دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۵
به بهانه آزادی 100 زندانی امنیتی در ایران؛

دادگاه انگلیس در دادگاه وجدان اپوزسیون ایران

سه شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 183993
دادگاه انگلیس در دادگاه وجدان اپوزسیون ایران
سرویس سیاسی جهان:اعتراضات انگلیس هم اینک به سان آتشی زیر خاکستر، خاموش شده است. در حقیقت، سرکوب های خشن معترضان توسط پلیس در کنار پروپاگاندای عظیم رسانه های حامی پادشاهی در انگلستان، سبب شد تا این اعتراضات که حدود یک هفته به طول انجامید

هم اکنون در زیر خاکستر خاموش شود، و هم اینک دستگاه قضایی انگلستان است که اعلام کرده به پرونده چندین هزار دستگیر شده در این اعتراضات مردمی به صورت شبانه روزی و فوری! رسیدگی می کند.

در این میان احکامی که طی روزهای اخیر برای دستگیرشدگان انگلیسی از سوی سیستم قضایی این کشور صادر شده قابل تأمل است. نکات قابل تأملی که البته به نظر می رسد بیش از همه، مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران و چهره های اپوزسیون که در ایام بروز فتنه در ایران مدام فریاد ناحق می زدند و دادگاه های متهمان فتنه گر را استالینی می خواندند، باید در آن تفکر کنند.

هم اکنون دو جوان انگلیسی در دادگاه های استالینی! این کشور، فقط به جرم استفاده از فیس بوک به ۴ سال زندان محکوم می شوند. حکمی که در هیچ محکمه عقلانی قابل پذیرش نیست و نمی توان از آن دفاع کرد. و جالب آنکه همین حکم درست در دادگاه کشوری صادر می شود که در اوان فتنه در ایران، پشتیبان اصلی فتنه گران و اوباش به شمار می رفت و از هر حکم قضایی در ایران که برای فتنه گران صادر می شد انتقاد می کرد.

و اینک این پرونده دادگاه های فتنه گران در ایران و این دادگاه های معترضین در انگلیس...

کجایند قضاوت کنندگان و اذهان منصف...؟! آنها که در ایران، پس از دستگیری به کرده خود اعتراف و اظهار ندامت و پشیمانی کردند، آیا هم اکنون آزاد نیستند...؟!

نه کسی از آنها اعدام شد و نه کسی از نادمین به حبس های طویل المدت محکوم گشت.

در واقع نظام اسلامی ما، فضا را به گونه ای خردمندانه مدیریت کرد که ابراز پشیمانی این افراد و بازگشت آنها به بدنه جامعه، تأثیری به مراتب بیشتر از حبس و سایر مجازات ها داشت.

اما همان حبس های کم مدت و دستگیری ها و اعترافات نیز در مذاق عده ای از پس مانده های فتنه در داخل و خارج ایران قابل تحمل نبود و تا نفس داشتند فریادهای بیهوده کشیدند...؟!

اینک چه می شود آنها را که در مقابل احکام استالینی دادگاه های انگلیس ساکت شده اند؟ آیا آنها که صدایشان فقط برای ایران بلند می شود هم اکنون نمی خواهند برای تکرار دوباره رمان بینوایان و زندانی شدن یک نوجوان انگلیسی فقط به دلیل دزدیدن یک بستنی فریاد بزنند...؟!

و البته اینکه نمی خواهند یا نمی توانند بحث دیگریست.

تمام آنها که طی دو سال اخیر، همگام با جبهه دشمن بر آتش فتنه در ایران دمیدند و روش های مدبرانه برخورد با فتنه گران را نقض حقوق بشر نامیدند و هنوز هم دست از این وقاحت ها نکشیده اند، باید پاسخ بدهند.

چرا اعتراضی به انگلیس نیست...؟! نه در هیچ حنجره ای و نه در هیچ رسانه ای.

سیاسیون فراری که هم اینک در خارج از کشور مشغول فعالیت رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایرانند چرا علیه انگلیس افشاگری نمی کنند...؟! (و البته اکنون می توانند افشاگری هایی کنند که همه بر صدق گفته هایشان نیز صحّه خواهند گذاشت.)

آیا پرونده دستگاه قضایی ایران در برخورد با فتنه گران غیر عادلانه است یا سیستم قضایی انگلیس که می خواهد هزاران دستگیر شده را به صورت شبانه روزی به زندان بفرستد و به هیچکس هم پاسخگو نیست...؟!
و باید بر این نکته تأکید کرد که تمام این روشن شدن ها و افشائات صورت نمی پذیرد مگر به برکت خون شهدا و جانبازان مظلومی که در فتنه ۸۸ از اوباش به خیابان آمده و فتنه گری سران فتنه زخم خوردند و خداوند متعال را شاهد بر تمام آلام خود گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ازفتنه گران و حامیان آنها که بگذریم سایرین هم چندان فعالیتی برای رسوایی روباه پیر انجام نمی دهند رسانه ملی بعد ازچند روز سکوت کرده درحالی که باید هزاران برنامه ساخته شود و ازجهات و موضوعات مختلف مقایسه صورت گیرد تا چهره ی واقعی مدعیان دروغین مدافع حقوق بشر مشخص شود. انگلیسی ها که برای حمایت ازاوباش درایران حنجره پاره می کردند ، این بار نه علیه برخورد های خشن در یک کشور تحت الحمایه سکوت می کنند بلکه خود زشت ترین و خشن ترین رفتارها را علیه شهروندان خودشان بکارمی برند زشت ازآن جهت که شهروندان خود رادزد و معتاد و اراذل و اوباش می نامند و خشن اینکه با حربه ها و ابزارها سعی دارند مردم را مرعوب ساخته که دیگرهیچ اعتراضی نکنند درحالیکه دم ازآزادی و حقوق انسان ها می زنند
Iran, Islamic Republic of
خدا سایه رهبری رو روی سر ملت نگه داره
سالها بعد که اسناد فتنه بیرون بیاد نوع مدیریت ایشون تو این فتنه مایه مباحات هر ایرانی منصف و مومن خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
اگه من به سایت شما سر نمیزدم هنوز هم متوجه این موضوع نبودم تلوزیون که چیزی نمیگه
اخبار هم فقط کارها و سفرهای دولت مردان رو پوشش میده
آدم نون خشک وطن خودش بخور اما چلو کباب بیگانه ها رو نخور
لطفا" در نظرات اعلام شده گزینشی عمل نکنید برای سایت وزین شما وجاهت ندارد .