شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سانسور مهمترین خبر قرآنی در خبرگزاری قرآن

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 141083
خبرگزاری قرآن «ایکنا» در اقدامی تأمل برانگیز از انتشار اخبار مهمترین رویداد قرآنی کشور یعنی بیست و پنجمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور خودداری کرد.
به گزارش خبر دانشجو، در کمال تعجب تنها خبرگزاری که باید مرجع اخبار قرآنی دیگر خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی و سایت های خبری باشد، در حالی که با بودجه کشوری اداره می شود، از انتشار بزرگترین مراسم قرآنی آن هم در سطح ملی طفره رفته و پس از سانسور کامل اخبار این جشنواره قرآنی باشکوه در طول برگزاری آن، پس از خاتمه این جشنواره بدون کوچکترین اشاره ای به ابعاد و حسن برگزاری و جزئیات آن، صرفا به انتشار نام برگزیدگان جشنواره قرآنی اکتفا كرد.

این سانسور خبری بی سابقه در حالی رخ داده که عملکرد مشکوک ایکنا تا کنون با اعتراض های شدید اهالی قرآن مواجه شده است.

پشت پرده ماجرا

جشنواره های ملی قرآن دانشجویان کشور تا کنون به مدت شش سال و همایش های قرآنی قریب به 19 سال توسط جهاددانشگاهی به صورت متمرکز برگزار می شده است که امسال از چنگ انحصار این نهاد خارج شده است.

اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل تمرکززدایی امور و دوری از تک سلیقگی، با تاسیس شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی دانشگاه ها به ریاست مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، برنامه ریزی و تصمیم گیری در بخش امور قرآنی همه مراکز آموزش عالی را به این شورا واگذار می کند.(مصوبه 575 شورا عالی انقلاب فرهنگی)

طبق آیین نامه مصوب این شورا (شوراي هماهنگی فعالیت های قرآنی دانشگاه ها) دستگاه ها و نهادهای مرتبط با دانشگاه ها که علاقه مند به برگزاری این جشنواره هستند، می توانند با اعلام آمادگی و رای این شورا اجرای این مراسم ملی و دانشگاهی را به عهده گیرند.

در این راستا سال گذشته با اعلام آمادگی وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان بسیج دانشجویی برای اجرای این جشنواره، رأی و نظر شورای هماهنگی فعالیت های قرآني دانشگاه ها، جهت اجرای جشنواره بیست و پنجم به وزارت بهداشت داده شد.

جهاددانشگاهی در این موضوع با جبهه گیری از همکاری و ارائه تجربه 24 ساله خود به مسئولان اجرای جشنواره امسال سر باز زده و این موضع گیری به خبرگزاری ایکنا (متعلق به جهاددانشگاهی) هم منتقل شده است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *