جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

دستگیری درکویت به اتهام همکاری با ایران

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 442098
دولت کویت ۲۴ نفر را به‌اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان و تدارک انجام حملات علیه کشورهای منطقه خلیج فارس دستگیر کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: دولت کویت ۲۴ نفر را به‌اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان و تدارک انجام حملات علیه کشورهای منطقه خلیج فارس دستگیر کرد.

دادستان کل کویت در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود این افراد به همکاری اطلاعاتی با ایران و حزب‌الله لبنان به‌منظور انجام عملیات تهاجمی علیه دولت کویت متهم هستند.

دولت کویت در حالی این اتهامات را به این افراد می‌زند که در اوایل تیرماه طی حمله انتحاری به مسجد شیعیان در این کشور ۲۷ نمازگزار شیعه شهید و ۲۲۷ نفر دیگر زخمی شدند و عاملان این حمله تروریستی کویتی، سعودی و پاکستانی بودند.

برخی دولت‌های کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس که بیش از نیم قرن از تشکیل آنها نمی‌گذرد در زمان‌های بحرانی از سیاست ایران هراسی برای فرافکنی مشکلات داخلی و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم خود استفاده می‌کنند.

همچنین طی روزهای اخیر یکی از نمایندگان پارلمان کویت اظهاراتی علیه ایران بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صفدر
ادعای رابط خوب بویژه با همسایگان و تعامل با جهان از سوی دولت اعتدال نتیجه عکس داده است زیرا دیدیم دولت کوچک جیبوتی از پذیرش کشتی کمک به یمن سرباز زد و حالا کویت نیز بی محابا اقدام به دستگیری افراد به بهانه همکاری با ایران میکند پس تعامل فقط با امریکا و انگلیس و فرانسه درست از آب درآمدو ازین دست کشورها.