نیروی انجمن حجتیهای در یک فضای تبلیغاتی و جهانی کاملا سکولار، وقتی مینشیند در کنار شخصیتها و رجال سکولار، یکی از آنهاست. از این طرف وقتي در یک هیأت مذهبی و دینی وقتی مینشیند، یکی از اینهاست. منتها جایش را خوب بلد است عوض کند.
و موضعگیری ضمنی کردند. انجمن حجتیه بیانیه دادند که ما کلیه فعالیتهایمان را متوقف میکنیم تا زمانیکه اجازه فعالیت پیدا کنیم.
در مواجهه با افرادی که آن مسیر اعلام نشده را با ادبیات و اندیشهها و تکرار حرفهای انجمن حجتیه پیش میگیرند. اینگونه افراد را اولا و بالذات حجتیهای بدانیم تا زمانیکه خلافش را ثابت کند؛ در هر مقامی و در هر جایی از کشور که فعالیت میکنند. معلم یا در وزارتخانه یا خدای ناکرده وزیر یا حتی بالاتر از وزیر. چون اینها اساسا خودشان را معرفی نمیکنند.
مدرن و متدین مدرن عرضه کنند! بسیاری از روشهای حجتیه که به زعم خودشان ابتکاری است(!) از مسیری انجام میشود که بالبداهه خلاف شرع است. بهعنوان مثال، شبهای نیمه شعبان خود را در هیأت کت و شلواری با صورتی تراشیده و موهای روغنزده درمیآوردند، به شمال شهر میرفتند و نقل و شکلات به مردم هدیه میدادند: جاییکه بدنه متجدد هوادار رژیم آنجا ساکن بودند.
از زمانیکه حضرت آقای سیستانی آمدند، جریانهای اصیل عراق را با داخل ایران همفکر و همجهت کردند و به ابتکار ایشان تقابل تبدیل به یک تبادل عمیق و گسترده شد و ایشان به نوعی جایگاه یک ولایت فقیه نانوشته و اعلامنشده را در عراق بهعهده گرفتند و بعد ایشان فتوای صریح دادند که آرای ولیفقیه حداقل در امهات نظام جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد و مبنا باشد، یکمرتبه ما مشاهده کردیم که سیستانی سیستانی گویی انجمن حجتیه هم شل شد!
این زمینه ندارند.