جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سازمان فضایی به وزارت ارتباطات منتقل شد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 404397
سخنگوی دولت گفت: براساس مصوبات هیات وزیران سازمان فضایی به وزارت ارتباطات انتقال یافت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت با اشاره به مصوبات امروز جلسه هیات وزیران گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز و ضرورت آماده شدن راه‌های مواصلاتی تهران به سمت استان‌های شمالی مقرر شد مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل قسمت‌هایی از آزادراه های هراز و فیروزکوه و رشت به قزوین پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای مقابله با سیل و مشکلات ناشی از حوادث غیرمترقبه به استان گلستان اختصاص یافت.

سخنگوی دولت از انتقال سازمان فضایی به وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: در چهارم بهمن‌ماه شورای عالی اداری کشور تشکیل و در جهت ارتقا جایگاه فضایی کشور و اهمیتی که فعالیت‌های فضایی برای نظام دارد درخصوص ارتقا و توجه ویژه به این بخش دولت مصوبه‌ای که در شورای عالی اداری در سال ۸۲ بود را لغو کرد.

وی افزود: طبق مصوبه سال ۸۲ سازمان فضایی کشور از سازمان‌های تابعه و وزارت ارتباطات به نهاد ریاست‌جمهوری منتقل شد اما نهاد ریاست‌جمهوری یک نهاد اداری است لذا برای توجه بایسته به مساله پیشرفت‌های فضایی که اقتدار ملی ما نیز به آن وابسته است دولت در جهت ارتقا این سازمان تصمیم گرفت که از نهاد ریاست‌جمهوری به جایگاه قانونی و اصلی خود برگردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: همچنین بخشی از اختیارات این سازمان به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تفویض شد.

وی در ادامه این نشست از ارائه گزارش وزیر بهداشت درخصوص اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع هیات دولت از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها و هم از منابع بودجه‌ای مبلغ بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان برای تغییر و تحول سلامت در نظر گرفته است که این میزان نسبت به سال جاری ۴۴ درصد رشد داشته است بنابراین بیشترین سهم در بودجه ۹۴ را بهداشت و درمان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *