دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

قول وزارت بازرگاني درباره يارانه شير

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 158968
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با مذاكرات جدي كه با وزارت بازرگاني داشتيم اين وزارتخانه قول داد يارانه شير را برگرداند.
به گزارش فارس، حسن امامي رضوي در حاشيه ديدار وزير بهداشت سوريه با وزير بهداشت كشورمان كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: از قانون هدفمندي يارانه‌ها بحث حمايت از سلامت بسيار مهم بوده است اما در تحولات اخير آن يارانه شير حذف شد كه با مذاكره‌اي كه با وزارت بازرگاني داشتيم قرار شد يارانه‌ آن برگردد.

وي با بيان اينكه شير از كالاهاي مهم است، گفت: بايد از يارانه‌هاي روغن و برنج حذف شود و از يارانه شير حمايت صورت گيرد چرا كه در حفظ سلامت خانوارها اهميت بالايي دارد، در حال حاضر مذاكرات جدي با وزارت بازرگاني انجام داديم كه آنها قول دادند دراين زمينه تجديدنظر كنند.

امامي رضوي در خصوص تحت پوشش بيمه قرار گرفتن خدمات روانپزشكي يادآور شد: در اين خصوص تعدادي از اين خدمات تحت پوشش هستند اما وقتي بيماري بيماران رواني مزمن مي‌شود و بيش از ۶۰ روز در بيمارستان مي‌مانند ديگر بيمه‌ها زير بار آن نمي‌روند.

وي اضافه كرد: در خدمات سرپايي قسمت دارويي مورد حمايت است اما قسمت مشاوره‌اي كه وسعت زيادي پيدا كرده است تحت پوشش نيست كه البته اثر بسيار مثبتي هم اين نوع خدمت بر درمان بيماري فرد دارد.

امامي رضوي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چرا با وجود دستور رياست جمهوري مبني بر تحت پوشش بيمه قرار گرفتن درمان ناباروري هنوز اين اتفاق نيفتاده است، گفت: بعضي از اين خدمات تحت پوشش بيمه هستند ولي اين حوزه خدماتش به تدريج در حال افزايش است كه بايد كميته آن را فعال نگه داريم، در حال حاضر ۲۰ درصد خدمات ناباروري تحت پوشش بيمه‌ها است ولي داروهاي آن تحت پوشش نيست و بايد با افزايش منابع اين موضوع را حل كرد.

وي در خصوص ماندگاري پزشكان در مناطق محروم نيز يادآور شد: امسال ۱۰ ميليارد تومان براي اين موضوع تحقق يافته است و سال بعد قرار است ۵۰ ميليارد تومان ديگر محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر يارانه شير حذف گردد بهتر است چونکه شرکتهاي بسته بندي هر جفنگی را به نام شير نميتوانند به خورد مردم دهند