جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تمدید ماموریت مصری‌ها در حمله به یمن

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 420786
دولت مصر یکشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مأموریت خارجی بخشی از نیروهای ارتش این کشور برای ۳ ماه دیگر تمدید شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، همزمان با ادامه عملیات ائتلاف سعودی در یمن، دولت مصر یکشنبه شب از تصمیم خود برای تمدید ۳ ماهه مأموریت نیروهای مصری حاضر در این ائتلاف خبر داد.

در بیانیه قاهره آمده است که مأموریت خارجی «برخی عناصر در نیروهای مسلح» مصر برای ۹۰ روز دیگر تمدید شده است.

دولت مصر روز ۲۶ مارس (۶ فروردین) مجوزی ۴۰ روزه برای مشارکت ارتش این کشور در عملیات نظامی در منطقه خلیج فارس، دریای سرخ و تنگه باب المندب صادر کرد. آنطور که قاهره اعلام کرده، با پایان یافتن اعتبار این مجوز و ادامه عملیات در یمن، ارتش مصر درخواست تازه‌ای به دولت ارائه کرده و کابینه نیز با آن موافقت کرده است.

هدف از صدور این مجوز، «دفاع از امنیت ملی و عربی» اعلام شده است.

این اقدام قاهره که یک روز پس از سفر عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر به عربستان صورت گرفت، با واکنش مثبت ریاض مواجه شده است. احمد العسیری سخنگوی ائتلاف سعودی از تمدید این مجوز «استقبال» کرده و آن را برای «احیای امنیت و ثبات در یمن» حائز اهمیت دانسته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در این بیانیه اشاره‌ای نشده است که آیا این نیروها امکان مشارکت زمینی در عملیات را نیز دارند یا نه. روز یکشنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه یک گروه چند ده نفره از نیروهای ائتلاف متجاوز، در نزدیکی فرودگاه عدن پیاده شده‌اند.

هرچند این خبر از سوی همه طرف‌های درگیر رد شده، اما خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شده است که ۲۰ نیروی نظامی برای انجام عملیات شناسایی، سازماندهی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و همچنین مهیا کردن شرایط بازگشت وی، وارد یمن شده‌اند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *