چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

احتمال مخالفت تركيه با عضويت تل‌آويو در سازمان همكاري و توسعه اقتصادي

شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 73285
 يك روزنامه چاپ تركيه از احتمال وتوي درخواست رژيم اشغالگر قدس براي عضويت در سازمان همكاري و توسعه اقتصادي خبر داد.

به گزارش فارس، روزنامه واكيت تركيه با خبري تحت عنوان "سرنوشت اسرائيل در دستان تركيه " با اشاره به بروز تنش بين رژيم صهيونيستي و تركيه بر سر كنار گذاشته شدن خلبانان ارتش صهيونيستي از رزمايش نظامي عقاب آناتولي در ماه گذشته از سوي تركيه، نوشت كه درخواست عضويت رژيم صهيونيستي در سازمان همكاري و توسعه اقتصادي موسوم به "او.اي.سي.دي " در سال 2010 بررسي مي‌شود و لذا تركيه به عنوان عضو و يكي از بنيانگذاران اين سازمان مي تواند اين درخواست را وتو كند.
بنا به اين خبر، رژيم صهيونيستي در سال 1996 درخواست خود را براي عضويت در اين سازمان ارائه كرده و كماكان در انتظار پاسخ اين نهاد بين المللي مهم است. اين در حالي است كه علاوه بر تركيه، كشورهاي انگليس، نروژ و نيوزيلند نيز نظر مساعدي در زمينه عضويت رژيم صهيونيستي در اين سازمان نداشته و احتمال مي رود يكي از آنها هم اين درخواست را وتو كند.
سازمان همكاري و توسعه اقتصادي كه در سال 1961 تاسيس شد، در حال حاضر 30 عضو دارد.
در ميان كشورهاي عضو علاوه بر كشورهاي اروپايي كشورهايي نظير استراليا، آمريكا و كانادا نيز به چشم مي خورند. اين سازمان در حقيقت جايگزين سازمان همكاري هاي اقتصادي اروپا كه در سال 1948 و پس از خاتمه جنگ جهاني دوم تاسيس شده بود، گرديد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *