دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

اکبر گنجي: خدا مرده است

شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 91582
پارسانيوز NewsParsa‌ نوشت؛ اكبر گنجي يكي از نويسندگان و تئوري پردازان جريان اصلاحات و عضو حلقه فكر 5 نفري جنبش سبز – كه به گفته عطاء الله مهاجراني نقش ابوذرهاي ميرحسين موسوي را ايفا كرده و ترجمان خواسته‌هاي واقعي او در خارج كشور هستند – با انتشار مقاله‌اي در وب سايت بي بي سي ، ضمن نسبت دادن ادعاهاي بي پايه اي به امام خميني(ره) ، تاكيد كرد: آيت الله خميني مطلوب پيروان آيت‌الله خامنه اي است و اين دو نه تنها نمي توانند الگوي جنبش سبز باشند بلكه در برابر آن قرار گرفته اند.
اكبر گنجي در يادداشت خود با اشاره به تاكيد اصلاح طلبان و اصولگرايان بر پيروي و دنباله روي از امام خميني(ره) آورده است: «در نزاع هاي سياسي ماه هاي گذشته، اصلاح طلبان و اصول گرايان خود را پيرو آيت الله خميني و طرف مقابل را مخالف نظرات و آراي او قلمداد كرده و مي كنند. در ماه هاي گذشته هر جا سخنراني يا گفت و گو داشته ام، هميشه با اين پرسش روبرو بوده ام: با توجه به رويدادهاي دهه اول انقلاب، پيروي از آيت الله خميني چه معنايي دارد؟ اگر استناد به آيت الله خميني روا باشد، كدام طرف واقعاً پيرو اوست و كدام طرف ميراث او را بر باد داده است؟ جنبش سبز چه رابطه اي با ميراث آيت الله خميني مي تواند داشته باشد؟»
عضو اتاق فكر 5 نفره فرقه سبز در ادامه اين يادداشت اهانت آميز ، با تفسير به راي و تاويل هاي غيرعلمي و غيرمنطقي از بيانات امام خميني(ره) به زعم خود تطورات انديشه اي ايشان را مورد بررسي قرار داده و با اعلام مرگ خدا(!) ادعا كرده است: « آيت الله خميني دولت را جانشين خدا كرد. دولت كه در نظريه ي پيشين او،محدود و مشروط به احكام فقهي بود،رها و مطلق شد. او خداي جديد و شارع قوانين است. حق دارد كليه ي احكام و فرامين عبادي و غير عبادي خداي متشخص انسانوار سلطاني را تعطيل كند،احكام و فرامين جديد وضع كند،متمردان و مخالفان را تنبيه و مجازات كند، تابعان و دوستان را پاداش دهد.»
به گزارش پارسانيوز NewsParsa‌ وي در ادامه هتاكي خود مدعي شده است: «آيت الله خميني دولت را جانشين خدا كرد. اما خداي جديد،فقط جبار و مكار و رعب آور و دروغگو بود و هست. در حقيقت او همان لوياتان توماس هابز است. اين خداي جديد مجاز است به مخالفان اتهام هاي بلادليل بزند. كارهاي پيشين خود را انكار كند و افراد را به قعر جهنم بسپارد. پشيمان باشد كه چرا همه مخالفان را به طور انقلابي در ميدان هاي بزرگ كشور از چوبه هاي دار آويزان نكرده است.»!
گنجي در پايان يادداشت خود كه بر تارك سايت بنگاه خبرپراكني انگليس(بي بي سي) نقش بسته ، در پايان ضمن رد هرگونه نسبت بين امام خميني(ره) و جنبش سبز ، تصريح كرده است:« آيت الله خميني كه ولايت "فقه " را تئوريزه مي كرد، مقتداي فقهاي سنتي است. آيت الله خميني كه "ولايت مطلقه فقيه " را تئوريزه و آن را به خداي جديد تبديل ساخت، مطلوب پيروان و مريدان آيت الله علي خامنه اي است. اين دو آيت الله نه تنها نمي توانند الگوي جنبش سبز باشند، بلكه در مقابل جنبش سبز قرار گرفته اند. سبزها به عرصه عمومي آمدند تا نشان دهند كه حاضر به پرستش اين خدا نيستند.»!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *