يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰
۵
چند نکته درباره کوکتل مولوتف در يک تجمع و برخورد ناجا؛

دانشجويان کم کاري دولت را جبران کردند

سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 162374
دانشجويان کم کاري دولت را جبران کردند
سرويس سياسي جهان:امروز بعد از گذشته سه دهه از عمر انقلاب اسلامی که با داعیه دفاع از مظلومین و مستضعفان در جهان به دست مردمان انقلابی دهه پنجاه و شصت خلق شد، شاهد آن هستیم که جوانان دانشجوی انقلابی در واکنش به اتفاقات پیرامونی نظام جمهوری اسلامی حساس و پیگیر هستند و حتي جلوتر از مسئولين و خواص جامعه حرکت مي کنند.فتنه سال 88 اگر يکي از اين نمونه باشد، حتما حمايت از خيزش و بيداري اسلامي جهان عرب نيز نمونه ديگر آن است.

و يا اینکه در زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، دانشجویان با برگزاری تجمعات اعتراضی و تحصن در فرودگاه ها نشان می دهند همانند جوانان انقلابی پنجاه و هفت آرمان های انقلاب و امام راحل برایشان دارای ارزش است جای بسی شکر و امیدواری دارد.

این روزها که رژیم سفاک بحرین با همکاری آل سعود ملعون به قتل عام شیعیان بحرین می پردازد دانشجویان انقلابی با برگزاری تجمعات اعتراضی و بیانیه های تند انقلابی مواضع خود را نسبت به وقایع جهان اسلام بیان می دارند و این جای شادمانی است که انقلاب اسلامی همچنان روند رو به جلوی خود را ادامه می دهد.گرچه برخي از مسئولين با تحليل هاي سطحي قيام مردم عرب را تحت تدبير و هدايت آمريکائي ها مي دانند و حاضر نيستند نقش تاريخي خود را در اين برهه حساس بازي کنند.در اين رابطه حرفها زياد است که بماند براي بعد.

اما در کنار این روحیه های انقلابی گاه مسائلی پیش می اید که فضا را متشنج می کند، مانند اتفاقاتی که در روزهای اخیر در مقابل کنسولگری عربستان در مشهد و در مقابل سفارت این کشور در تهران رخ داده است.

جوانان انقلابی با توجه به روحیه انقلابی و ارمانی خود و بر اساس غیرت دینی اشان که نمی توانند در قبال کشتار برادران دینی اشان در بحرین سکوت کند، شروع به اعتراضاتی می کنند که گاه با نیروی انتظامی که بر اساس قانون موظف به حفاظت از این چنین مکان هایی است به درگیری می انجامد.

در این شکل اتفاقات باید هم جوانان دانشجو و هم نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی نکاتی را مد نظر داشته باشند که مسائل حاشیه ای این تجمعات جای محور اصلی را نگیرد.

دانشجویان باید الزامات قانونی حفاظت از این چنین مکان هایی را که بنا به مصلحت بر عهده نیروی انتظامی است درک کند؛ فی المثل علاوه بر اینکه استفاده از کوکتل مولوتف هم می تواند برای تجمع کنندگان و هم سربازان نیروی انتظامی خطرناک باشد، به آتش کشیدن این چنین مکان های که در عرف دیپلماتیک جزو خاک آن کشور حساب می شود می تواند تبعاتی منفی برای کشور خودمان و هم مردم بحرین داشته باشد! و رسانه های هم پیمان با آل سعود با وارونه جلوه دادن رسانه ای وقایع، به مظلوم نمایی بپردازند، در صورتی که می توان با انجام فعالیت هایی دیگر همین مقصود انقلابی را هم محقق کنیم، مانند تغییر نام خیابان منتهی به سفارت به نام یکی از شهدای بحرین، زدن نمایشگاه عکس از جنایات آل سعود در مقابل سفارت و ...

اما در کنار انتظار از دانشجویان برای درک تبعات یک اقدام احساسی، نیروی انتظامی هم باید با سعه صدر با تجمع کنندگان برخورد کند و بداند اگر حرکت تندی هم انجام می شود از سر درد و دلسوزی برای اسلام و انقلاب است و نباید با برخورد های امنیتی و انتظامی تند، فضا را بیشتر ملتهب کرد.

نباید فراموش کرد که وظیفه دانشجویان تجمع اعتراض آمیز است نسبت به خیانت ها و جنایت های سفاکانی مانند آل سعود، و وظیفه ی نیروی انتظامی هم حفظ نظم و امنیت شهر و بالخصوص سفارت خانه هاست.

هر دو گروه موظف به تکلیف اند، و در کنار هم در جهت اعتلای کشور و نیل به اهداف عالی آن عمل می کنند، فلذا به شرط الهی بودن نیت ها هر دو گروه داری اجر و پاداش الهی هستند. پس چه بهتر که با پرهیز از این چنین مسائلی که می تواند حاشیه مراسم را پررنگ تر از متن بکند، بر دستاوردهای خبری و رسانه ای این چنین وقایعی مخصوصا در خارج از کشور افزود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببخشید"کم کاري دولت"؟! اصلا دولت مگر چقدر در این زمینه کار کرده؟ بیشتر ملت های عربی و خاورمیانه به پا خاسته اند این همه مسلمان مظلوم دارند کشتار میشوند ، عربستان اینقدر با پررویی دخالت میکند و به کشتار مردم کمک میکند آنوقت در مقابل این همه دولت چه کرده؟ یعنی در مقابل این همه جنایت فقط احضار سفیر و.. کافی است؟واقعا نمیدونم چی بگم! البته مردم هم باید حواسشون باشه احساسی عمل نکنن.
Iran, Islamic Republic of
با سلام منظورتون دانشجوهای بسیجی که توی مشهد مقابل سفارت عربستان تجمع کردند.من خودم از همان بسیجی ها هستم.بنده به نیروی انتظامی کار ندارم.ولی دانشجوها هم خیلی زیاده روی می کنند.راست میگفتن با فکر وخلاقیت خودشون کاری می کردن که دهان دشمن رو ببندن.نه با پایین ریختن شیشه سفارت اینکار رو انجام بدن ما سه سال پیش هم سفارت رو بهم ریخیتیم.
بار اول نبود
Iran, Islamic Republic of
ببينید...
دولت سرش شولوغ درست اما كم كاريش واقعاً جاي بحث كه هيچ، تظاهرات خياباني داره../
Iran, Islamic Republic of
حقیقت این است که این آمریکا و غرب به هیچ عنوان این تحرکات و انقلاب ها را پیش بینی نمیکردند و از آن عقب بوده و هستند
اما آیا ما همگام با این انقلاب ها و مردم انقلابی پیش رفته ایم؟
Iran, Islamic Republic of
حقیقت این است که در اوایل انفلاب سیاسیون و نیروهای انتظامی امنیتی در کنار دانشجویان بودند و هنوز شور انقلابیشان فروکش نکرده بود ولی امروزه مقابل دانشجویان هستند و بیشتر مصلحت اندیشی می کنند!!!