میدانیم به همه مقدسات این مردم که در امام حسین خلاصه میشود،توهین کردند،آنها را محکوم کنید،بلکه این عمل را توجیه میکنید که عکس العمل ترورها و از پل انداختن ها و ... میباشد. هر چند که همه میدانند
ان اقدامات کار اراذلی بود که خود را حامی شما مینامیدند، ولی آیا حتی اگر حرف شما را بپذیریم، آیا این توجیهی برای توهین به حرمت و شان اباعبدالله با هلهله و سوت و کف و آتش زدن هیئت ها میشود؟شما را چه میشود آقای موسوی.
پیشنهادهایی داده اید که ناشی از تداوم جو زدگی و توهم ادامه دار شماست. شرط و شروط گذاشته اید. اصلا شما در چه قامی هستید که برای مسئولان تعیین تکلیف میکنید. 30 سال در این مملکت انتخابات برگزار شد و 16 سال آن با همین ساز و کارهایی که امروز شما انها را ناکارآمد میدانید، نزدیکان شما(هاشمی و خاتمی) رئیس جمهور بودند.چطور آنموقع این قوانین و ساز و کار ناکارآمد نبود، امسال که شمارای نیاوردید،ناکارآمد شد؟
هر چند که پیشنهادهای شما ، کاملا مغرضانه و غیر معقول به نظر میرسند، ولی فهوای کلام شما در این پیشنهادها نشان میدهد که به آخر خط رسیدید و متوجه شدید که دیگر کاری نمیتوانید از پیش ببرید. وگرنه اگر کوچکترین راه دیگری را برای خود متصور میشدید، این بیانیه آخر را که به نوعی التماس برای پایان بخشیدن به اتفاقات اخیر است، ارائه نمیکردید.
امیدوارم سایت محترم جهان منتشر کند.
Iran, Islamic Republic of
دوستی که گفته طرفدار موسویه منم به شما احترام میذارم چون هموطنمی ولی چرا آقای موسوی حسابشو از کسانی که روز عاشورا اومدن و حتی با عزادارا درگیر شدن ( از آتیش بازی و ... بگذریم ) چرا نمیاد اعلام برائت کنه ؟ برای ما هوادارای آقای موسوی عزیزند و من هیچ توهینی در موردشون رو نمیپذیرم اما نمیتونم کارهای آقای موسوی رو قبول کنم !
Iran, Islamic Republic of
شاید کمی دیر اما همه حقایق روزی هویدا می شود...
پیشنهاد می دم به همه دوستان که نه افراط کنند نه تفریط... هیچ کس مطمئن نباشه که مطلقاً حق با حزب خودشه...
ضمناً مقابله با جهال زمان کار سختی هست که من برا میرحسین در این از خدا طلب صبر می کنم..
در ضمن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟؟مگه ما خودمون کوریم یا هیچی نمی فهمیم که باید رسانه های غربی ما رو تحریک کنند...
یه سر توی خیابون بزنید... به جیبتون نگاه کنید... درآمد مردم رو ببینید..
اونوقت می فهمید میرحسین چی میگه!!
میرحسین ها ، خمینی ها، امیرالمومنین ها ، میرزا کوچک خان ها... و هزاران نمونه دیگر همه با جاهلان افراطی عصر خود سرکار داشتند...
نه BBC نه VOA نه IRIB نه هیچ رسانه دیگه ای معیار نیست چون همه دروغ می گن... معیار عقل و وجدان و واقع بینی و دیگر هیچ...
... من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت....یا علی
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به دوستی که فرمودن بیانیه های میرحسین قبل از پخش در رسانه های داخلی در BBC پخش میشه!!!
دوست عزیز شما یا خوابی یا خودت رو زدی به خواب!
مگه رسانه مثلاً ملی ما جایی برای منتقدان نظام هم باز گذاشته؟؟ چه برسه به این که بیانیه منتقدان دلسوز نظام رو پخش کنند؟
رسانه ما فقط محل مانور کسانی است که خودتان بهتر می دانید!
کدام اخبار انتقادی از عملکرد عمال نظام از رسانه ما پخش می شود؟
لطفاً در کامنت های مربوط به این بحث جک ننویسید... BBC خود به این بیانیه ها دسترسی پیدا می کند... همانطور که به سایر اخبار دست پیدا می کند...
خدا به داد هر کس خواهد رسید جز کسانی که در اعمال خود افراط می کنند یا تفریط.
سوال این استکه چرا مجنون شده اید و فقط پیچش مو را می بینید؟؟
چرا مدعی هستید که همه سران نظام بالاخص سران ارشد و بزرگ عملکردی بی نقص دارند؟
در همه ادوار حتی میرحسین حتی هاشمی حتی رفسنجانی که من به همه آنها ارادتی ویژه دارم نیز بری از خطا نبوده اند... جالب این است که می گویید عملکرد حکام فعلی بی نقص است و همین دیدگاه محور تمام چالش ها ست و عامل مناقشات این است که حکومت آغوش خود را برای منتقدان خود باز نگذاشته است...آیا کسی هست که این نکته بدیهی را منکر شود؟
این اریکه قدرت برا هیچ کس مادنی نیست که این همه سودا گری بر سر آن روا می دارند...
یا علی...
United Kingdom
قابل توجه افرادي كه هنوز در دروغگويي صدا و سيما ونظام شك دارند. يك سوتي بزرگ كه شايد كسي به آن توجه ندارد:. اگررژيم راست ميگويد كه در كشتن مردم در روز عاشورا دست نداشته است چراازاين جنايات براي اثبات بي دين بودن اغتشاشگران استفاده نكرد اين اعمال بسي بدتر از سوت زدن وكف زدن در روز عاشوراست. اگررژيم دركشتارروزعاشورادست نداشت جا داشت كه به عنوان يك حكومت مردمي با بازماندگان ابراز همدردي كند وگزارشي دراين زمينه پخش كند
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتت كنه مير.حماقت تا كجا؟