يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
در تازه‌ترين اقدام؛

پليس انگليس به جان رسانه هاي حامي اعتراضات افتاد

چهارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 183069
پس از سرکوب اعتراضات اخیر در لندن و شهرهای اطراف آن، این بار دولت انگلیس در برخورد با رسانه‌های معترض نیز تعارف را کنار گذاشته و از کاربرد روش‌های خشن در سرکوب این رسانه‌ها ابایی ندارد.
به گزارش جهان، پایگاه اینترنتی "فریدم پرس" در گزارشي تصریح کرد: پلیس انگلیس در رويكرد جديد خود مبتني بر مواجهه با رسانه‌هاي مخالف و خاموش ساختن صداي آنها، بعد از ظهر ۱۷ آگوست به دفتر روزنامه محلی «اتونومیست» (Autonomist) واقع در شهر بریستول حمله کرد و ضمن توقیف اموال این نشریه، دست اندرکاران آن را بازداشت كرد.

بنابراين گزارش، نیروهای پلیس ضد شورش بدون اخطار با ضربات لگد به در، وارد دفتر نشریه مزبور شدند و اموال روزنامه از جمله تلفن‌هاي همراه، رايانه‌ها و حتی دست‌نوشته‌های روزنامه‌نگاران را توقیف کردند.

فریدم پرس افزود: حمله پلیس به دفتر نشریه اتونوميست با این توجیه صورت گرفت که افراد حاضر در این دفتر در اعتراضات اخير دست داشته‌اند.

لوسی پارسونز یکی از این روزنامه‌نگاران هدف حمله قرار گرفته می‌گوید: توقیف تلفن هاي همراه، رايانه‌ها و کاغذهایی که بوسیله آن نشریه «اتونومیست» تولید می‌شد، به مثابه یک حمله آشکار به رسانه‌‎های مستقل است که منجر به ياس هر فرد آزادانديش است. وي رفتار پليس را شرمآور خوانده است.

براساس این گزارش، پلیس حتی سنگ‌های تزئینی و سطل رنگ مخصوص نقاشی دیواری که در گوشه‌ای از این محل بوده را نیز ضبط کرده که احتمال می‌رود این اقدام با هدف پرونده‌سازی علیه این افراد به اتهام مشارکت در اعتراضات مورد استفاده قرار بگیرد. البته اینها تنها موارد توقیفی نیست و پلیس حتی به دوچرخه و پوشاک این روزنامه‌نگارها هم رحم نکرده است!

این پايگاه اینترنتی یادآور شد: البته برخی از اقلام نظیر گذرنامه‌هاي این افراد نیز توسط پلیس ضبط شده اما در اقدامی غیرقانونی، در لیست اقلام توقیف‌شده ذکر نشده است.

فریدم پرس ادامه می‌دهد: اتونومیست یک روزنامه محلی پرخواننده و جنجالی است که توسط یک گروه کوچک از فعالان اجتماعی که اغلب قشر متوسط و ضعيف هستند، تولید می‌شود و گرچه اعضا به صورت مجانی در این نشریه مطلب می‌نویسند اما اين نشريه به دلیل ارائه مطالب انتقادی تند و برآمده از مشکلات مردم، در بين مخاطبان محبوبيت فراواني كسب كرده است.

این گزارش می‌افزاید: آنان خود را وقف گزارش و انعکاس صداهای شنيده‌نشده جامعه کرده‌اند و این موضع آنان، در گذشته باعث ایجاد دردسرهایی برایشان شده است. پلیس، اعتراف کرده که خودداری از سانسور گزارش‌های مربوط به برخوردهای تند پلیس با معترضان، مسبب خشم پلیس نسبت به این گروه شده است.

پارسونز از فعالان این روزنامه محبوب محلی گفته است: فارغ از این مسائل، ما به تولید اتونومیست ادامه خواهیم داد و اگر مجبور شویم، از رايانه‌هاي کتابخانه استفاده خواهیم کرد و شما می‌توانید منتظر شماره سپتامبر این نشریه باشید!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *