شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عکس/ قابلمه ای که شارژر است

چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 175789
یک شرکت ژاپنی قابلمه ای را عرضه کرده است که باجوشاندن آب می تواند دستگاههای الکترونیکی قابل حمل را شارژ کند.
یک شرکت ژاپنی قابلمه ای را عرضه کرده است که باجوشاندن آب می تواند دستگاههای الکترونیکی قابل حمل را شارژ کند.

به گزارش مهر، خداحافظی با شبکه برق! شرکت انرژیهای نوین TES در ژاپن محصول جدیدی با عنوان Hatsuden-Nabe را تولید کرده است که بدون نیاز به برق قادر است تنها با آب جوش تلفنهای همراه و یا هر نوع گجتی را مستقیما شارژ کند.

این محصول در واقع یک قابلمه کوچک با قطر ۱۶ سانتیمتر است که به انتهای دسته آن یک کابل "یو. اس. بی" متصل شده است.

عملکرد استفاده از این دستگاه بسیار ساده است. آب را داخل قابلمه بریزد و آن را روی آتشی که احتمالا در زمان گذراندن تعطیلات با چوب درست کرده اید قرار دهید.

زمانی که دما به نقطه جوش آب رسید گرمای تولید شده در یک سیستم الکتروگرمایی که با این قابلمه یکپارچه شده به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.
   
      برقی که با این روش در دمای حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد تولید می شود حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی آمپر است درحالی که با افزایش دما جریان الکتریکی تولید شده می تواند به ۴۰۰ میلی آمپر نیز برسد.

این برق از طریق کابل "یو. اس. بی" می تواند دستگاههای الکترونیکی کوچک را شارژ کند. برای مثال، یک دستگاه تلفن همراه هوشمند می تواند در مدت حدود ۳ تا ۵ ساعت شارژ شود.

براساس گزارش PI gadget، این قابلمه شارژر که ۲۸۰ دلار قیمت دارد می تواند همانند یک قابلمه معمولی نیز عمل کند. بنابراین می توانید برای تعطیلات خود در جنگل یا کوهستان به دنبال غذایی بگردید که ظرف مدت ۳ تا ۵ ساعت آماده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *