شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۳
رئيس‌جمهور؛

دیپلماسی گاوچرانی جواب نمی دهد/خیال عقب نشینی ما را به گور می برید

انفجار بمب در زاهدان ترجمه پیام اوباما بود
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 125595
دشمنان آرزوي عقب‌نشيني ملت ايران را به گور مي‌برند رئيس‌جمهور گفت: دشمنان ايران اسلامي آرزوي عقب‌نشيني اين ملت را به گور خواهند برد.
دیپلماسی گاوچرانی جواب نمی دهد/خیال عقب نشینی ما را به گور می برید
به گزارش جهان به نقل از فارس محمود احمدي‌‌نژاد پيش از ظهر امروز در مراسم افتتاح خط توليد گرانيت در شركت آپاداناسرام قزوين بيان داشت: امروز شاهد افتتاح دو پروژه بوديم كه از آن ميان افتتاح توليد مواد شوينده گامي مثبت و ارزشمند است و با وجود تمام اين ارزش‌ها نقطه بارز اين طرح خلاقيت طراحان آن است.
وي ادامه داد: روحيه‌اي كه در اين عزيزان مي‌بينم همان روحيه ايمان به توانمندي ايراني و روحيه مثبت خلاق است. در واقع بخش عمده‌اي از دعواي سياسي دشمنان ملت ايران در خصوص همين خلاقيت و برجستگي توانمندي‌هاي ايرانيان است.

رئيس‌جمهور تأكيد كرد: حق‌طلبي ويژگي ديگر روح جمعي ملت ايران است، ما جزو معدود ملت‌هايي هستيم كه تعصب ملي ـ قومي نداشته‌ايم و اگر هم بوده بسيار كم بوده است از همين رو اين ملت كلام حق را پذيرفته و هيچ گاه در برابر كلام حق مقاومت نكرده است در نتيجه اسلام وارد اين سرزمين مي‌شود.
احمدي‌نژاد ادامه داد: ايراني‌ها با آغوش باز از اسلام استقبال مي‌كنند؛ چرا كه حقيقت را در پيام آن ديدند و اين در حالي است كه زماني كه اسلام به ايران آمد آورندگان اسلام به لحاظ پيشرفت‌هاي مختلف از ملت ايران عقب‌تر بودند.
وي افزود: عشق به علم ويژگي ديگر ملت ايران است بدين معنا كه حتي اگر ملت ما در خوراك روزانه نيز نيازمند بوده باز هم براي علم‌آموزي حركت مي‌كرده است و همچنين مي‌توانيم از شجاعت، دفاع از مظلومان، ايستادگي در برابر ظلم، عشق و محبت، عدالت‌خواهي و ... به عنوان ديگر ويژگي‌هاي روح جمعي ملت ايران نام ببريم.
احمدي‌نژاد عنوان داشت: وقتي كه تاريخ را مطالعه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه هر گاه روح جمعي ملت ايران بيدار شده و حركت كرده ملت ايران قله‌هاي فرهنگ‌سازي را فتح كرده است و در اختيار بشر قرار داده در واقع در چنين شرايطي قله‌هاي تاريخي و علمي فتح شده و ملت ايران آن ويژگي‌هاي جمعي روح خود را نشان داده است.
رئيس‌جمهور ادامه داد: استعمار به خوبي اين ويژگي‌ روح جمعي ملت ايران را شناخته و براي غافل‌كردن و به خواب بردن و افكار از کار انداختن آن برنامه‌هاي فرهنگي ويژه‏اي را اجرا كرده است.
به طوري كه استعمار‌گران بي‌فرهنگ سالها بنياد‌هاي فرهنگي ما را تخريب كردند تا شايد به قول خودشان روح جمعي ملت ما را از كار بيندازند. در نتيجه ما كه در محور تمدن دنيا بوديم محتاج‌ترين آدم‌هاي دنيا شديم و كساني كه روزي علم را از ما التماس مي‌كردند امروز قطره قطره علم را در اختيار ما قرار مي‌دهند.
وي اظهار داشت: به واقع دشمن چرا از ما عصباني است آيا از بمب اتم مي‌ترسد، آنها مي‌گويند كه براساس اطلاعاتي احتمال دارد ايراني‌ها طي دو سال آينده يك بمب اتم بسازند، اين سخن به واقع دروغي بيش نيست حتي اگر درست هم باشد بايد از آنها پرسيد كه شما چقدر بمب اتم داريد خود آمريكايي‌ها كه معمولا راست نمي‌گويند از وجود بيش از 5 هزار بمب‌اتم در آمريكا خبر داده‌اند حال بايد پرسيد كه آيا كساني كه اين ميزان بمب اتم دارند از كشوري با بمب اتم مي‌ترسند.
وي تاكيد كرد: همه ما مي‌دانيم كه آنها از بمب اتم هراسي ندارند و ما نيز به دنبال بمب اتم نيستيم بلكه آنها از روح بيدار جمعي ملت ايران مي‌ترسند و از همين رو عليه ملت ايران اقدام مي‌كنند كه انفجار بمب در سيستان و بلوچستان در واقع ترجمه پيام رئيس‌جمهور آمريكا در 22 خرداد است و به نوعي ادامه قطعنامه صادر شده شوراي امنيت است.
احمدي‌نژاد اضافه كرد: دشمنان اين ملت از ما عصباني هستند نه به اين خاطر كه ما مي‌خواهيم بمب اتم داشته باشيم بلكه آنها از بيداري مجدد روح جمعي ملت ايران مي‌ترسند و مي‌دانند كه اين روح جمعي اگر دوباره بيدار شود همه عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي دنيا را فتح مي‌كند و اجازه نمي‌دهد كه ظلم جهاني به همه ملت‌ها تحميل شود و يك سازمان اقتصادي در دنيا، از سود تلاش ديگران بهره ببرد.
احمدي‌نژاد يادآور شد: آنها مي‌دانند اگر روح ملت ايران به حركت درآيد ارزش‌هاي ايراني به سرعت دنيا را فرا خواهد گرفت، مروري بر تاريخ نشان مي‌دهد كه ملت ايران هيچ‌گاه به دنبال لشكر‌كشي و تجاوز‌ به كشوري نبوده است و اين در حالي است كه جنگ در عراق اتفاق افتاد و آمريكايي‌ها كه هيچ كاره بودند و كشورهاي عربي كه به صدام كمك كردند از عراق خسارت مي‌گيرند ولي ما كه خسارت ديده اصلي هستيم خسارت نگرفتيم.
احمدي‌نژاد يادآور شد: همان‌گونه كه در آيات و روايات آمده دشمنان ما گوش دارند ولي نمي‌شنوند چشم دارند ولي نمي‌بينند و دشمنان ما بدانند اگر هر راهي را به روي ما ببندند اين جوانان و متخصصان كشور هستند كه راهي بهتر را خواهند ساخت و نمونه بارز آن كه سال 85 ما را تحريم كرده‌اند ولي صادرات كشور از رقم 6 ميليارد دلار در سال 83 به 18 ميليارد دلار در سال 88 رسيد.
وي تصريح كرد: البته توانايي دشمن همين است ولي دشمن بايد بداند ملت ايران بيدار است و اين موضوع كه گفته مي‌شود ميان ملت ايران شكاف افتاده چيزي جز القائاتي نيست كه آنها خود اظهار مي‌كنند ما هر چه اختلاف هم داشته باشيم يك ملت واحد هستيم و دشمنان بايد بدانند كه آرزوي عقب‌نشيني ملت ايران را به گور خواهند برد اگر چه ما از تحريم استقبال نمي‌كنيم ولي آنها هر چه مي‌توانند تحريم كنند چراكه نتيجه عكس مي‌گيرند.
رئيس‌جمهور اعلام كرد: دشمنان اين ملت از گفت‌وگو صحبت مي‌كنند ولي بايد بدانند كه شيوه گاوچراني در ايران جايي ندارد بلكه بايد با منطق وارد شوند تا پاسخ مناسب بگيرند، ما ملتي پرحوصله هستيم و به آنها هشدار مي‌دهيم كه حداقل از قرار گرفتن در اين سراشيبي سقوط دوري كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود خدا و شهيدان اين انقلاب بر اين سرباز بي ريايه ولايت
Iran, Islamic Republic of
آنانکه رفتند کاری حسینی کردند و آنانکه ماندند باید کاری زینبی کنند
وگرنه یزیدی اند
دکتر علی شریعتی

از دشمنان دین غافل نباشید خدا یارتان باد خدا حافظ
Iran, Islamic Republic of
شهادت این عزیزان خاطره جنگ با
خوارج را بار دیگر به صحنه آورد

خداوندا به بازماندگانشان صبر و استقامت عنایت فرما