دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۵
تجمع دانشجويان مقابل سفارت عربستان؛

"خشم مقدس " دانشجويان عليه آل‌سعود و انتقاد از ديپلماسي كم‌تحرك دولت

این بیداری اسلامی است
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 162288
"خشم مقدس " دانشجويان عليه آل‌سعود و انتقاد از ديپلماسي كم‌تحرك دولت

 
دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در اعتراض به كشتار مردم بحرين توسط آل‌خليفه و آل‌سعود در مقابل سفارت عربستان‌سعودي در تهران تجمع كردند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در اعتراض به كشتار مردم مظلوم بحرين توسط دولت‌هاي آل سعود و آل‌خليفه از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ۲۲ فروردين در مقابل سفارت كشور عربستان‌سعودي در تهران تجمع كردند.

از ابتداي برگزاري اين تجمع نيروي انتظامي با ايجاد دو حصار امنيتي از ابتداي خيابان ورودي به سفارت عربستان اين محدوده را بسته‌ بود و دانشجويان در چند صد متري پايين‌تر از سفارت عربستان تجمع خود را آغاز كردند.

تجمع‌كنندگان با سر دادن شعارهاي "مرگ بر آمريكا "، "مرگ بر انگليس "، "مرگ بر اسرائيل "، "مرگ بر آل‌سعود "، "هيهات منه الذلة "، "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد "‌، "الشعب يريد الاسقاط آل‌سعود "، "زمين پاك بحرين جاي آل‌سعود نيست "، "آل‌سعود جبار است، مردم بحرين از او بيزار است " و با در دست داشتن پلاكارد‌هايي با مضامين "باي ذنب قتلت "، "الموت آل‌خليفه و آل‌سعود "‌، "يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا "، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن " و "نسل‌كشي مسلمانان متوقف شود " نسبت به كشتار مردم بحرين توسط دولت‌مردان بحريني و عربستاني اعتراض كردند.

دانشجويان تجمع‌كننده در مقابل سفارت عربستان تصاويري از شهداي مردم كشور بحرين را در دست داشتند و همچنين به نشانه حمايت از مردم كشورهاي بحرين، مصر و تونس پرچم اين كشورها را در دست داشتند.

تجمع‌كنندگان در اين تجمع بر روي سنگ‌فرش‌هاي خيابان منتهي به سفارت عربستان جملاتي با مضامين "آل‌سعود خيانت‌كار است "، "الموت وهابي "، "الموت اسرائيل "‌ و "الموت آمريكا " را نوشتند.

* طهمورثي: لشكركشي ارتش عربستان‌سعودي به كشور بحرين با دستور مستقيم آمريكاست

در اين تجمع اسماعيل طهمورثي سخنگوي جنبش دانشجويان جهان اسلام در سخناني گفت: حركت جنگي آمريكا در ليبي، بحرين، يمن و سومالي نشان از شكست طرح‌هاي اين كشور و متحدانش در منطقه است.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: آمريكا تلاش دارد با فرسايشي كردن خيزش‌هاي مردم منطقه اين حركت‌هاي مردمي را از ميان ببرد اما مردم كشورهاي ليبي، بحرين، مصر و... تا ايجاد خاورميانه اسلامي از پاي نخواهند نشست.

طهمورثي بيان داشت:‌ ما حج عمره آمريكايي نمي‌خواهيم و خواستار برپايي حج عمره ابراهيمي هستيم.

سخنگوي جنبش دانشجويان جهان اسلام خاطرنشان كرد: دستگاه ديپلماسي كشورمان ظاهراً مصلحـت‌گراست و براي خود در قبال سكوتش دلايلي دارد اما خطاب ما دانشجويان به محضر رهبر معظم انقلاب است كه "ما سربازان شما اينجا جمع شده‌ايم و منتظر اشاره و فرمان ولي امر مسلمين هستيم. "

* حضوري: دانشجويان مسلمان به دنبال ايجاد اتحاد در ميان مسلمانان جهان هستند

مصطفي حضوري مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق‌(ع) در ادامه اين تجمع با اشاره به اينكه امروز ابرقدرت‌هاي جهان رو به زوال و نابودي هستند، گفت: حدود ۳۱ سال از انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد و مردم كشورمان همچنان پاي آرمان‌هاي امام‌خميني(ره) و مقام معظم رهبري ايستاده‌اند و خون‌هاي جوانان خود را تقديم اين انقلاب كرده‌اند.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد:‌ خون ملت فلسطين به هدر نرفته است و اكنون پرچم اين كشور در دستان تمامي مسلمانان جهان به اهتزاز درمي‌آيد.

در ادامه اين تجمع، دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران به نشانه حمايت از ملت فلسطين پرچم بزرگي به ابعاد ۱۰ متر را بر روي دستان خود به اهتزاز درآوردند.

دانشجويان تجمع‌كننده در اعتراض به سياست‌هاي دولت‌مردان آمريكا پرچم اين كشور را در مقابل سفارت عربستان‌سعودي به آتش كشيدند.

در ادامه اين تجمع كردلو نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي كشور در سخناني خواستار آزادي دانشجويان مشهدي شد. اين دانشجويان روز جمعه ۱۹ فروردين‌ماه در اعتراض به جنايات آل‌سعود در مقابل كنسولگري عربستان در شهر مقدس مشهد تجمع كرده بودند كه توسط نيروي انتظامي بازداشت شدند.

*محمدي: آل‌سعود تامين كننده منافع آمريكا در منطقه است

رامين محمدي دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت از ديگر سخنرانان اين تجمع دانشجويي بود و گفت: حاكمان كشورهاي ليبي، بحرين و عربستان سعودي غلامان حلقه‌ به گوش آمريكا هستند.

در اين تجمع دانشجويي چند تن از دانشجويان دختر بحريني كه در دانشگاه‌هاي تهران مشغول به تحصيل‌اند نيز شركت داشتند.

دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت عربستان‌سعودي در حالي كه پرچم كشور فلسطين را در ابعاد ۱۰متري در دست داشتند، براي پيش‌روي به سمت سفارت عربستان حركت كردند كه نيروي انتظامي در رينگ اول امنيتي خود از پيش‏روي دانشجويان به سمت سفارت عربستان جلوگيري كرد.

دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در ادامه تجمع خود خواستار اين شدند كه مسئولان امر خيابان منتهي به سفارت كشور عربستان سعودي را در تهران به خيابان "شهداي بحرين " تغيير نام دهند.

در پايان تجمع دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، در بخش هائی از بيانيه پاياني تجمع‌كنندگان آمده است:
زبان‌ها و گفتارها و قلم‌ها عاجز است از شكر پيروزي‌هاي پي‌درپي ملت‌هاي مستضعف جهان در مقابل ستم‌‌پيشگان كافر كه پس از پيروزي ملت مسلمان ايران در مقابل استكبار، امروز شاهد بيداري اسلامي هستيم.

و امروز دانشجويان مسلمان ايران كه خطر انحراف اين خيزش اسلامي را از سوي دول غربي و صهيونيسم خشن‌تر از فاشيست مي‌بينند، فرياد انقلابي خود را طبق بندهاي زير در مقابل سفارت دولت آل‌سعود خبيث اعلام مي‌دارد: 

بيداري امروز مردم مسلمان و مستضعف كشورهاي منطقه در مصر، ليبي، تونس، يمن، عربستان و بحرين حاصل تجربه‌هاي تلخ امت اسلامي در طي قرن گذشته است كه با شعارهاي وارداتي دموكراسي برگرفته از تمدن رو به زوال غرب هيچ‌گاه به پيروزي نرسيد و فهميده‌اند كه رمز رهايي آنان از طمع‌هاي كركس‌هاي غربي و وعده‌هاي پوچشان، وحدت كلمه و زبان فطرت بشري است كه«قولوا لا اله الا الله تفلحوا».
امروز شعارهاي الله‌اكبر و نمازهاي باشكوه جماعت انقلابيون در ميدان‌هاي اصلي شهر، تجمع اعتراض‌آميز در مقابل سفارت رژيم مجعول صهيونيستي نشان از پيشروي در همين مسير است و اين وعده الهي است كه«ان‌ تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامك». 

ما به كسي كه خود را خادم‌الحرمين مي‌نامد، هشدار مي‌دهيم كه بيش از حد در منجلاب اقتصادي و نفتي سرمايه‌داران صهيونيست و دولت‌هاي غربي سلطه‌گر به ويژه آمريكا فرو رفته‌اي و راه بازگشتي نيست و به زودي تخت پادشاهي آل سعود فرو خواهد ريخت چرا كه اين گفتار خداست. 

خطاب انتهايي اين بيانيه به سوي مسئولان سياست‌خارجي جمهوري اسلامي است. آيا مسئولان محترم اين حوزه، نداي بيداري اسلامي مردم منطقه را نشنيده‌اند؟ آيا اعتراف بيگانگان به خصوص سياست‌پردازان غربي به اين مطلب كه اين خيزش اسلامي ملهم و منشعب از انقلاب اسلامي است را ملاحظه نموديد؟ آيا اعتراض چندين هزار نفري مردم مصر در مقابل سفارت رژيم غاصب صهيونيستي را مشاهده ننموديد؟ آيا فرمان امام خامنه‌اي(مدظله) عالي‌ترين مقام نظام و مرجع و مقتداي آزادگان جهان مبني بر هدايت و مراقبت از اين حركت و زلزله گسترده اسلامي را به درستي درك نموديد؟ پس علت اين همه سستي و تعلل در سياست‌گذاري و اقدام به موقع چيست؟ به هوش باشيد كه اگر اين حركت كند باشد و اظهارنظرهاي خلاف اوامر رهبري ادامه داشته باشد خواهيد ديد كه امت بصير و دانشجويان پيرو روح‌الله كبير واكنش مناسبي را نشان خواهند داد.

پس از قرائت بيانيه پاياني، تجمع‌كنندگان محل تجمع را ترك نكرده و به سمت سفارت عربستان سعودي در تهران ۶ الي ۷ كوكتل مولوتف پرتاب كردند و تلاش دانشجويان براي نصب پرچم حزب‌الله روي سر در سفارت عربستان با دخالت مأموران نيروي انتظامي ناكام ماند. نيروي انتظامي با منفجر كردن نارنجك صوتي به دنبال متفرق كردن دانشجويان خشمگين بود.

اين تجمع سرانجام پس از دقايقي درگيري دانشجويان با نيروي انتظامي پايان يافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امروز آرایش صحنه سیاسی جهان طوری شده که دیگه همه مواضعشون مشخص شده و به قول احادیث که می فرماید شیطان در آخرالزمان غلیظ می شود امروز شیاطین جهانی با پررنگ شدن افکار و سیاست های شیطانیشون برای دل های روشن ضمیر غلیظ شدن و مورد تنفر عموم مردم جهان قرار گرفتن
سیاست یک بام و چند هوای استکبار جهانی به رهبری امریکا با استفاده بی محابا و علنی از مهره های دست نشانده اش در منطقه با توحش و بی رحمی مشغول قلع و قمع کردن ملتهای بیدار شده توسط اسلام و یک دل شده برای رها شدن از زیر بار ستم حکومت های دست نشانده، است و لازمه همهملتها و دولتها با غنیمت شمردن فرصت ضمن اعلام انزجار از مستکبرین و مهره هاشون به حمایت از این ملتهای مظلوم و بی پناه اقدام و قیام کنند
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد و دولت که بارها به این موضوع واکنش نشان داده اند
اما باید واقع بین بود که اعراب و غربی ها اجازه محکوم کردن این جنایات را در سازمان های بین المللی نمی دهند. در این شرایط دولت باید چه کار بیشتری بکند؟!
چرا هر کس مسئولیت را بر دوش دیگری می اندازد. مثلا چرا مراجع بزرگوار تقلید به عنوان یک اقدام عملی، حج را تحریم نمی کنند؟!
سیاست ما رو هاشمی با همه بدیهاش که این آقایون میگن کاری کرده بود همین عربستان مثل... از ما میترسید و حساب میبرد. حالا نگاه کن کار ما رو از ترس اونا چند متر قبل از سفارتشون باید حصار بزنیم.
Iran, Islamic Republic of
دم بر و بچه های نیروی انتظامی گرم که حتی اجازه نمیدن این دانشجوها با صداشون مزاحم مقامات خون آشام سعودی بشن! بابا مگه اینا اشرارند که از سر خیابون راهشونو بستین؟!
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید عربستانی که به پشتوانه آمریکا می نازه و با حمایت اون هر غلطی بخواد میکنه صد سال مرعوب امثال آقای هاشمی و غیره نمیشه
خدا میدونه چقدر اینها در اصول خود اهمال کردن یا چه جوری باج دادن تا این اراذل رو خفه کنن