جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

تصويب فيلترينگ سايت‌ها در آمريكا

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 112562
دادگاه فدرال واشنگتن ، فيلتر گذاري سايت هاي غير اخلاقي را در كتابخانه ها تصويب كرد .

به گزارش فارس، دادگاه فدرال واشنگتن روز شنبه فيلتر كردن پايگاه هاي اينترنتي غير اخلاقي از سوي كتابخانه ها را تاييد و تاكيد كرد : اين اقدام نقض قانون اساسي محسوب نمي شود .

پايگاه اينترنتي هافينگ پست از واشنگتن در اين باره نوشت؛ در جلسه دادگاه فدرال واشنگتن، به ايجاد محدوديت در نمايش سايت هاي غير اخلاقي راي مثبت داده شد كه طبق اين راي ، كتابخانه ها در خصوص نمايش محتواي پايگاه هاي اينترنتي حق تصميم گيري دارند و ايجاد محدوديت از سوي آنان نقض قانون اساسي محسوب نمي شود . همچنين طبق اين راي، كتابخانه‌ها مي‌توانند دسترسي به وب سايت هاي خاص و محافظت شده را براي بزرگسالان فراهم كنند . با اين حال ، تام چمبرز از اعضاي دادگاه عالي واشنگتن اعلام كرد با توجه به فقدان اجماع در خصوص اين قانون ، سياست فيلترگذاري كتابخانه ها همچنان جنجال برانگيز است .

طبق قانون تازه ايجاد محدوديت در نمايش سايت ها اين بند از قانون اساسي را كه مربوط به آزادي بيان است نقض نمي‌كند.

انجمن كتابخانه هاي آمريكا در سال 2000 قانوني به تصويب رساند كه بر طبق آن ، تمامي كتابخانه‌هاي مي‌بايست به منظور دريافت كمك هزينه‌هاي دولتي ، به منظور ايجاد محدوديت در دسترسي كودكان به سايت هاي غير اخلاقي، برنامه فيلترگذاري اينترنتي نصب كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولتی که از مخالفین سیاسیش وحشت ندارد لازم نمیبیند سایتهای خبری سیاسی را فیلتر کند.ولی سایت های مستهجن را همه جا بد میدانند.
Iran, Islamic Republic of
این هم جواب دندان شکنی برای کسانی که مدعی هستند ما از آمریکا عقبتر هستیم .
آنها امروز این را تصویب کردند ما سالهای سال است هر سایتی را که به مذاقمان خوش نیامد تعطیل می کنیم مخصوصاً اگر خبری سیاسی باشد