جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

متن کامل میثاق نامه رئیس جمهور با وزرای پیشنهادی

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب: 63899
به گزارش جهان، رئیس جمهور در آستانه تشکیل کابینه و معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس میثاق نامه ای را به امضای افراد پیشنهادی  تحت عنوان " میثاق نامه دولت اسلامی" رساند.

متن کامل این میثاق نامه بدین شرح است:

اینجانب با امضای این میثاق نامه در پیشگاه الهی و در محضر ولی عصر(عج) و با اغتنام ازفرصت تاریخی و بی نظیر خدمت به اهداف الهی در دولت دهم به قرآن مجید سوگند یاد می کنم تا زمانی که در دولت اسلامی مسئولیت دارم پاسدار و مجری تعهدات زیر باشم و با حداکثر توان در تحقق آن بکوشم:

1. تحقق اهداف و برنامه های دولت اسلامی به ویژه اصول عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی کشور که برخاسته از اصولانقلاب اسلامی است را وجهه همت خود قرار دهم.

2. از ارزشها و فرهنگ اسلامی از جمله آرمانها و اصول رهبر کبیر حضرت امام خمینی (ره)، رهبری گرانقدر انقلاب اسلامی، دین مداری، عدالت طلبی، ایثارگری در راه خدا، آزادی و آزادگی، ساده زیستی، پاکدستی، پاکدامنی، صداقت در گفتار و سلامت در عمل و رعایت شعائر اسلامی دفاع  نموده و در راه ترویج آن بکوشم.

3.مدت زمانی را که در دولت اسلامی حضور دارم، وقف خدمت صادقانه و متواضعانه به مردم به خصوص محرومین و رفع مشکلات آنان و پیشرفت کشور به عنوان یک ارزش بی بدیل نموده و از حقوق مردم دفاع نمایم و در مقابل بدخواهان ملت و متجاوزان به حقوق عمومی با قدرت بایستم.

4. در گزینش همکاران، در هماهنگی کامل با رئیس دولت، شایسته سالاری و معیار تقوا، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، مردم داری ، کاردانی و کارآمدی، ساده زیستی روحیه خدمتگزاری و عشق به مردم را بر هر معیار دیگری ترجیح دهم و از هرنوع رابطه بازی ، گروهگرایی و جناح بازی به شدت خودداری نمایم.

5. در جهت ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری و موفقیت دولت  تلاش نمایم، موفقیت خود را در موفقیت و پیروزی دولت و رئیس جمهور برگزیده ملت بدانم، از تصمیمات دولت و رئیس جمهور برگزیده ملت تبعیت نمایم و در اجرای آنها بکوشم.

6. همراهی و همدلی و وحدت اعضای دولت و کار جمعی را یک اصل خدشه ناپذیر دانسته و از هر اقدامی که این اصل را خدشه دار کند خودداری نمایم. با شجاعت نظرات خود را در دولت مطرح کنم. همه امور را در درون مجموعه دولت ببرسی نموده و تصمیم نهایی را ولو مغایر با نظر خودم باشد با صداقت اجرا نمایم و از طرح مسائلی که موجب وهن دولت در اذهان مردم گردد اجتناب کنم.

7. در مدتی که در دولت حضور دارم بطور جدی با اشرافیگری دولتی، تجمل گرایی،فقر،فسادو تبعیض مبارزه نمایم و از هرنوع فعالیت اقتصادی شخصی و تلاش برای جمع آوری ثروت بپرهیزم و به دریافتی از دولت در زندگی شخصی اکتفا نمایم. در حفظ بیت المال و کاهش هزینه های دولت و جلوگیری از ریخت و پاش ها و مصارف غیر ضرور و اسراف قاطعانه بکوشم.

8. همه جای ایران عزیز و همه ایرانیان گرامی را شایسته خدمتگزاری دانسته و در راه آبادانی و رفع محرومیت از همه آنان با تمام توان بکوشم.

این میثاق یک تعهد الهی است و عدول از آن به هر ترتیب به منزله نقض تعهدات اسلامی است.       
امضاء
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *